Ga naar inhoud

Harde schijf volledig vol na mislukte installatie Windows 10


Tacha_007

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een HP Pavilion X2 (detachable) waar Windows 8.1 op draait. Zaterdag geprobeerd om Windows 10 te installeren, maar ergens halfweg kreeg ik een zwart scherm en deed hij niks meer.

 

Kon hem gewoon weer opstarten Windows 8.1 draait weer, maar mijn harde schijf steekt opeens bomvol (en het is al geen grote schijf) en er verdwijnen opeens ook allemaal programma's (bv. mijn mailprogramma. Krijg dit niet meer geïnstalleerd wegens onvoldoende ruimte, moet het voorlopig dus even zonder mailbox doen.)

 

Ik heb nog wel een microSD-kaartje als extra geheugen er insteken, maar daar krijg ik blijkbaar geen programma's op geïnstalleerd.

 

CCleaner heb ik geprobeerd, maar daar kom ik niet veel verder mee :(

 

Hoe verwijder ik al die overbodige bestanden en zou ik eventueel mijn microSD-kaartje als mijn C:-schijf kunnen instellen (dit is namelijk groter dan het interne geheugen)?

 

Alvast bedankt!

 

Tacha

aangepast door Tacha_007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beste om eerst backup te maken van uw documenten en data.

Dan recovery gebruiken om alles terug te zetten naar Windows 8.1

 

Misschien kan je ook zo doen want Wndows bestanden zijn standaard niet gemakkelijk te verwijderen:

Met de rechtermuisknop op c:\ en dan eigenschappen.

Klik op schijfopruiming en wacht tot het klaar is.

Mogelijk ziet je daar Windows 10 bestanden.

 

Misschien kan herstelpunt terug zetten ook helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel dit voor als voorlopige oplossing:

Ga naar configuratiescherm / programma en onderdelen en verwijdert daar adobe acrobat (goed voor 181 mb).

Begin dan wat Fasting jouw voorstelt.

Misschien kan je dan wijzer worden om te zien wat weg kan.

HP documentatie neem ook veel in beslag maar je moet weten waar de map bevind zodat je een kopie hebt van de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.