Ga naar inhoud

Resultaat van een berekening slechts tonen als alle cellen zijn ingevuld


Rutten

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben nog een newbie op excel vlak en zit met een vraagje!

 

Ik probeer iets te creëren voor gemakkelijk prijsoffertes te kunnen maken maar stoot al vanaf het begin op een probleempje!

 

Graag had ik het resultaat van een berekening maar zichtbaar gemaakt als alle cellen die nodig zijn voor deze berekening zijn ingevuld!

 

Nu heb ik het probleem als één van de cellen niet is ingevuld krijg ik als resultaat het getal van die ene cel die wel al is ingevuld.

 

Dit klopt dan wel niet meer in mijn eindberekening!?

 

Mvg, Rutten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het over een berekening, dus ik neem aan dat het om getallen (bedragen) gaat.

Stel dat die bedragen in A1:A9 komen te staan en je wil dat bereik alleen optellen als in alle cellen een bedrag is ingevuld, dan kun je in de cel waarin de optelling moet komen, dit gebruiken:

=als(aantal(A1:A9)=9;som(A1:A9);"")
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpha bedankt voor de reactie maar met deze formule lukt  het niet wat ik wil bereiken. Jammer.

 

Misschien met wat meer info kan je me wel helpen.

 

In cel E7 komt het aantal stuks

In cel F7 komt de éénheidsprijs (liefst met Euro symbool)

En in cel G7 komt het totaal (liefst ook met Euro symbool)

 

Dus als E7 of F7 nog leeg is zou ik in de cel totaal niets willen zien. Nu krijg ik al een getal vanaf dat er één van de twee cellen ingevuld is,maar als ik dan alle G cellen samentel worden de niet correcte waarden ook al meegerekend!

 

Mvg, Rutten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.