Ga naar inhoud

vervuilde desktop met windows XP


Aanbevolen berichten

Beste,

nogmaals mijn dank aan Kweezie voor de hulp.

Ik zou ook hulp kunnen krijgen om mijn desktop eens na te kijken, maar ik mloet hier direct een rsit logje bijvoegen.

Hopelijk Kan deze pc nog iets beter presteren.

Alvast bedankt voor de hulp. Ik maak zo metteen dit logje.

Groetjes

Patric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

So we meet again :xd:

 

Ik zie al dadelijk dat je meerdere anti-virus programma's hebt.

AVG

360 Total Security
360 Internet Security

 

De laatste 2 zou ik zo snel mogelijk verwijderen want die zijn helemaal niet zo als ze zelf doen geloven.

AVG is ook nog de versie 2014.

Misschien die toch eens updaten naar de nieuwste versie.

Tijdens de installatie, en ook later bij het gebruik, steeds de extra aanbiedingen (bvb toolbars of pc tune up) en/of scans weigeren want die bieden niet echt een meerwaarde en ze kunnen je systeem vertragen.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9};c
C:\Program Files\AVG Secure Search;fs
C:\Program Files\Application Updater;fs
C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\Program Files\Common Files\Spigot;fs
C:\Program Files\Search Results Toolbar;fs
C:\Documents and Settings\Patric2\Application Data\ShopperReports;fs
C:\Documents and Settings\Patric2\Application Data\ilividtoolbarguid;fs
C:\Documents and Settings\Patric2\Application Data\Babylon;fs
C:\Documents and Settings\Patric2\Application Data\AVG Secure Search;fs
C:\Program Files\DealPly;fs
C:\Program Files\AVG Security Toolbar;fs
C:\Program Files\AVG Secure Search;fs
C:\Program Files\ShopperReports;fs
C:\WINDOWS\Profiles\All Users\Application Data\Babylon;fs
C:\WINDOWS\Profiles\All Users\Application Data\AVG Security Toolbar;fs
C:\WINDOWS\Profiles\All Users\Application Data\AVG Secure Search;fs
C:\WINDOWS\Profiles\All Users\Application Data\Avg_Update_0814tb;fs
C:\Program Files\Common Files\ProgramManager;fs
360 杀毒全盘扫描辅助服务;s
360rp;s
Application Updater;s
HASP Loader;s
QHActiveDefense;s
VideoDownloadConverterService;s
vToolbarUpdater18.5.0;s
ZhuDongFangYu;s
Program Manager;s
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"vProt"=-;r
""=-;r
"SearchSettings"=-;r
"QHSafeTray"=-;r
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"MSMSGS"=-;r
viprotocol;a
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

heb opgestart in veilige modus en zoek gestart met het script. Dit geeft dezelfde foutmelding, ik start toch op maar er gebeurt niets na reeds ruim een uur. Normaal zou ik toch de tekst van het script moeten zien naar boven scrollen zo nu en dan? Dit gebeurt dus niet, ik vermoed geen actie.

Wat nu?

mvg

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan proberen we het met een andere tool.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met ComboFix (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1
Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

 

  • Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.
  • ComboFix zal controleren of de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd.

    **Let op: Als de Microsoft Windows Recovery Console al is geïnstalleerd, dan krijg je de volgende schermen niet te zien en zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware.
     
  • Volg de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren.

cf-rc-auto.jpg

Je krijgt de volgende melding te zien wanneer ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console succesvol heeft geïnstalleerd:

rc-auto-done.jpg

Klik op Ja om verder te gaan met het scannen naar malware.

Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion", herstart dan de computer.

Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

ben gestopt met uitvoeren van combofix, kreeg een melding dat avg 2014 aan het scannen was, dacht met de nieuwe versie was verwijderd. Kan dit niet verwijderen on configuratie. Bij aanklippen voor te verwijderen blokkerd mijn systeem, zelfs ctr alt del doet niets, alleen herstarten doet het. Maar terug zelfde probleem, kan avg 2014 niet verwijderen in config.

Oplossing?

sory hoor

mvg

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.