Ga naar inhoud

BSOD


caroussel

Aanbevolen berichten

Beste PC-Help,

 

Ik krijg sinds een week of twee de BSOD, blue screen of death, op mijn computer. Het ging de eerste keer gepaard met de melding: FLTMGR.sys, laatst met deze melding: kernel_security_check_failure. Ik gebruik al driekwart jaar windows 10, hiervoor geen problemen gehad. Verder heb ik emisoft antivirus erop lopen. Ik krijg de indruk dat ik niet de enige ben en dat dit probleem van zeer recent is. Klopt dit misschien?

 

Omdat ik toch enigszins ongerust ben wil ik toch iets doen. Men raad u aan allerlei computer cleaning en driver update programma's te kopen. Uiteindelijk overweeg ik dit wel te doen. Toch lijkt het mij ook nuttig als er een deskundig iemand mij helpt en kijkt of er problemen zitten in mijn computer. Ik heb dit in het verleden al vaker gedaan via dit forum. Kunt u dit met mij nogmaals doorlopen? De bedoeling is om de computer te diagnostiseren en op te schonen.

 

Vriendelijke groet,

 

Jan-Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, ik kan nog naar taakbeheer via ctrl+alt+delete. Wat moet ik daar dan? Het probleem lijkt tevens te verergeren. Als ik scan vindt hij niets. Het probleem is die BSOD. Soms komt hij niet eens zover, "bevriest" het systeem, altijd vlak na opstarten. Geen controle meer met muis of keyboard, alles valt uit, scherm wordt zwart en probeert vanzelf opnieuw te starten, wat soms lukt, soms hapert hij daarbij, maar soms blijft hij helemaal hangen en slaan de ventilatoren op hol. Ik druk dan alleen nog maar op reset, of beter nog, power off. 

 

Ik wil de computer gewoon opschonen, maar ik ben al die programaatjes vergeten. Er waren een stuk of drie van die tools. Het eindigde met Hitmanpro, maar de rest kan ik mij niet herinneren. Iets waarbij je steeds een log file opstuurt. Kan ik daarmee misschien geholpen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op ctrl + alt + delete en dan taakbeheer klikken.

Bij tab opstarten vink je uw antivirus uit en klik op OK

Herstart de pc en uw antivirus zal deze keer niet opstarten.

 

Klik links onderaan rechts op vergrootglas en typ: Windows update

En laat het naar update checken.

 

Nota: je kan altijd antivirus weer opstart zoals je had aangevinkt weer uitvinken en OK klikken en opnieuw opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het niet. Ik heb gedaan zoals u zegt. Windows is update op mijn computer, hij update automatisch. Hoe kan dit het probleem verhelpen. Waarom het antivirus uitschakelen? Windows is toch geen virus? Of is dit te simpel?

 

Intussen wordt het erger en erger. Ik kon bijna mijn PC niet meer starten. Na een tijdje afgekoeld te zijn geweest, deed hij het weer. Het zou me niet verbazen als ik op gegeven moment dit bericht niet meer kan sturen, hardware schade ontstaat en ik met de hele handel naar de computer expert kan. 

 

Zijn er nog andere dingen te proberen? Opschonen bijvoorbeeld, zoals ik eerder had voorgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft gaf aan je virusscanner even buiten spel te zetten omdat het af en toe wel gebeurt dat die scanners updates van Windows in de weg zitten. Zet je hem even uit en probeer je dan te updaten, dan weet je zeker dat dit niet de oorzaak is en kan je die mogelijkheid afvinken.

 

'k ga even proberen mee te denken:

Hoe oud is je systeem en heb je het ooit al eens 'ontstoft' ?  (je zin 'na een tijdje afgekoeld te zijn deed hij het weer' bracht me op deze vraag: mogelijk zijn je temperaturen gewoon te hoog?)

En: krijg je zo'n BSOD altijd als je computer al een tijd op staat (en kan je bij een nieuwe start steeds een tijd blijven werken) of heeft hij het soms in het begin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar (2015) nog nieuwe harde schijven erop gekregen, een werkstation en een opslag station. Het probleem zou kunnen liggen in verouderde drivers, maar eerst wil ik mijn computer schoon maken met de tools die u mij kunt aanwijzen. Ontstoffen is al een behoorlijke tijd niet gebeurd, dus vandaar dus. Overigens doen de crashes zich het vaakst voor vlak na het opstarten, soms meerdere keren achter elkaar. Dan, na een herstart werkt hij vrijwel zonder problemen. Het is 1 keer gebeurd dat het ook na langere tijd gebeurde, mogelijk getriggerd door een actie van mij. In elk geval geeft het mij een onstabiele indruk, dat het zomaar plots kan gebeuren.

 

Gaan we nu met tooltjes aan de slag? Die met log bestandjes opsturen en dan kijk je of alles goed is.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@caroussel

 

Bedoel je met dat blauwe scherm echt gewoon niets anders dan een blauw scherm? Of kan je nog wel op de knop start klikken?

 

Indien je niet meer op start kan klikken, moet je naar taakbeheer gaan: ctrl + alt +Delete en dan op uitvoeren of zoiets klikken. Normaal krijg je dan een venster en daar moet je "explorer"  taakbeheer klikken. Eens je daar bent, moet je op "uitvoeren" of zoiets klikken. Daar moet je "explorer" intikken en op Enter duwen.

 

Probeer dit sowieso even geloof me! Het doet wonderen.

Als je dit gedaan gebt, zou hij volgends mij weer normaal moeten werken.

 

mvg,

 

Jonasthegamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.