Ga naar inhoud

Van W10-32bit naar W10-64bit


boenke

Aanbevolen berichten

Beste helpers en krakken,

Ben bezitter van een laptop Toshiba L500 - 4GB ram - intel core duo cpu T 6500 - ATI mobility radeon  HD 4650.

Voorheen stond er W7 - 32bit op en heb dan een clean install gedaan van W10 - 32bit via een ISO bestand gebrand op DVD.Alles loopt als een trein geen problemen.Voor mij is W10 sneller opgestart en loopt vlotter.

Nu heb 'k W10 - 64bit op een DVD gezet (ISO bestand).

Enkele vraagjes :

- is het mogelijk om deze 64bit over de huidige 32bit te zetten met dezelfde productcode?

- is het wel nuttig ?

- kun je dan je volledig ram geheugen benutten?

Mijn echtgenote heeft W10 - 64bit op haar laptop staan en 'k vind(met ongeveer dezelfde configuratie als mijn)dat haar snelheid iets hoger ligt of is het misschien maar een hersenspinsel.

'k Wil wel zeggen dat er geen problemen zijn met W10 en voor mij een goed systeem.

 

Bedankt bij voorbaat.

Amicale groeten.

Boenke 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k had je die link gegeven, vooral ivm het verschil tussen de 32 en de 64.

(nog een linkje erover: http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/taking-the-mystery-out-of-64-bit-windows)

 

Wat je 'migratie' op gebied van je Windows 10 betreft: lees even dit:  How to migrate to Windows 10 64 bit from 32 bit versions of Windows

 

Filmpje erbij ?

 

 'k hoop dat je er wijzer mee wordt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

 

Bedankt , 'k heb alles gelezen.Nog een klein vraagje : heeft het nut om te schakelen naar 64bit want Toshiba ondersteunt geen W10 voor mijn type laptop(te oud denk 'k).Daardoor kan 'k geen updates voor hardware en software downloaden.

Alles draait prima op 32bit maar ja een mens probeert altijd te verbeteren.

 

Amicale groeten.

Boenke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je 4 GB geheugen hebt kan je perfect 64 bits installeren.

Dan hebt je voordeel dat je alle programma van 32 + 64 bits kan installeren.

Uw laptop kan sneller gaan doch dat is geen garantie want ieder nieuwe installatie gaat Windows sneller doch indien het een harddisk is zal het ook sneller verslijten en zeker langzamer werken.

Het is dus raadzaam bij installatie van harddisk om zo weinig mogelijk te doen.

 

Windows 10 is in principe in staat om zelf driver op te halen.

Doch je kan altijd driver installeren van Toshiba vanaf Windows 7 in Windows 10

Het enige dat je moet opletten is de bits versie 32 of 64 bits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Stegisoft en Passer,

 

Bedankt voor jullie duidelijke uitleg daar kan 'k zeker mee verder.De harddisk is samen met de laptop al ongeveer zes jaar oud dus kan 'k hem beter gerust laten en niet overbelasten.

'k ben sowieso blij met jullie support en voor mij mag deze topic afgesloten worden.

 

Bedankt en de vriendelijke groeten.

 

Boenke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.