Ga naar inhoud

Incredimail 2.0 aanvaard geen outlook e-mail adressen


Aanbevolen berichten

Document 1.docBeste supervisor.

Bedankt voor je reactie.

Ik zal de nodige stappen ondernemen en zo snel mogelijk posten.

Heb ondertussen Incredimail 2.0 van mijn pc verwijderd.

Geprobeerd om opnieuw te installeren maar dit lukt niet meer.

Krijg een kader met een soort registersleutel in en die vraagt dan om een wachtwoord.

Heb ook een melding gekregen dat ImHttpComm.dll ontbreekt.

Heb dit bestandje van het internet gehaald maar het blijkt een toepassingsuitbreiding te zijn, en ik weet niet hoe of waar ik dit moet installeren.

Heb ook met 9lab nog eens een scan gedaan en er kwam weer een generic fout naar boven, deze heb ik in quarantaine gezet.

Ook gescand met anti malware bytes en hier is geen fout uitgekomen.

Op ander pc geprobeerd om mijn e-mails op te halen via het reeds geïnstalleerde Incredimail op deze pc --- geen resultaat werkt niet.

Na nog wat zoeken in g-Mail bleek een zekere Mohamed Bek een registratie te hebben op mijn mailadres Xxxxxxxx@yyyyy.com. Dit kan niet want ik gebruikte dit ook regelmatig. Kan wel inloggen op dit mailadres via mijn browster (IE11) heb wachtwoord gewijzigd en blijkt nu dat ik wel kan inloggen via browster.

Ook ff Thunderbird geïstalleerd om te zien of ik daar mij e-mail adressen kon ophalen. Resultaat -- Negatief.

Heb dit nu verwijderd met revo uninstaller en is volledig van mijn systeem.

Ga nu ff verder doen met zoek exe. en stuur je zo snel mogelijk de log.

Alvast bedankt

Bektronics

PC Helpforum moderator bericht:
Voor de twee maal uw e-mailadres verwijderd, ter voorkoming van SPAM
aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bektronics,

Voor de tweede maal is uw e-mailadres(sen) verwijder uit uw bericht(en)(zie bericht #7 & #11).

Uw plaatst zelf uw e-mailadressen op open-forum, zonder of met de gevaren te kennen (?) en denkt dan ook nog aan de gevolgen daarvan.

Zorg dat u géén gemakkelijke prooi bent / wordt voor de spammers en e-mailadres-hackers.

Neem eens de Forumregels goed door!.

 

Plaats geen gevoelige privé-informatie zoals namen, inloggegevens, licentiecodes, telefoonnummers, (mail)adressen, privé-berichten, chatlogs, e.d. op het forum. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Incredimail is nu niet bepaald het veiligste mailprogramma.

Je loopt altijd het risico dat er ongewenste zaken mee geinstalleerd worden.

Best mogelijk dat sommige virusscanners ook de site van Incredimail als onbetrouwbaar beschouwen.

 

Onlangs nog een geval gehad waarbij ook Incredimail betrokken was en toen werd de verbinding door Gmail geweigerd omdat incredimail als onveilig werd beschouwd.

Na enkele ingrepen in de instellingen van gmail is het toch in orde gekomen.

 

Ik zou echter adviseren om Thunderbird te gebruiken i.p.v. incredimail.

Die is veiliger en even gebruiksvriendelijk.

Met Thunderbird heb je normaal geen enkel probleem om te verbinden met een gmail of outlook adres of account.

 


 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste supervisor.

 

Heb gedaan hetgeen u mij gevraagd hebt.

Had nog geen AdwCleaner op mij pc geïnstalleerd staan dus kon ik onmiddellijk gebruik maken van uw programma aangeboden uit de tweede link. 

In bijlage vind u de log bestanden.

 

Heb Thunderbird ook al eens uitgeprobeerd, maar ik krijg steeds dezelfde foutmelding dat mijn inlog en wachtwoord niet correct zijn.

Ik heb alle inloggegevens en wachtwoorden uitgeprint op papier staan, zodat mogelijke typefouten uit den boze zijn i.v.m. hoofdletters en speciale tekens en zo.

Het rare is wanneer ik mij aanmeld rechtstreeks in mijn browster (IE11) en dezelfde inloggegevens en wachtwoorden gebruik, ik zonder problemen kan inloggen en mijn mail dan openen.

Hieruit besluit ik toch dat mijn inlog en wachtwoorden juist zijn, of zie ik dat verkeerd.

Heeft het iets te maken met de instellingen in Gmail of zo. Ik heb gelezen dat je POP3 moet gebruiken en niet IMAP.

Het is ook een verschil in poorten die geopend moeten zijn dan. Hoe kan ik zien of een poort open of gesloten is?

Er is ook een verschil tussen outlook.com en bvb Live.com. Kan je mij dit ff verduidelijken?

Ik heb op een andere pc het programma Zimbra mail gezet. Hier kan ik al mij Yahoo mailadressen configureren en ook werkt dit programma perfect.

Gmail en outlook of Live adressen werken dan weer niet, nochtans gebruik ik de juist inlog en password.

Vroeger had ik en e-mail adres B********@Gmail.com en het bijpassende wachtwoord. Als ik nu via browster inlog krijg ik het bericht dat de gebruikersnaam Mohamed Bek is en ik een telefoonnummer moet opgeven eindigend op 04. Ik heb zo geen telefoonnummer dat eindigt op 04, dus ik denk dit mailadres overgenomen is door iemand anders die mij wachtwoord achterhaald heeft.

Toch geeft Gmail mij nog altijd een mailtje dat ik eigenaar ben van dit mailadres. Ik begrijp het niet meer. Heb nu een tweede adres aangemaakt, zelfde naam maar met nummer 1 dan. Uiteraard ander password.

Het is een lastige situatie, ik weet het. Heb in het verleden nog een last gehad van een hacker maar mijn virusscanner heeft deze dan kunnen blokkeren. Heb hier ook dan Telenet van op de hoogte gebracht en die gingen het nazien en het nodige doen.

Daarna is het ongeveer nu 7 à 8 maanden alles goed gegaan tot nu weer.

 

Hopelijk vinden we een oplossing.

In bijlage de logjes.

 

MVG

Bektronics

AdwCleanerS1.txt

AdwCleanerC1.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

AdwCleaner heeft zijn werk gedaan.
Het probleem komt niet van malware.
 
Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.
 
Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

 




Ik heb alle inloggegevens en wachtwoorden uitgeprint op papier staan, zodat mogelijke typefouten uit den boze zijn i.v.m. hoofdletters en speciale tekens en zo.
Het rare is wanneer ik mij aanmeld rechtstreeks in mijn browster (IE11) en dezelfde inloggegevens en wachtwoorden gebruik, ik zonder problemen kan inloggen en mijn mail dan openen.
Hieruit besluit ik toch dat mijn inlog en wachtwoorden juist zijn, of zie ik dat verkeerd.

Dat klopt.
Als je online kan inloggen, zijn de gegevens correct.

 

Er is ook een verschil tussen outlook.com en bvb Live.com. Kan je mij dit ff verduidelijken?

Outlook.com, live.com en hotmail.com zijn allemaal hetzelfde.
Eerst was er hotmail, daarna Live en nu is het outlook geworden maar het is nog steeds de maildienst van Microsoft en de beveiliging en poorten zijn voor alle 3 hetzelfde.

 

Heeft het iets te maken met de instellingen in Gmail of zo. Ik heb gelezen dat je POP3 moet gebruiken en niet IMAP.
Het is ook een verschil in poorten die geopend moeten zijn dan. Hoe kan ik zien of een poort open of gesloten is?

Voor outlook.com moet je online niets speciaals instellen.
Bij gmail moet je online wel enkele instellingen aanpassen.
Ga naar je gmail, klik op het tandwieltje en kies voor instellingen.
Klik dan op Doorsturen en pop/imap
Schakel zowel POP als IMAP in en sla de wijzigingen op.
Als je daarna in Thunderbird een nieuw mail account aanmaakt en je geeft het gmeil adres op, worden de juiste instellingen automatisch ingevuld.

De Thunderbird instellingen voor een outlook.com account zijn als volgt.

post-344-0-56505700-1465448427.jpg
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste supervisor.

Hartelijk dank voor je correcte uitleg op mijn vragen.

Zo zie je maar dat je nooit te oud bent om iets bij te leren.

Ondertussen is alles in orde gekomen.

Was er van overtuigd dat het geen beestjes waren die mijn pc besmetten, want ik ben kritisch op mezelf aangaande deze crap.

Wat heb ik gedaan?

IM verwijderd en alles eens mooi opgeruimd, register proper enz.

Daarna IM terug geïnstalleerd met succes.

Ik had een back-up van mijn contacten en mijn data, dus dit was vlug geïmporteerd in IM.

Toch kreeg ik nog enkele foutmeldingen tijdens het ontvangen van mails, vooral mijn Gmail.

Ben ff bij Gmail in de instellingen gaan kijken, en ja hoor, de instellingen stonden allemaal enkel op IMAP en niet op POP3.

Even deze instellingen aangepast en alles toch nog eens grondig nagekeken terwijl mijn account toch open stond, en klaar is kees.

Terug geprobeerd met IM, maar toch nog ff een andere foutmelding. Ja een poort was verkeerd ingesteld (Kwam door dat IMAP verhaal zeker).

Even aangepast, alles nog ff overlopen en................ het werkte perfect en nog steeds.

Supervisor en ook andere leden die antwoorden aanreikten........ HARTELIJK DANK !!!!

Voor mij mag deze topic afgesloten worden en hopelijk hebben andere leden ook iets aan mijn uitleg hoe het verholpen kan worden. Want dat is toch de bedoeling

van dit forum niet??

Groetjes

Bektronics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.