Ga naar inhoud

TCPIP.SYS - fout bij Windows 10


Jive1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je kan de meest recente driver voor je netwerk hier downloaden.
Er staat wel dat de driver voor windows 8 is maar het is de meest recente en hij zou ook moeten werken voor windows 10.
Download het bestand LAN_PROWin8_64_19.1.exe en sla het op.
Ga naar het bestand en dubbelklik er op om de installatie te starten.
Volg de instructies van de installer en herstart de pc na de installatie.

Hou het dan enkele dagen in de gaten en als je nog steeds blue screen krijgt, plaats dan opnieuw een logje van Blue Screen View.
 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, maar ik ben er al weer....

in bijlage een nieuw bestand ( bestand1.txt ) met alweer een bluescreen achter de rug.

Die lan-driver kan er mogelijk wel voor iets tussen zitten, maar wat denk je van mijn BIOS? Die staat er al op vanaf het eerste moment als ik deze pc aangeschaft heb, en dat is toch wel 5-6 jaar geleden, denk ik.

Ik heb voordat ik Windows 10 er nu opgezet heb, vroeger ook wel af en toe eens bluescreen gehad, mar dat was telkens maar eenmaal, en na    uitzetten er terug aanzetten van die pc was dat opgelost voor een lange periode. Maar sinds Windows 1à er nu op staat, heb ik dat al tientallen keren gehad. Weliswaar steeds bij dezelfde toepassing, maar die toepassing werkt reeds 12 jaren op mijn pc, die ondertussen tweemaal vernieuwd is geworden, telkens een sterkere.

Dit verveelt me nu echt: men denkt Microsoft brengt weer iets beter, en dan blijkt het slechter te gaan dan voorheen....

Groeten

Jive1 - Belgium

bestand1.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is teruggaan naar je vorige windows versie een betere oplossing, zeker als je daar geen problemen had.
Je kan dit tot 1 maand na de upgrade en dus moet het bij jou nog wel gaan.

Hoe dit doet , kan je lezen in onderstaande handleiding.
http://www.pc-helpforum.be/topic/59733-terug-naar-het-vorig-besturingssysteem-na-het-uitvoeren-van-windows-10-upgrade/

 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel, maar....

Ik zal daarna op een big onbepaald moment toch wel naar Windows 10 moeten terugkomen, omdat MS zal zeggen: gedaan nu met onderhoud van de vorige systemen. Dat hebben ze meer Windows XP, een héél goeie versie trouwens, ook gedaan. Dus om terug te haan twijfel ik ook weer.... Temeer omdat, als MS deze overschakeling naar Windows 10 GRATIS hebben aangeboden, dan betekent dat zonder meer dat ze wensen te standaardiseren op die versie, en mogelijk wel vrij snel zullen stoppen met de onderhoud van ALLE vorige versies, dat lijkt er aan te komen.

Maar wat de werkelijke oorzaak is van die Bluescreen-error, dat weet men nog niet? Wat zegt MS daar zelf van? Ben ik de enige die zulke fout heeft? Wat doen de anderen die gelijkaardig probleem hebben? Kan ik ergens bij MS zelf raad vragen? Een adres om henzelf te contacteren vind ik nergens....

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Jive1 zei:

... Maar sinds Windows 10 er nu op staat, heb ik dat al tientallen keren gehad. Weliswaar steeds bij dezelfde toepassing, maar die toepassing werkt reeds 12 jaren op mijn pc, ...

Die blue screen komt dus enkel als je een bepaald programma gebruikt?
Welk programma of toepassing is dat dan en is het de nieuwste versie?
Misschien dat we daar iets mee kunnen aanvangen.

Het updaten van het BIOS (en eventueel de chipset) houden we nog even achter de hand voor als de piste met de toepassing niets oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ja, dat is natuurlijk mijn Flight Simulator FS2004 ( zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Flight_Simulator ), een van de  zwaarste programma's die MS ooit gemaakt heeft, heb ik wel eens horen uitleggen. Maar dat mag geen excuus zijn.

Ik werk met dat programma sinds 2004, toen het uitgekomen is. Dat programma wordt voortdurend uitgebreid met extra sceneries en aircraft ( dat doe ik dus wel zelf, ik heb daar ondertussen wel wat ervaring mee opgedaan ), maar de kern van het programma blijft onveranderd en werkt dus bij mij al meer dan 12 jaren bijna dagelijks met succes, soms met haperingen, die ik steeds heb kunnen oplossen, zeer dikwijls met jullie hulp. Er zijn tienduizenden mensen op deze planeet die daarmee 'vliegen' er bestaan tientallen fora die alleen over Flight Simulator handelen, maar weinig over de software van FS2004 zelf. Die heb ik meestal al geraadpleegd als ik bij jullie kom voor een pc-probleem.

Ik ben daarmee begonnen met ik weet niet juist meer welke versie Windows, maar in Windows XP bijvoorbeeld werkte dat fantastisch goed. Toen die verdween ben ik overgeschakeld naar Windows 7, dat ik na enige tijd ook wel goed heb kunnen bewerken om degelijk te werken , en nu komt die Windows 10, die me min of meer verplicht om te gebruiken, vermits die gratis wordt geleverd, en die weldra waarschijnlijk ook de énige standaard versie zal worden. Ik heb ondertussen ook al 2x een betere pc gekocht, ik gebruik dus nu mijn derde pc met dit programma. En steeds doken nieuwe problemen op....

Bovendien heeft MS een FS2010 ingevoerd en de FS2004 wordt ook niet meer ondersteund, niettegenstaande de vraag van tienduizend gebruikers over heel de wereld, waarmee ik ook sommige problemen bespreek en probeer op te lossen, die daar nog mee werken.

Het is teleurstellend dat de industrie, hier dus MS, zo weinig rekening houdt met wat goed was, en steeds nieuwe dingen op de markt bregt die soms merkelijk slechter zijn dan wat al bestond....

In één woord: Frustrerend!

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.