Ga naar inhoud

TCPIP.SYS - fout bij Windows 10


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik denk dat ik een zeer degelijke oplossing gevonden heb voor mijn TCPIP.SYS probleem....

Ik heb "Driver Booster 3.4" gevonden, een gratis software die drivers kan updaten. Toen ik die gisteren voor de eerste maal liet lopen, werden 18 drivers geüpdatet, waaronder onder andere ook 'Netwerkadapters", en allerlei systeemapparaten ....
Nadien heb ik de eveneens gratis meegeleverde addons laten lopen, die ook allerlei verbeteringen aan mijn systeem hebben aangebracht.

Vandaag liep mijn pc merkelijk sneller, en 'k heb nog geen TCPIP.SYS error gehad!

Blijkt namelijk dat vele oudere drivers van Windows 7 voor Windows 10 niet geschikt zijn, en er worden nieuwere en voor Windows 10 aangepaste drivers geladen.... Prima dus!
Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb het niet zo voor die "booster" programma's en tools want meestal kunnen ze niet waarmaken wat ze beloven en in veel gevallen zitten ze ook nog vol lekken waardoor je besmettingen kan binnenkrijgen.

Ik ben blij voor jou dat het heeft gewerkt en dat daarmee je probleem is opgelost maar ik zou het toch niet systematisch gebruiken.
Gewoonlijk gaan dergelijke programma's ook automatisch op zoek naar de nieuwste drivers maar zolang je geen problemen hebt, is een update niet echt nodig.
Ik zou dan ook eens kijken bij de instellingen van driver booster en de automatische updates uitschakelen of zelfs het opstarten met windows uitzetten.
Als je weer problemen krijgt met een of andere driver, kan je de tool nog altijd manueel opstarten om de drivers te updaten maar ondertussen wordt je systeem niet onnodig belast met processen die op de achtergrond meedraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist!

Ik gebruik dat program zelf ook alleen als ik denk dat ik er goed kan bij doen. Starten met Win, nee, automatische update, nee, alleen als ik denk dat het me kan helpen.

Dank voor het advies.

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey!

De TCPIP.SYS error is jammer genoeg nog niet verdwenen... Ik zie die elke dag wel eens, telkens op verschillende toepassingen. Al wat ik geprobeerd heb heeft niet geholpen.

Nu zag ik vanmorgen op internet op een filmpje met uitleg, en de man die dat uitlegde zei dat de fout absoluut zeker zou weg zijn. Zijn uitleg was wel voor Windows 8, maar ik probeerde het uit te voeren, omdat ik dacht dat het voor Windows 10 wel ongeveer hetzelfde moest zijn.

Alleen, alas ik probeerde het commando uit te voeren kon ik niet "run as administrator" gedaan krijgen.  Ik heb de man zijn uitleg over die "one click" niet kunnen begrijpen. De command prompt, dat is OK, maar ik kreeg telkens de volgende reactie    "C:\WINDOWS\system32>netsh interface teredo set state disabled
The requested operation requires elevation (Run as administrator)." Wat zou ik mogelijk fout gedaan hebben?

Groeten

Jive1 - Belgium

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het opdrachtprompt openen als administrator om de instructie in te geven.

 

Open de charms (of klik op de startknop) en selecteer Zoeken.
In het zoekvak typt u cmd.
Klik met de rechtermuisknop in de lijst met zoekresultaten op cmd.exe en klik dan op Als administrator uitvoeren om het opdrachtprompt te openen.

In de titelbalk bovenaan het venster zou je nu moeten administrator: C:\Windows\System32\cmd.exe zien staan.

Dan mag je de instructie netsh interface teredo set state disabled intikken en op enter drukken.

Volgens het filmpje zou je dan de vermelding OK moeten krijgen als het correct werd uitgevoerd.

Sluit het opdrachtprompt en hertstart de pc.

 

Laat maar weten of het gelukt is en of het resultaat heeft gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier maar wil je best proberen te helpen.

Het eenvoudigste zal zijn dat je naar C:\windows\Minidump gaat en alle bestandjes die hier staan upload (bij voorkeur in een .ZIP of .RAR)

Met deze .DMP files kunnen we kijken wat er precies verkeerd gaat. Ik wil ze niet in .TXT formaat maar wel in hun originele .DMP formaat.

Zo kunnen we een diepgaander onderzoek uitvoeren.

 

Post je bestandjes hier en ik kijk er naar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Jo, sorry, heb nog niet gereageerd daarop....
Maar ik heb dat gedaan, en dat moet gewerkt hebben, want ik heb sindsdien de fout niet meer gezien. Kennelijk was dta dus ook een goeie tip in dat filmpje, maar ik had het niet juist begrepen. Met jouw tip werkte het wel.

Toch nog even wachten, ik heb nog maar weinig met mijn FS2004 gewerkt ondertussen...

Badankt

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.