Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


    Aanbevolen berichten

    Hi!

    Ik heb op een verkeerde link geklikt en toen is mijn internet is super traag geworden, ik krijg ongewenste advertenties, pop-ups. en google chrome opent allerlei ongewenste tabbladen van websites. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Alvast bedankt.

    Ik heb zelf wat wat dingen gedaan, ik ben een leek op dit gebied eerlijk gezegd. Dus ik heb wat instructies gevolgd van websites.

    - Heb gescant met Malwarebytes, dit programma heeft een aantal verdachte bestanden gevonden (zie malwarebytes bestanden printscreen).
    - zoek.exe uitgevoerd wat in een andere topic is gesuggereerd. 

    Kan iemand mij helpen en kijken naar onderstaande bestanden of het probleem nu verholpen is?

    Gr,

    Sofia 

    malwarebytes bestanden printscreen.PNG

    zoek-results.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Hallo,.

     

    Je moet niet zomaar zoek.exe gebruiken die is script gebonden.

     

    Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

    Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

    • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Hierbij de gevraagde bestanden. Heb ook al gescant met HitmanPro en die vind iedere keer tracking cookies.

    Daarnaast zie ik steeds een melding als ik aan het surfen ben beneden 'host vastellen' en zeer traag internet. 

    Dank. Ik hoop spoedig wat van je te horen. 

    Addition.txt

    FRST.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Hallo,

     

    Ik zie dat je vele tools al heb gebruikt, hierdoor word het voor mij alleen maar moeilijker wat er allemaal al is verwijderd.

     

    Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    Open Kladblok. Klik op Start > Alle Programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok.
    Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

    start
    CreateRestorePoint:
    CloseProcesses:
    Task: {16116C0D-C8FC-4C75-952D-562005D7D91E} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
    Task: {2FA79BD7-D8E7-44C5-AB1C-C7C382731D7F} - \Lenovo App Services -> Geen bestand <==== AANDACHT
    Task: {72FC466C-8176-45B8-87F3-2DFBC326B434} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
    Task: {E04ED03C-0874-4DEB-B897-CE4C396DC0A8} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
    HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <======= AANDACHT
    FF Plugin: @mcafee.com/MSC,version=10 -> C:\Program Files\mcafee\msc\npMcSnFFPl64.dll [Geen bestand]
    FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [msktbird@mcafee.com] - C:\Program Files\McAfee\MSK => niet gevonden
    U4 klkbdflt2; \SystemRoot\system32\DRIVERS\klkbdflt2.sys [X]
    Hosts:
    EmptyTemp:
    end
    


    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Kies als locatie bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

    Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

    Start de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool.
    Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
    Druk op de Fix knop.
    Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

     

     

    Download 51a72c6334c99-ccleaner16.pngCCleaner naar het bureaublad.

    Installeer CCleaner en start CCleaner op.

    • Klik in de linker kolom op Cleaner.
    • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
    • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
    • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
    • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
    • Sluit hierna CCleaner af.

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    11 uren geleden, SofiaXX zei:

    Heb alle stappen gevolgd...

    De back-up van de CCleaner heb ik ook maar op het bureaublad opgeslagen. Is dat ok? 

    Die kan je het beste in de map van Ccleaner opslaan, hoe draait de pc nu zie geen malware meer.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    In de map 'lang' bedoel je die CCleaner bij installatie zelf aanmaakt? 

    De computer draait nog steeds niet goed. Zelfde problemen. Surfen heel erg traag en nog steeds 'host vastellen' en bij klikken op afbeeldingen werken ook niet goed, dan zie ik 'javascript;' staan terwijl javascript aan staat. Ik kreeg gister nog wel een popup bij het openen van utorrent om iets vaags te installeren. Volgens mij hoort dat niet. 

    Had ook al google Chrome gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd. 

    Op een andere laptop werkt alles als een tierelier dus zal zeker niet aan de evrbinding liggen. 

    Kan ik nog iets anders doen? 

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Ik had CCleaner op het bureaublad opgeslagen dus alle bestanden staat er los: CCleaner.exe, CCleaner64.exe, map 'lang', CCsetup519.exe en uninst.exe. Dus geen aparte map voor CCleaner. In de map 'Lang' staan alle .dll files. 

    Ik heb wel windows 10, al een paar maanden. Hij gaf eerder geen problemen in deze aard. 

    Ik heb geen malware meer denk ik, Hitmanpro en malwarebytes geven niet meer aan, maar er lijkt toch iets beschadigd te zijn? 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.066
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      bamboebeertje
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door Vanessa_DB
        Beste iedereen,
         
        Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                       2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                       3) Smart TV
         
        De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?
         
        Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.
         
        Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.
         
        Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
        Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.
         
        Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.
         
        Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 
         
        Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...
         
        De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 
         
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
        Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->
         
                                          van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                           2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                           3) Smart TV
                                                                                                                                                           4) decoder Scarlet
         
        De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.
         
        Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
        Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
        Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 
         
        Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
        Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
         
         
         
      • Door Piet2398
        Hallo
        Ik heb sinds kort een probleem met google chrome. Elke keer wanneer ik google chrome afsluit en ik deze opnieuw opstart opent deze mijn laatst gesloten pagina's. Wanneer ik echter bij instelling kijk, staat er bij:  "Bij opstarten" de optie "De pagina 'nieuw tabblad' openen" geselecteerd dus daarom vraag ik mij af waarom chrome toch mijn laatst gesloten pagina's opent.
        Alvast bedankt!
      • Door RoMuLaN
        Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
        Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
         
        Ik heb het volgende al geprobeerd:
        - heropstarten
        - apart gezette tabbladen verwijderd
        - verwijderen van cache, cookies, trackers
        - herstel en herinitialisatie
        - antivirus laten lopen
        - updates W10 laten lopen

        Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?
      • Door hpPhilip
        Hallo iedereen,
        sinds een dikke week heb ik problemen met de tekst die, al dan niet, verschijnt op mijn scherm tijdens het gebruik van internet (browser?).
        Bij gewone programma's (word, excel, verkenner, enz.) heb ik dat probleem niet.
        In de bijlage kunnen jullie zien wat mijn probleem is.
        Alvast bedankt voor jullie, hopelijk nuttige, feedback.
        Mvg Philip
        Schermproblemen.docx
      • Door johanny
        Ik kan mij op mijn pc niet meer aanmelden voor gmail met google chrome als browser. Dit lukt wel als ik firefox gebruik en ook probleemloos op mijn andere apparaten. Ik heb van alles geprobeerd, bijvoorbeeld chrome gedeïnstalleerd en daarna opnieuw geïnstalleerd. Voor mij is dit een raadsel.
         
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.