Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi!

Ik heb op een verkeerde link geklikt en toen is mijn internet is super traag geworden, ik krijg ongewenste advertenties, pop-ups. en google chrome opent allerlei ongewenste tabbladen van websites. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Alvast bedankt.

Ik heb zelf wat wat dingen gedaan, ik ben een leek op dit gebied eerlijk gezegd. Dus ik heb wat instructies gevolgd van websites.

- Heb gescant met Malwarebytes, dit programma heeft een aantal verdachte bestanden gevonden (zie malwarebytes bestanden printscreen).
- zoek.exe uitgevoerd wat in een andere topic is gesuggereerd. 

Kan iemand mij helpen en kijken naar onderstaande bestanden of het probleem nu verholpen is?

Gr,

Sofia 

malwarebytes bestanden printscreen.PNG

zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,.

 

Je moet niet zomaar zoek.exe gebruiken die is script gebonden.

 

Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zie dat je vele tools al heb gebruikt, hierdoor word het voor mij alleen maar moeilijker wat er allemaal al is verwijderd.

 

Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Open Kladblok. Klik op Start > Alle Programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
Task: {16116C0D-C8FC-4C75-952D-562005D7D91E} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {2FA79BD7-D8E7-44C5-AB1C-C7C382731D7F} - \Lenovo App Services -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {72FC466C-8176-45B8-87F3-2DFBC326B434} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E04ED03C-0874-4DEB-B897-CE4C396DC0A8} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <======= AANDACHT
FF Plugin: @mcafee.com/MSC,version=10 -> C:\Program Files\mcafee\msc\npMcSnFFPl64.dll [Geen bestand]
FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [msktbird@mcafee.com] - C:\Program Files\McAfee\MSK => niet gevonden
U4 klkbdflt2; \SystemRoot\system32\DRIVERS\klkbdflt2.sys [X]
Hosts:
EmptyTemp:
end


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

 

Download 51a72c6334c99-ccleaner16.pngCCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.

  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, SofiaXX zei:

Heb alle stappen gevolgd...

De back-up van de CCleaner heb ik ook maar op het bureaublad opgeslagen. Is dat ok? 

Die kan je het beste in de map van Ccleaner opslaan, hoe draait de pc nu zie geen malware meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de map 'lang' bedoel je die CCleaner bij installatie zelf aanmaakt? 

De computer draait nog steeds niet goed. Zelfde problemen. Surfen heel erg traag en nog steeds 'host vastellen' en bij klikken op afbeeldingen werken ook niet goed, dan zie ik 'javascript;' staan terwijl javascript aan staat. Ik kreeg gister nog wel een popup bij het openen van utorrent om iets vaags te installeren. Volgens mij hoort dat niet. 

Had ook al google Chrome gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd. 

Op een andere laptop werkt alles als een tierelier dus zal zeker niet aan de evrbinding liggen. 

Kan ik nog iets anders doen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had CCleaner op het bureaublad opgeslagen dus alle bestanden staat er los: CCleaner.exe, CCleaner64.exe, map 'lang', CCsetup519.exe en uninst.exe. Dus geen aparte map voor CCleaner. In de map 'Lang' staan alle .dll files. 

Ik heb wel windows 10, al een paar maanden. Hij gaf eerder geen problemen in deze aard. 

Ik heb geen malware meer denk ik, Hitmanpro en malwarebytes geven niet meer aan, maar er lijkt toch iets beschadigd te zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.