Ga naar inhoud

Western Digital


Aanbevolen berichten

Als altijd aan had staan dan is het beste om aan te laten doch het verslijt ook vlugger.

In dat geval kan je best nog een back-up maken en die uitschakelen als je niet meer nodig hebt.

 

Het beste en meest veiligste is uitzetten als je niet nodig hebt.

Dat betekend ook niet aansluiten op usb-poort.

Zodoende is uw externe harddisk veilig mits het minstens 1 meter van de laptop of pc is bij blikseminslag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een andere reden waarom het beter/veiliger is om de externe harde schijf uit te zetten en los te koppelen van de computer, wanneer je die externe harde schijf niet direct nodig hebt: ransomware.

Wanneer je het slachtoffer bent geworden van ransomware, dan worden je persoonlijke bestanden die op de interne harde schijf staan, versleuteld. Daarbij worden echter ook de bestanden versleuteld die staan op USB sticks en externe harde schijven die op dat moment toegankelijk zijn voor deze malware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, pc-vraagje zei:
23 uren geleden, pc-vraagje zei:

Ik heb al een paar jaar een externe harde schijf aan staan, wat is het beste advies ?

Als ik hem niet gebruik uit zetten, of gewoon laten draaien ?

Het betreft en WD ( western Digital externe schijf )

 

al vast bedankt voor je antwoord.:)

Groetjes . Michel

 

Ik heb al een paar jaar een externe harde schijf aan staan, wat is het beste advies ?

Als ik hem niet gebruik uit zetten, of gewoon laten draaien ?

Het betreft en WD ( western Digital externe schijf )

 

al vast bedankt voor je antwoord.:)

Groetjes . Michel

Moderator u kunt de vraag sluiten

Groetjes Michel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.