Ga naar inhoud

woordenlijst


grijzegeus

Aanbevolen berichten

hello,

ik werk met ms-office 2013 en win8.1.

als ik een document aan het maken ben wordt een woord onderlijnd (rood of blauw) en vroeger (word2003) was dat mogelijk om toe te voegen aan een woordenlijst. nu zal dat ook wel nog zo zijn maar ik vind die woordenlijst  niet terug in word 2013.

kan iemand helpen?

dank en groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Word 2010 (en in Word 2013 zal het wel ongeveer hetzelfde zijn) vind je die woordenlijst als volgt terug (dit staat ook in de Helpfile van Word):

1. Klik links-bovenaan op Bestand.
2. Klik onder "Help" op Opties.
3. Klik in de linkerkolom op Controle
4. Zorg dat onder de kop "Bij het corrigeren van spelling in MS-Officeprogramma's" er geen vinkje staat bij "Alleen suggesties uit de hoofdwoordenlijst".
5. Klik op Aangepaste woordenlijsten.
6. Het venster Aangepaste woordenlijsten verschijnt. Daar kun je een nieuwe woordenlijst maken of aan een al bestaande woordenlijst woorden toevoegen. Zorg dat er een vinkje staat bij de woordenlijst(en) die je wil gebruiken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je enkel een rood onderlijnd woord wilt toevoegen aan de woordenlijst, dan hoef je niet op zoek naar die woordenlijst.

Klik met de rechter muisknop op het rood onderlijnde woord. Ben je er absoluut zeker van dat het woord wel goed gespeld is, dan kun je klikken op Toevoegen aan woordenlijst.

Dat woord zal dan voortaan niet meer rood onderlijnd worden:

 

57a31bf0792a2-onderlijnde_woorden.png

 

In bovenstaand voorbeeld doe ik dat natuurlijk niet, want het woord 'fiest' is hier echt fout gespeld. En daarom is het handig dat je na een rechtsklik op het rood onderlijnde woord ook direct suggesties krijgt: bedoelt u misschien fiets, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet nodig om een afbeelding in een Word bestand te plakken en daarna dat Word bestand als bijlage toe te voegen. Het is namelijk ook mogelijk om die afbeelding direct zichtbaar te posten op het forum. Daarvoor gebruik je deze handleiding (klik op de rode woorden om de handleiding te lezen):

En het resultaat ziet er dan zo uit:

 

57a45f2eef44d-Aangepaste_woordenlijsten.

 

De door jou zelf toegevoegde woorden zitten in een van de 2 bovenste woordenlijsten.

Ik heb zelf in Word 2010 alleen een CUSTOM.DIC (Standaard).

In jouw afbeelding is Roaming.Custom.dic (Standaard) al geselecteerd (want blauw!). Klik dan rechtsboven in dat venster op de knop Woordenlijst bewerken. Dan kun je de inhoud bekijken.

Hetzelfde kun je doen met de woordenlijst die daaronder staat: CUSTOM.DIC.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Selecteer het eerste woord in je lijst (albertjohn) en druk op het toetsenbord op het pijltje-naar-beneden. Dan zie je alle woorden die in die lijst voorkomen.

In die lijst kun je woorden toevoegen en verwijderen. Je kunt niet meteen een woord wijzigen, maar als je dat wel wil is dat niet moeilijk: verwijder het woord dat je wil bewerken en voeg het daarna toe met de gewenste schrijfwijze. Dat is ook een manier van 'bewerken'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, grijzegeus zei:

op het pijltje naar beneden drukken heeft enkel voor gevolg dat het volgende item wordt geselecteerd.

Natuurlijk, dat is bij iedereen in Word zo.
Hoe je met dat venster moet omgaan, heb ik hierboven beschreven.
Dat behoeft geen nadere uitleg lijkt mij.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.