Ga naar inhoud

Standaard zoeken met google inschakelen werkt niet


camel1980

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien dat ik dit dan niet helemaal begrijp, maar ik zoek via Start naar Powershel for windows en open dat. "Na wat voordedrukte tekst" plak ik het commando van SchoonePC op de plek waar de cursor/streepje knippert en daarna druk ik op enter.

Als ik deze procedure uitvoer krijg ik dus de melding zoals eerder gemeld.

 

Voer ik de procedure in powershell dan goed uit, of doe ik hier wat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als je het nu eens exact hetzelfde uitvoert zoals menno schoone het beschrijft.

Zo dus:

 

Hoewel het op het eerste gezicht niet mogelijk lijkt, is Microsoft Edge toch te resetten (met behoud van gegevens en instellingen)! Start via het Win-X menu de Opdrachtprompt (administrator) en geef het commando POWERSHELL om een geavanceerde opdrachtprompt te openen. Geef onderstaand commando en herstart Windows zodra het commando volledig is uitgevoerd.

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

Microsoft Edge resetten naar de standaard instellingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, camel1980 zei:

Goed lezen is ook een kunst! Ik had over het hoofd gezien dat

 

Laat ons hopen dat je dat voldoende goed gedaan hebt betreffende het instellen van Google als standaard zoekmachine in Edge.:xd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat was een inkoppertje, Droske ;-)

 

Als ik het commando nu uitvoer zie ik wel meer dingen gebeuren, maar na een tijdje komt in het rood de tekst dat "het pakket niet geinstalleerd kan worden omdat ik een nieuwere versie heb". Dit zie ik een paar keer in het engels en nederlands in de powershell staan.

 

Toch opnieuw opgestart, maar nog steeds is het probleem niet verholpen.

aangepast door camel1980
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi en duidelijk filmpje. Gaat helaas niet specifiek in op de zoekfunctie direct vanuit de adresregel. Echter op het laatst zegt ie nog wel iets interessants: de functies kunnen verschillen afhankelijk of u vanaf windows 7 of 8 of 8.1 upgrade. Ik ben vanaf 8.1 gekomen. Zou dat een oorzaak kunnen zijn voor het niet met google kunnen zoeken via de adresregel? Tsja, dan zouden veel meer mensen dit probleem wereldwijd hebben natuurlijk. Gezien de onbekendheid van iedereen met mijn probleem, zal dit ook wel geen aanknopingspunt zijn, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.