Ga naar inhoud

Computer wil niet uit op normale manier


bernard

Aanbevolen berichten

De laptop van mijn vrouw wil niet meer uitgeschakeld worden op de normale manier .

Ik bedoel met de linker muisknop op het start symbooltje links onder in het scherm .

Als ik er op ga staan met de muis of klik er op , er komt geen reactie.

Wel als ik het  met de rechter muisknop doe .Maar ik krijg dan ook een ander schermpje dan met de linker muisknop.

 

Ik heb het idee , dat mijn vrouw per ongeluk ergens op geklikt heeft  , maar waar en hoe ?/

En daarvoor roep ik jullie hulp maar weer in .

 

(verplaatst naar windows 10, Passer)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry , dat was ik inderdaad vergeten...................................................... Het gaat om windows 10

Ik wilde neen screenshot  bijvoegen , maar dat ging niet .

Op het moment dat ik met knipprogramma wilde gaan werken , dan ging het beeld

waar het om gaat verdwijnen .

Dus een omschrijving .

 

Als ik met de L.muisknop op start klik zie ik 2 kolommen

Links   ;  meest gebruikt ,

    en onder   :  verkenner - instellingen - aan/uit -  alle aps

 

daarnaast een kolom   :  het leven in een oogopslag  en  alle aps

 

Als ik met R.muisknop klik zie ik 1 langwerpig zwart scherm met witte tekst

Begint met Programma,s en onderdelen

Onderaan staat dan   :  Afsluiten of afmelden ,  en bureaublad .

 

Ik hoop dat dit een beetje duidelijker is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid , ik heb deze foto,s genomen van mijn laptop.

Dus het gaat om het plaatje  van de L. Muisknop , die krijg ik niet te zien op de laptop van mijn vrouw.

En dus kan ik hier niet zo afsluiten of slaapstand , zoals het was .

De laptop van mijn vrouw geeft alleen het beeld van de R.Muisknop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bernard zei:

De laptop van mijn vrouw geeft alleen het beeld van de R.Muisknop.

 

Het Start-scherm wordt dus niet weergegeven en wellicht werkt de zoekfunctie ook niet. Het is een gekend probleem.

 

Start de pc eens op in de veilige modus, sluit hem terug af en start hem weer normaal op. het probleem zou nu moeten verholpen zijn.

Opstarten in de veilige modus gaat in uw situatie het best als volgt:

 

  • Start de pc opnieuw op.

  • Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten.

  • Nadat je pc opnieuw is opgestart en het scherm Kies een optie wordt weergegeven, klik je op Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.

  • De pc zal nu nogmaals opnieuw starten, waarna er een lijst met opties wordt getoond.

  • Een klik op het cijfer 4 (of de F4 toets) laat je de pc in veilige modus opstarten, en klik op het cijfer 5 (of de F5 toets) laat je de pc opstarten in veilige modus met netwerk. Het maakt normaal niet uit welke van de twee je kiest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.