Ga naar inhoud

Micro sd koppelen


Aanbevolen berichten

Voor mijn tablet kocht ik een micro sdxc aan, 64Gb groot. Gezien ik een en ander op mijn laptop heb staan dat op dat kaartje moet, wordt dit in de voorziene gleuf geplaatst om te kopiëren van laptop naar kaartje. Ik krijg echter volgende foutmelding:

 

Kon de locatie niet aankoppelen

Error mounting /dev/sdb1 at /media/pierre/0123-4567: Command-line `mount -t "exfat" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=1000,gid=1000,iocharset=utf8,namecase=0,errors=remount-ro,umask=0077" "/dev/sdb1" "/media/pierre/0123-4567"' exited with non-zero exit status 32: mount: unknown filesystem type 'exfat'

 

Hoe ga ik te werk om dit alsnog in orde te krijgen. Mijn os is mint 17.3, laptop is een acer 7739z. Het kaartje op zich is nieuw en heeft dus nog in geen enkel toestel gezeten.

 

Gezien ik niet zo onderlegd ben in de engelse taal, snap ik dus ook de foutmelding niet. Hopelijk kan dit opgelost worden m.a.w. hoe krijg ik een en ander gekoppeld.

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harde schijven, USB sticks en geheugenkaartjes (zoals jouw micro sdxc kaartje) zijn geformatteerd volgens een bepaald bestandssysteem. En dat kunnen verschillende bestandssystemen zijn.

Harde schijven die gebruikt worden in een computer die draait op een versie van Windows, zijn meestal geformatteerd volgens het bestandssysteem NTFS.

Een USB stick is meestal geformatteerd volgens het bestandssysteem FAT32.

Geheugenkaartjes zijn geformatteerd volgens het bestandssysteem FAT32 of exFAT.

In jouw geval is dat dus exFAT.

Linux kan daar slechts na een aanpassing mee omgaan. Je moet daar een exFat package voor installeren. Met die aanpassing kan ik je niet helpen. Daarvoor heb ik te weinig verstand van Linux. Misschien reageert een Linux kenner daar nog op.

Maar je zou in Linux Mint dat kaartje ook kunnen formatteren naar een ander besturingssysteem, namelijk FAT32.

Het nadeel van FAT32 is dat individuele bestanden die je op dat kaartje wilt zetten, niet groter mogen zijn dan 4 GB.

Het bestandssysteem exFAT kan wel bestanden hanteren die groter zijn dan 4 GB.

Van belang is natuurlijk ook wat voor bestandssysteem jouw tablet kan hanteren. Is dat een Windows tablet, een iPad of een android tablet?

Ik denk dat ik me maar aansluit bij Hensyr: formatteren naar het FAT32 bestandssysteem...

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.