Ga naar inhoud

Veilige leeromgeving voor mappen en bestanden


heroo234

Aanbevolen berichten

Beste allemaal

 

Ik heb op het internet een tutorial voor senioren gevonden in verband met werken met mappen en bestanden. Ik zou die met mijn grootmoeder willen doen want zij werkt nogal veel met foto's en dan kan ze die zelf organizeren en zo. nu is het probleem dat ze dit natuurlijk niet op 1 dag gaat leren dus ze zal moeten oefenen, maar ik moet ook nog naar school en zal er dus niet altijd kunnen bij zijn. er staan op hun pc ook wel een paar belangrijke bestanden dus ik zou niet willen dat ze daar iets mis mee doet.

 

er staat nu 1 gebruikersaccount op en ik denk niet dat die beschermd is met een wachtwoord. ik had gedacht aan om een nieuw gebruikersaccount te maken maar is dat genoeg? want als het hoofdaccount niet beschermd is met een wachtwoord kan je toch gemakkelijk accountoverschreidende veranderingen maken. niet?

 

ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen. dus als het fout staat, mijn excuses :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor de late reactie.

 

Het best is om een hoofdaccount met administratorrechten te hebben en dit met een wachtwoord te beveiligen.

Daarnaast kan je nog een of meerdere gewone accounts zonder administratorrechten aanmaken.

 

Je oma is waarschijnlijk de huidige account gewend.

Je maakt dus best een nieuwe account aan met admin rechten en beveilig deze met een wachtwoord.

Dan log je in met deze nieuwe account en wijzig de account die je oma gebruikt in een account zonder admin rechten.

Op die manier kan je oma haar gewone account blijven gebruiken maar kan ze het systeem niet "om zeep helpen" om het zo uit te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, heroo234 zei:

Ik maak me echter niet enkel zorgen over het systeem maar ook over belangrijke bestanden van mijn bompa. Die op dat account staan

Die save je toch gewoon op een usb / dvd / ... ?

(voordeel: dan heeft hij ze in het dubbel voor het geval zijn schijf het begeeft, ...,... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.