Ga naar inhoud

mac reclame en popups in chrome


Aanbevolen berichten

sinds een tijdje hebben we op de laptop last van reclame en popups die opduiken. de laptop is een mac. ik heb al mbam voor mac geprobeerd maar dat had niet veel effect. buiten dat vind ik niet veel tools om met deze malware om te gaan.

 

sommige woordje veranderen in links naar reclame zoals je kan zien in de bijlagen.

Schermafbeelding 2016-10-13 om 15.46.40.png

Schermafbeelding 2016-10-13 om 15.46.57.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Mac gebruikt alléén MBAM for Mac, om wat adware te verwijderen; en dat moet voldoende zijn.

Ik gebruik zelf vanaf dag 1 Safari als browser, en de volgende Extensies zijn geïnstalleerd: WOT, Adquard AdBlocker, Blur &Ghostery.

Apple Mac computer en Google produkten gaan niet door één deur, veroorzaakt veel problemen.

 

Géén Java, géén Adobe Flash, géén illegaal software / download, géén Torrentsites. 

Zo veel mogelijk alléén applicaties van Mac App Store gebruiken.

Ik heb nooit  adware en / of problemen dat sommige woordjes veranderen in links naar reclame.

 

Installeer zo wie zo NOOIT MacKeeper, zie deze link voor meer informatie.

 

Over géén Adobe Flash Player gebruiken, zie deze link.

Het is één groot verschil om met een Windows OS of met een Mac OS te werken.

Probeer Chrome te verwijderen en gebruikt Safari.

Draai nogmaals MBAM for Mac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de site van ESET Online Scanner.

Kies voor "I want a free one-time scan with ESET Online Scanner”.

Klik op "Scan Now". In een apart scherm krijg je de vraag om EsetOnlineScanner te downloaden.

Klik op de link van esetonlinescanner_enu.exe en dan start de download automatisch op.

Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetonlinescanner_enu.exe.

Zet een vinkje bij “Download Latest Version of ESET Online Scanner" en klik op "Accept".

In het bovenste deel van het keuzescherm klik je op "Enable detection of potentially unwanted applications"  en open in het onderste deel de "Advanced settings".

 

Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Enable detection of potentially unsafe applications
  • Enable detection of suspicious applications
  • Scan archives
  • Enable Anti-Stealth technology
  • Clean threats automatically

 

Klik op “Start”. De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is. Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.