Ga naar inhoud

Chinese tekens op mijn windows lock screen


Aanbevolen berichten

Beste,

 

Gisteravond is het een latertje op school geworden en waar ik normaal lekker thuis naar voetbal kijk, heb ik nu gebruik gemaakt van een illegale stream site.

Tot mijn spijt, want ik heb nu allerlei rare Chinese tekens op m'n Windows lock screen. Als ik op een van deze Chinese berichten klik, wordt ik door gelinkt naar een Chinese versie van msn.com. Nou heb ik niet al te veel verstand van computers en heb al even rondgevraagd aan vrienden voor hulp, maar niemand weet wat het is, dus vandaar dat ik het zo probeer. Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, heb deze laptop namelijk net 6 weken terug gekocht.

 

Hoor graag van jullie, bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groet,

V. Hofstra

 

Schermafdruk 2016-10-27 13.04.58.png

 

Windows lock screen.jpg

aangepast door VHof
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Standaard staat systeemherstel uit in Windows 10 zet die aan:

 

Ik zie meerdere antivirus programma's op je pc staan:
AVG
McAfee
Verwijder daar één van want meerdere antivirus programma's werken elkaar tegen en vertragen ook zo je systeem.
Na het verwijderen herstart je pc en doe het volgende;

 

 

Download  55e20d7d29661-adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.
 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK.


Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[..].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Abbs,

 

Hierbij de logbestanden van de AdwCleaner scan.

Het zijn er twee want bij de eerste scan reageerde AdwCleaner niet meer, heb er dus nog maar eentje gestart.

(De Chinese tekens zijn trouwens wel weg van mijn Windows lock screen.)

 

Nogmaals bedankt en excuses voor mijn late reactie.

 

Met vriendelijke groet,

V. Hofstra

 

AdwCleaner[C0].txt

AdwCleaner[S0].txt

AdwCleaner[S1].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

1. Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.MalwareBytes' Anti-Malware (website).
(het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van Malwarebytes' Anti-Malware, klik op de knop "Scan Nu".
Als de melding verschijnt "Er zijn updates beschikbaar", klik dan op "Nu Bijwerken". Het scannen start daarna automatisch.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_Sca
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

 

 

2. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de junkware_removal_tool.pngJunkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.