Ga naar inhoud

Malware? of opnieuw harde schijf stuk.


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een probleem waar ik zelf er niet uitkom, graag jullie ondersteuning gewenst.

Mijn zoon heeft zijn laptop naar mij gebracht met de vraag of ik hem wil nakijken.

Laptop is traag en loopt vast op internet en Microsoft Office, bijvoorbeeld Excel.

Laptop is Windows 10.

 

Bij mij gaat nu een lampje branden want op 21-02-2016 heb ik jullie ook al geraadpleegd met een vraag of het laptop mogelijk geïnfecteerd was met malware en of dat de harde schijf stuk was, zie: http://www.pc-helpforum.be/topic/62256-virus-probleem-of-harde-schijf-stuk-weet-het-niet/

Het was toen een combinatie van beiden.

Uiteindelijk heb ik een back-up gemaakt van de harde schijf en het laptop terug gestuurd naar Medion waar ze een nieuwe harde schijf hebben gemonteerd.

 

Tot nu toe ging het goed totdat zoonlief laptop naar mij heeft gebracht.

 

Ik heb een aantal programma’s laten lopen zoals vorige keer, alles wat er gevonden is heb ik laten verwijderen.

Ik vermoed dat de harde schijf toch weer aan het doodgaan is.

 

Weet het niet zeker, willen jullie me a.u.b. raad geven.

 

Om te beginnen heb ik een RSIT log gemaakt welke ik hierbij voeg.

Ten tweede heb ik screenshots gemaakt van CrystalDiskinfo welke ik ook hier plaats.

Ten derde heb ik screenshots van HDtune gemaakt en ook plaats ik het hierbij.

 

Aanvullende info: Deze bericht is verzonden via een ander computer, laptop liep steeds vastop internet.

 

Alvast mijn dank..

Elloco.

RSIT LOG 24-10-2016.txt

CrystalDiskinfo 1 van 4   24-10-2016.PNG

CrystalDiskinfo 2 van 4   24-10-2016 (1).PNG

CrystalDiskinfo 3 van 4.PNG

CrystalDiskinfo 4 van 4.PNG

HD Tune screen  Health 1 van 2  24-10-2016.PNG

HD Tune screen  Health 2 van 2 24-10-2016.PNG

HD Tune screen 24-10-2016.PNG

HD Tune screen Benchmark  24-10-2016.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Kweezie wabbit voor je snelle antwoord.

 

Ik dacht dus ook dat de harde schijf weer stuk is gegaan, nu weet ik het zeker.

 

Het is toch raar dat na 632 werkuren de schijf opnieuw stuk is, dat is welgeteld in dagen : 26 dagen

 

Goed het is niet anders, het officiële garantietermijn voor het laptop is begin september verstreken, weet nu niet of er op de nieuwe harde schijf nog garantie is, nieuwe kregen we begin april 2016.

 

Ik ga proberen om een totale backup te maken als dat nu nog gaat.

 

Kan je me een backup-programma adviseren dat een gehele kopie van de harde schijf inclusief windows kan maken.

 

Het liefste een programma dat FREE is en niet op 14 of 30 dagen op proeftijd.

 

Bedankt.

aangepast door elloco
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, elloco zei:

Goed het is niet anders, het officiële garantietermijn voor het laptop is begin september verstreken, weet nu niet of er op de nieuwe harde schijf nog garantie is, nieuwe kregen we begin april 2016.

Ik zou dit zeker navragen bij Medion.

Je weet maar nooit.

 

20 minuten geleden, elloco zei:

Kan je me een backup-programma adviseren dat een gehele kopie van de harde schijf inclusief windows kan maken.

Zelf gebruik ik DriveImage XML maar er zijn nog gratis programma's.

Paragon Backup & recovery Free Edition
Macrium Reflect Free
EaseUS Todo Backup Free

 

Keuze genoeg zou ik denken.

Kwlitatief zijn ze elkaar waard en dus komt het aan op het gebruiksgemak en dat is een persoonlijke ervaring.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EaseUS Todo Backup Free  is een trialversie geworden, ik had bij het overgaan van mijn Windows 8.1 versie op mijn desktop naar Windows 10 een kopie hiermee gemaakt, nu wil ik het programma openen en zegt dat de proeftijd verstreken is.

 

Nu ben ik op je link afgegaan en zie de printscreen dat ik gemaakt heb.

 

Ik ga nu DriveImage XML  bekijken .

 

Easeus Todo Backup.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je link Kweezie wabbit.

 

Ik heb de bestaande  trial versie op de laptop verwijderd en heb nu de versie uit je laatste link geïnstalleerd.

 

Ben nu bezig om een gehele back-up aan het maken met Disk/Partition backup  (EaseUS Todo Backup Free) .

 

Dat houdt in dat alle partities worden gebackup, alleen weet ik niet of met die optie ook het besturingssysteem van Windows automatisch wordt geupdated.

 

Er is ook een optie van Systeem Backup

 

Ik weet niet of u met deze programma bekend is, mocht u met deze programma bekend zijn, wat kan ik het beste van die 2 opties kiezen, hierboven in een eerdere link van u is een gebruiksaanwijzingslink, echter mijn Engels is niet voldoende om dat te volgen vandaar mijn vraag aan u of hiermee raad weet.

 

Het is wel de vraag of laptop niet vastloop, dat is al 1 x dus gebeurd, maar ik geef het niet zo gauw op.

 

Het backup-programma geeft gelijk aan bij het begin dat er 2 fouten op de schijf gevonden zijn, maar welke gedeelte dat is geeft hij dus niet aan.

 

Oke, nu een kleine update  van het contact met Medion.

 

Ik heb een e-mail gestuurd en verhaal uitgelegd.

 

In het kort: garantie van laptop is verlopen op 4-9-2016, er is in april 2016 een reparatie uitgevoerd waarin de harde schijf is vervangen.

 

De harde schijf is nu, denk ik stuk.

 

Antwoord Medion:

1. Garantie laptop is verlopen op pakweg iets minder dan 2 maanden, dus dat is pech.

2. Op reparatie harde schijf is wel 12 maanden garantie.

3. Medion stelt dat er een reparatietraject opgestart kan worden maar als de probleem ergens anders ligt dan de harde schijf dat dan wel de kosten van reparatie betaald moet worden door consument in dit geval dus wordt bedoeld: mij/zoon.

 

Oke Kweezie wabbit, het is weer een lange verhaal geworden, denk je en ik hou je nergens aan vast hoor, dat ik de laptop moet versturen omdat de harde schijven signalen heeft dat het niet goed is.

 

Zelf denk ik dat ik het wel moet opsturen, alleen wil ik graag de mening van iemand horen die vaak zulke problemen onder ogen ziet en dus ervaren is in deze materie.

 

Nogmaals ik hou u nergens aan vast, de uiteindelijke beslissing ligt bij mij :-)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, elloco zei:

Ben nu bezig om een gehele back-up aan het maken met Disk/Partition backup  (EaseUS Todo Backup Free) .

 

Dat houdt in dat alle partities worden gebackup, alleen weet ik niet of met die optie ook het besturingssysteem van Windows automatisch wordt geupdated.

 

Er is ook een optie van Systeem Backup

 

Ik weet niet of u met deze programma bekend is, mocht u met deze programma bekend zijn, wat kan ik het beste van die 2 opties kiezen, hierboven in een eerdere link van u is een gebruiksaanwijzingslink, echter mijn Engels is niet voldoende om dat te volgen vandaar mijn vraag aan u of hiermee raad weet.

Ik heb het programma zelf nog nooit gebruikt en dus kan ik niet erg veel uitleg geven.

Je hoeft echter niet zo veel Engels te kennen want we hebben een eigen handleiding in het nederlands.

Voor de optie die jij wil gebruiken, kan je alles hier nalezen.

Kies voor een backup van de schijf, dan heb je gelijk alle partities in 1 keer.

Dit houd in dat ook het besturinssysteem wordt meegenomen in de backup.

 

 

Wel jammer dat deze herstelling niet meer onder garantie valt.

Je kan wel nog steeds de laptop opsturen naar Medion voor een nieuwe herstelling.

Het zal dan wel niet meer gratis zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Repareren van de harde schijf valt nog wel onder de garantie, harde schijf heeft een garantie periode van 12 maanden, echter is iets anders stuk dan is er geen garantie en komen de kosten.

 

Backup gaat lukt niet, programma wordt onderbroken en laptop start opnieuw op.

 

Ga het nu proberen met DriveImage XML, weet u welke optie ik voor moet kiezen om een volledige image van laptop inclusief besturingssysteem Windows en verborgen partities daarin moet selecteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.