Ga naar inhoud

Malware? of opnieuw harde schijf stuk.


Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Kweezie wabbit, bedank tvoor je antwoord.

 

Sorry dat ik niets van mij heb laten weten, ben heel erg druk geweest met andere dingen van het leven.

 

Goed, nu heb ik weer even tijd voor computerproblemen, ik heb contact opnomen met Medion en op de harde schijf is er nog garantie, echter het contact met hun  moet  via het betaalde telefoonnummer, ik heb nu al een behoorlijk geldbedrag met Medion gebeld en het is nog niet rond om de harde schijf met laptop op te sturen, heb het ook via e-mail geprobeerd te regelen om de kosten te drukken en dat gaat volgens hun niet, terwijl ze per e-mail aan mij hebben gezegd dat het reparatieverzoek opgestart kan worden , maar zodra ik dat vraag per e-mail dan zeggen ze dat ik de dure telefoonlijn moet bellen.

 

Ik overweeg nu om zelf een goede harde schijf te kopen van WD Black 1TB.

 

Bedankt voor je reactie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Laat het nog even open, als je wilt.

 

Ik heb een nieuwe harde schijf besteld.

 

Als het goed is dan komt het vanavond binnen.

 

Ik heb nog wel een vraag, ik ben opnieuw bezig om een backup van de beschadigde schijf aan het maken met DriveImage XML, nu is mijn vraag: de beschadigde sectoren van de oude schijf wordt dat ook mee gekopieerd en op de nieuwe harde schijf gekopieerd en wel met de beschadigde sectoren !

 

Gaat straks de nieuwe schijf ook een foutmelding krijgen, omdat de beschadigde sectoren gekopieerd zijn.

 

Ik begrijp dat mijn vraag een beetje vaag is, sorry als ik het niet duidelijk uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met DriveImageXML worden geen sectroren gekopieerd maar enkel bestanden.

Bestanden die op de beschadigde sectoren staan, kunnen ook fouten vertonen en die fouten worden wel mee gekopieerd.

Bij een terugzetten van de backup worden dan ook de beschadigde bestanden teruggezet.

De kans bestaat echter dat er geen beschadigde bestanden zijn en dan is er nadien ook geen probleem.

 

Installeer de nieuwe schijf en zet de backup terug.

Controleer daarna de werking van de pc en laat maar weten wat het resultaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, DriveImage geeft wel fouten aan, je krijgt dan een optie om te stoppen, negeren en alles negeren.

Het laatste heb ik gedaan en hij gaat rustig door, maar doordat de harde schijf steeds vastloopt op het einde van het programma ben ik nu in veilige modus opnieuw aan het proberen de harde schijf te kopiëren, mogelijk gaat het in veilige modus nu wel beter, het duurt steeds 6 uur om de harde schijf te kopiëren en als het vastloopt is het vervelend, mocht het niet willen dan ga ik over om de nieuwe schijf te installeren met Winbdows 8 via een recoveryschijf, echter de bestanden zitten daar niet op en ben je die dus kwijt, het is niet anders.

 

Ik heb nog een vraag:

Zoals velen heb ik Windows 10 gedownload en geinstalleerd, nu komt er een nieuwe harde schijf met een  ander besturingsprogramma namelijk Windows 8, kan ik opnieuw Windows 10 downloaden en installeren, zijn de gegevens van Windows 10 in het UEFI Bios vast gebakken waardoor dit weer mogelijk is of moet ik nu Windows 8 aanhouden mocht het kopietje van DrivelImage niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, elloco zei:

Zoals velen heb ik Windows 10 gedownload en geinstalleerd, nu komt er een nieuwe harde schijf met een  ander besturingsprogramma namelijk Windows 8, kan ik opnieuw Windows 10 downloaden en installeren, zijn de gegevens van Windows 10 in het UEFI Bios vast gebakken waardoor dit weer mogelijk is of moet ik nu Windows 8 aanhouden mocht het kopietje van DrivelImage niet lukken.

Je kan gewoon een iso van de 10 downloaden en die installeren. De key zit idd in je bios en die heb je dus niet nodig. (makkelijkst is het werken via Media Creation Tool en dit op een usb zetten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.