Ga naar inhoud

Malware? of opnieuw harde schijf stuk.


Aanbevolen berichten

DriveImage geeft fouten aan bij het maken van de backup.

Daardoor zal de backup hoogst waarschijnlijk ook niet foutloos zijn en bestaat het risico dat je de backup niet kan terugzetten.

Probeer het in elk geval en als het niet lukt, kan je nog altijd opnieuw een upgrade doen van win 8 naar win 10.

Passer heeft al aangegeven dat het kan en je kan de volledige handleiding daarvoor hier bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer, bedankt voor je antwoord.

 

Oké, ik heb een image met DriveImage XML kunnen maken in veilige modus van de harde schijf C: en van harde schijf D:

Ook heb ik een recovery CD van Medion die ik zelf heb aangemaakt de vorige keer toen de harde schijf stuk was.

En ik heb een Runtimelive.CD opstart CD gemaakt om DriveImage op te kunnen starten.

 

Oude Kapotte schijf verwijderd en de nieuwe er op gezet.

Ik kan nu beginnen, ik wil de makkelijkste weg bewandelen en wil met mijn recoveryschijf Windows 8 installeren en daarna DriveImage XML installeren en van daaruit de image terugzetten, dat leek me makkelijk.

 

Goed, recovery schijf in de DVD speler gedaan en laptop opstarten.

Ik kwam in het Bios terecht, dat is goed, toch!. Nu het opstartboot veranderen in opstarten met DVD. Echter wat ik ook deed het laptop start niet van de DVD.

Ik heb uren zitten rommelen om dat voor elkaar te krijgen, echter wat ik ook deed het lukte niet.

Dus er zat maar een ding te doen, het internet opzoeken.

Ik kwam toevallig op deze site terecht en wel hier:

Jawel het is een vervelend MEDION laptop.

Medion heeft zoals topic starter al heeft gezegd in zijn topic het systeem dichtgespijkerd, zodat mensen er niet uitkomen en de helpdesk moeten bellen zodat de inkomsten van Medion kunnen groeien.

 

Goed met de aanwijzingen van bovengenoemde topicschrijver heb ik de instellingen in het Bios veranderd zodat ik kon opstarten via de DVD.

Nu kan ik beginnen, eindelijk.

 

Recoveryschijf in de DVD speler en laptop opnieuw opstarten, alles lijkt goed te gaan, laptop vraagt of er van de DVD opgestart moet worden, ik bevestigd het.

Ik krijg een scherm van recovery power en ik moet Nederlands aanvinken waarna weer een scherm komt met de mededeling dat dat de recoverygegevens niet worden gevonden.

Raar, want de recovery CD zit echt in de DVD.

Wat nu ?

Oké, vergeet de recovery CD, ik heb toch de DriveImage XML gemaakt en die kan ik opstarten via de Runtimelive.CD.

Die start keurig via de DVD speler, echter ik kan daar niets mee, waarschijnlijk onkunde van mij, ik wil de image terug draaien maar het programma heeft steeds melding dat dat niet gaat.

 

Oké, wat nu !

Ik krijg een helder idee, ik denk slim te zijn, zoals zovelen onder ons.

Ik heb een legale Windows 7 DVD, dus ik doe de DVD in de speler en laat het lopen, hij begint te ratelen en ik ben blij, hij doet het.

Uiteindelijk is Windows 7 geïnstalleerd, ik blij, nu internet opgaan en Windows 10 downloaden en installeren, echter zover komt ik niet, ik kan het internet niet op er is geen internet verbinding, ik denk gelijk aan de drivers, gelukkig heb ik ze gekopieerd, echter de drivers worden niet ondersteund en ik kan niet op internet om ze op te halen, dat zou wel kunnen via een ander pc en naar MEDION gaan voor DRIVERS voor Windows 7 op te halen.

  

Dit is te gek voor woorden Medion zit ons wel een beetje in de weg te lopen om ons te frustreren zodat we ze moeten bellen en weer kassa, als je aan de wachtlijn zit kan het rustig tot € 14 per gesprek gaan oplopen, en in de wachtstand zit je gegarandeerd, daar heb ik ervaring ermee.

 

Oké, weer kreeg ik een idee, ik heb ergens een draadloze stick van een router en wel Linksys, die heb ik in een USB poort ingeschoven en de driver (deze wel) werd onmiddellijk herkend en ik had dus internet, zo simpel kan het zijn.

 

Nu pas wordt het makkelijk en leuk problemen oplossen, ik heb het Windows 10 gedownload en geïnstalleerd en de installatie liep als een zonnetje, Windows 10 zit er nu op het laptop, met alle goede drivers.

 

Om dit te bereiken heb ik behoorlijk een wereldreis moeten maken om dit op te lossen.

 

Ik heb deze hele lange verhaal opgeschreven om alle anderen mede computeraars die in een vergelijkbare situatie zit als ik een beetje te ondersteunen hoe ze dit eventueel kunnen oplossen.

 

Kweezie wabbit ik heb nu u ondersteuning nodig, ik wil ook verder leren.

 

Hoe kan ik nu de DriveImage XML welke ik gemaakt heb terug zetten.

 

Programma heb ik nu op het laptop geinstalleer.

 

Kunt u mij daar in even uitleggen hoe de stappen zijn.

 

Ik heb 2 printjes gemaakt van  de C: schijf en van de externe harde schijf met de bijbehorende informatie over de schijven.

 

Ik kom er niet helemaal uit.

 

  

Print van laptop hardeschijf C.PNG

Print van laptop hardeschijf G de externe hardeschijf met image.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, elloco zei:

k heb deze hele lange verhaal opgeschreven om alle anderen mede computeraars die in een vergelijkbare situatie zit als ik een beetje te ondersteunen

Mooi dat je dit gedaan hebt !  (en dat je ondertussen toch weer de 10 op je systeem staan hebt)

 

38 minuten geleden, elloco zei:

Hoe kan ik nu de DriveImage XML welke ik gemaakt heb terug zetten.

Ik wil Kweezie niet voor de voeten lopen (en wacht misschien best even tot hij je antwoordt ?),

maar ik vond dit:

 

https://www.youtube.com/watch?v=nZ-xJRnDRH0

 

 

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiP2LeQ6-LQAhUJ1RoKHVXSBDUQtwIIPTAE&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DptKd7MDG650&usg=AFQjCNFhrCDen33Jo1bv0o_9_cVpIhBYhg&bvm=bv.140496471,d.d2s

 

(zelf gebruik ik een ander programma, dus ik ken Drive Image niet (meer), maar ik vermoed dat deze video's je toch wel op weg zullen helpen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top, bedankt. Ik ga dit even goed bestuderen, Windows 10 zit nu er op, lekker schone installatie, toch ga ik kijken hoe het zit met de DriveImage XML, terugzetten van een image is ook belangrijk om te weten en te doen. Na het weekend ga ik mij hierop in verdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe heb ik geen voorkeur, wat ik graag zou willen voor in de toekomst is een backup programma dat doet wat hij moet doen, en wel zonder problemen.

Ik heb bij mijn desktop pc voordat ik over ging naar Windows 10 deze programma gebruikt om in geval van problemen mijn originele bestanden en besturingssysteem terug kunnen zetten: EaseUS Todo Backup

 

In mijn ogen een vrij goede en eenvoudig programma, echter bij het maken van een image op de laptop waar ik nu problemen heb ondervonden stopte het maken van de image vanwege foutmeldingen, er werd gezegd dat er fouten gevonden was op de harde schijf en programma werd beëindigd zonder het maken van een backup-image, vandaar dat ik dan probeerde om een image te maken met DriveImage, die gaf ook een foutmelding maar er was wel een optie om die te negeren en verder te gaan, dat heb ik dus gedaan, het is in mijn ogen toch wel meer een programma voor de pro-gebruikers (kweezie wabbit).

 

Goed, ik heb het laptop kunnen opstarten en via een omweg heb ik ook weer Windows 10 kunnen er op zetten.

Met een Iso- Windows 10 had ik het waarschijnlijk ook niet gered, zie ook deze link:

http://www.pctuts.be/f417/sd-dvd-speler-wil-niet-als-eerste-booten-45553/index1.html

 

Ja wel, dit is ook een Medion Akoya waar niet alle opstartschijven van willen opstarten, Medion heeft het wel degelijk dicht gemetseld.

 

Goed, Windows 10 is geïnstalleerd en wel met een schone installatie, ik denk dat ik dit zo laat, is wel fijn een nieuwe installatie op een goede nieuwe harde schijf.

 

Ik denk dat de DriveImage XML vanwege de eerdere genoemde foutmeldingen niet een echt een optie is om die weer terug te zetten, mogelijk ga ik daarmee problemen oproepen en dat wil ik niet.

 

Passer, wat zou voor mij een goed en eenvoudige backup programma zijn om het in de toekomst te gebruiken die een volledige image van de computer maakt, dus het gehele harde schijf inclusief besturingssysteem en verborgen partities.

 

Wat zou je me aanraden zonder ruzie te krijgen met Kweezie wabit :-).

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, zelf heb ik een jaar of tien Drive Image gebruikt (gekocht rond 2002, niet de XML dus, de 'oude' nog) - maar gezien ik later van XP naar de 8 overging èn omdat ik vermoedde dat DI (degene die ik had) toch geen externe schijven zou herkennen, heb ik hem achter mij gelaten en ben overgeschakeld ja, naar EaseUS free waarvan ik nu de 9.2 heb (toevallig op het net op een ééndagsaanbieding een sleutel vastgekregen zodat ik nu meer de Pro heb, maar tot daar)

 

Ik gebruik dit dus al een jaar of 4 zonder problemen (en al een keer of 4/5 een kloon van mijn systeemschijf teruggezet) - ik ben er dus gewoon tevreden over. Toen ik overschakelde belandde ik eerst bij Paragon, maar dat leek me wat ingewikkeld en ik koos toen voor EaseUS.

 

Wat je daar schrijft van je ervaring ermee:

1 uur terug, elloco zei:

echter bij het maken van een image op de laptop waar ik nu problemen heb ondervonden stopte het maken van de image vanwege foutmeldingen, er werd gezegd dat er fouten gevonden was op de harde schijf en programma werd beëindigd zonder het maken van een backup-image

tja: Drive Image kan dan voor mijn part wel verder gaan, maar wat is die backup dan nog waard? (heb je er bv zo ooit eentje van teruggezet - en zo ja: met wat voor resultaat?)

 

in dat geval moet je eerst gaan zorgen dat je schijf terug OK is en daarna pas terug een backup gaan maken.

 

Nu, je bekijkt het maar (surf voor mijn part even op backup, freeware  en je vindt er nog een boel (zelfs een deel die mij niets zeggen)

1 uur terug, elloco zei:

Wat zou je me aanraden zonder ruzie te krijgen met Kweezie wabit :-)

en hiervoor moet je niet vrezen: mussen en konijnen komen normaal goed overeen :xd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Passer bedankt voor je informatie, sorry dat ik heb laten wachten op mijn antwoord, ben de laatste dagen zeer druk bezig.

 

Ben blij met je informatie en ook dat je het goed kan vinden met  Kweezie wabbit.

 

Wat mij betreft kan deze draad afgesloten worden.

 

Mijn dank gaat uit naar Kweezie wabbit en naar Passer voor de goede ondersteuning / begeleiding in dezen.

 

Ook wil ik graag iedereen  binnen pc-helpforum.be die mij en of mijn familie heeft ondersteund met computerproblemen heel erg bedanken.

 

Rest me nog aan iedereen een heel prettige uiteinde van 2016, een heel gelukkig en voorspoedig nieuwe jaar 2017 maar vooral een heel gezond 2017 te wensen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.