Ga naar inhoud

resultaten keuzelijst in als-of formule brengen


spike666

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb een keuzelijst gemaakt met 6 mogelijkheden.

Nu wil ik in een veld voor 2 van die mogelijkheden waarde1 zien verschijnen, voor de volgende 2 mogelijkheden moet waarde2 te zien komen, voor de 5de mogelijkheid waarde3 en voor de 6de mogelijkheid waarde4.

 

Ik probeer dit in een als-formule, met de testwaarde een of-formule, maar ik geraak er niet.

In bijlage wat ik tot nu toe heb.

Weet iemand hoe je dit doet?

bestektest.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je op blad2 al een lijstje hebt, is het praktischer om in plaats van met 'ALS' met VERTICAAL ZOEKEN te werken; zie de bijlage.

Maak op Blad1 in kolom B je keuze, dan worden de kolommen rechts daarvan automatisch ingevuld met de waarden die op blad2 staan. Die waarden op blad2 kun je naar eigen wens invullenb, dus ook aan elkaar gelijk maken als je dat wil. Het heeft geen zin om op blad2 in kolom A twee keer dezelfde waarde op te nemen. Je vraag was voor mij wat onduidelijk, dus ik weet niet of deze oplossing precies is wat je wenst. Indien niet, geef dan een voorbeeld van de invoer en de gewenste resultaten daarbij.

 

bestektest.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.