Ga naar inhoud

Outlook -archief


Mayo

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik op een vlugge, handige en veilige manier een backup of archief maken van mijn mails in outlook?  Nu doe ik dat door gewoon de mails te kopiëren en ze onder een map te bewaren in Verkenner.  Een klik op de zo bewaarde mail doet Outlook en de mail openen.  Maar dit is een een gans gedoe en lukt ook niet altijd.  Ik heb ook als eens geprobeerd met de Outlookbestanden, maar dit lukt me niet goed, en bovendien kan dit (OST-)bestand niet op een externe drager worden gekopieerd wegens te hoge bestandsgrootte (ongeveer 6 GB).  Ik krijg de foutmelding dat het bestand te groot is voor de doelschijf, ook als daar veel meer ruimte over dan de nodige 6 GB.  Daarom zoek ik een andere manier om een backup (of archief) te maken van mijn mails.  Weet iemand raad?

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is eigenlijk je bedoeling van die backup? Want ik zie dat je mails bewaart en die dan buiten Outlook om apart gaat openen.

 

Wil je gewoon een backup voor het geval je outlook crasht of heb je een andere bedoeling ?

 

Tevens: om de maand of zo 'kuis ik mijn outlook eens op' en gooi - zowel in mijn map IN, Verzonden, als Verwijderde items mails van zoveel tijd geleden gewoon weg (definitief weg dus)

Waarom? Omdat Outlook alles ervan gaat bewaren en daardoor wordt het pst-bestand immens groot als je niet oplet. (vb: ook bijlagen die je ooit bekeken hebt blijven er nog inzitten en nemen plaats in)  >>> en dus verwondert het me niet dat je een foutmelding krijgt dat een bestand te groot is. (waarom je dan die melding krijgt als je toch nog plaats genoeg hebt, weet ik ook niet) - enfin: gooi geregeld alle 'ballast' eens overboord?

 

en, idd, zoals Plongske zegt: 'k verplaats je vraag even naar Outlook waar ze thuis hoort :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mayo zei:

Ik krijg de foutmelding dat het bestand te groot is voor de doelschijf, ook als daar veel meer ruimte over dan de nodige 6 GB

 

Ik ga er nu even van uit dat de doelschijf een externe harde schijf is. Wanneer die externe harde schijf geformatteerd is volgens FAT32, dan is 4 GB de maximale grootte per bestand dat je op die schijf kunt plaatsen. En dan kun je inderdaad die foutmelding krijgen.

Een externe harde schijf die je gebruikt voor back-ups voor een Windows pc, hoort NTFS geformatteerd te zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

Sorry mensen, ik had niet door dat dit forum enkel voor excel bestemd is.  Maar toch bedankt voor het vlugge antwoord.  Intussen is mijn probleem zelfs al opgelost, door mijn eigen dochter dan nog wel, die gisteren op bezoek was,  dus soms is 'the answer blowin' in the wind'.  Het is gelukt een archief te maken, de bestandsgrootte hiervan is slechts een derde van het initiële volledige bestand, en dat kan wel perfect op een SD-kaartje.  Wat inderdaad bij nazicht geformatteerd is volgens FAT32, dus dit zal dan de oorzaak zijn dat het grote bestand niet overgezet geraakte. 

Dit item mag voor mijn part worden afgesloten.  Allen bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.