Ga naar inhoud

Shadow Copy bevat hoofdzakelijk fouten


Rabauw

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een laptop Windows 10 die overvallen was door ransomware versie Osiris. Hiervoor bestaat nog geen code, voor zo ver ik weet. Dus probeer ik de schade te herstellen met het terugzetten van de backup (bestandstijdslijn). Dat ging goed behalve een periode van september tot half weg november tijdens dewelke geen backup gemaakt is. De eigenaar van de laptop heeft daarvoor geen verklaring. Geen probleem dacht ik: er bestaat zoiets als Shadow Copy. Op internet bestaan een paar kleine programmaatjes die hier voor dienen, bijvoorbeeld ShadowExplorer. Installatie ging vlot en programma startte vlot. Heel snel vond ik de vermiste bestanden terug. Gejuich! Maar wat bleek? De naam, beschrijving, resolutie en wat nog meer was allemaal correct, alleen was de inhoud ofwel leeg of "chinees".

Ik probeerde hetzelfde op andere computers, op verschillende plaatsen en overal was hetzelfde. Alles zag er veelbelovend uit. Alleen *.txt bestanden waren correct.

Mijn vraag: wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een antwoord van de makers van "shadowExplorer".

Hi Paul,

 

ShadowExplorer basically is compatible with Windows 8.1 or 10. However, Microsoft officially dropped support for Previous Versions / Shadow Copies starting with Win 8.1. This means that it is only partially working. Please note that files bigger than 16KB might not be kept in Shadow Copies entirely. Usually files bigger than 16KB are only kept up to the 16KB boundary and filled with all 0 starting from there. This will render most files completely useless, other files might still work partially.

 

Users of Win 8.1 and 10 should start using the new Windows File History feature, which unfortunately needs to be enabled manually!

 

Patrick

Dat is meteen het einde van mijn zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.