Ga naar inhoud

Windows herstelt niet meer na onderbreken update


Quiera

Aanbevolen berichten

Mijn update van de computer werd per ongeluk onderbroken en nu wilt windows zich niet meer herstellen. Ik krijg continu het bericht: ''express gate is not installed on your system or te instalation is incomplete. to get internet access within seconds of starting your computer. please use express gate installer to install express gate.'' 
Hierna draait het laad cirkeltje een paar keer met het windows teken. Hierna geeft hij 2 seconde aan dat hij gaat herstellen en dan begint hij weer opnieuw.  Ik heb verder geen verstand van computers dus ik hoop dat iemand mij kan helpen :)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gezien er nog niemand op je vraag inpikte, Quiera  (welkom op PCH!), doe ik even een poging - we zien wel hoever ik raak...

 

Probeer even of je nog in veilige modus raakt:  https://www.pc-helpforum.be/topic/64887-windows-10-opstarten-in-de-veilige-modus/

 

Indien dat lukt, probeer dan een herstelpunt terug te zetten https://www.pc-helpforum.be/topic/59317-een-herstelpunt-terug-plaatsen-in-windows-10/

 

(moest je in veilige modus raken, kan je misschien best delen van het tweede topic uitprinten zodat je alles stap voor stap kan volgen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Passer zei:

Gezien er nog niemand op je vraag inpikte, Quiera  (welkom op PCH!), doe ik even een poging - we zien wel hoever ik raak...

 

Probeer even of je nog in veilige modus raakt:  https://www.pc-helpforum.be/topic/64887-windows-10-opstarten-in-de-veilige-modus/

 

Indien dat lukt, probeer dan een herstelpunt terug te zetten https://www.pc-helpforum.be/topic/59317-een-herstelpunt-terug-plaatsen-in-windows-10/

 

(moest je in veilige modus raken, kan je misschien best delen van het tweede topic uitprinten zodat je alles stap voor stap kan volgen)

Bedankt voor je reactie!

Ik heb dit geprobeerd maar ik kom niet bij geavanceerde opstartopties. Als ik op F8 druk krijg ik een scherm waar ik moet kiezen voor een boot device. Als ik op delete druk kom ik bij Bios? Verder krijg ik ik geen andere opties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je een Asus computer hebt?

 

Vermits je zelf aangeeft niet zoveel van computer te kennen, vermoed ik dat je in de Bios ook niet thuis bent? - of wel?

 

Anders zou  je dit even kunnen proberen:

Express Gate is in feite een techniek van Asus om heel snel een paar simpele applicaties van windows op te laten starten (vb browser, mail prog etc) je Windows-zelf moet opgestart worden. In de BIOS kun je Express Gate uitschakelen (onder de Tools tab).

Moest je dus toch wat vertrouwd zijn met de Bios zou ik die eens uitschakelen en kijken of je verder komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft Guiera er nog wel wat aan heeft als ik de goede tip van Passer nog wat aanvul.

 

In één van mijn computers zit een ASUS moederbord. De BIOS van dat bord ondersteunt ook Express Gate, maar ik maak er geen gebruik van. Je kunt dat missen hoor.

Blijkbaar staat op uw pc Express Gate op Enabled (AAN) en is de software van Express Gate op één of andere manier corrupt geraakt. Waarschijnlijk door die update van Windows.

Zoals Passer je al adviseerde schakel daarom in de BIOS Expess Gate maar uit.

Om het voor u een beetje doenbaar te maken heb ik een aantal foto's gemaakt van de BIOS van mijn (test-)PC.

 

Ga dus als volgt te werk:

  • Koppel alle externe apparaten af.
  • Start de computer en druk (tokkelen) op de Delete toets totdat de BIOS wordt geopend.
  • Navigeer aan de hand van de "pijltoets RECHTS" van het het tabblad Main (zie gele kader) naar het tabblad Tools (Zie rode kader).

5a511d49edeed_ASUSExpressGate1.thumb.JPG.3739c6771ebbe4b10826ba0db8a85795.JPG

 

 

 

  • Navigeer aan de hand van de "pijltoets OMLAAG" van het ASUS EZ Flash 2 (zie gele kader) naar Express Gate(Zie rode kader).

In mijn voorbeeld staat deze ingesteld op Disabled (zie groene kader). Bij u zal dat nog Enabled zijn. Druk op ENTER om deze instelling te kunnen wijzigen.

5a511d4b4edd0_ASUSExpressGate2.thumb.JPG.776bb9c36239b5234bf397ee0a4d3cb3.JPG

 

 

Nadat je op ENTER hebt gedrukt zie je onderstaand venster waarin je kunt kiezen tussen Enabled (AAN) en Disabled (UIT).

  • Navigeer aan de hand van de "pijltoets OMHOOG" van het het tabblad Disabled (zie gele kader) naar het tabblad Disabled (Zie rode kader). Druk op ENTER.

5a511d4c49ceb_ASUSExpressGate3.thumb.JPG.f503335246084544a3e6edb5c55e3d28.JPG

 

 

Nadat je op ENTER hebt gedrukt kom je terug in het openingsvenster/tabblad Tools terecht.

  • Navigeer aan de hand van de "pijltoets RECHTS" van het het tabblad Tools (zie gele kader) naar het tabblad Exit (Zie rode kader).

Dat levert u onderstaand venster op. U ziet dat Exit & Save Changes standaard geselecteerd is (opgelicht).

5a511d4d47744_ASUSExpressGate4.thumb.JPG.f6d45561018f64d0aa6ffde2d61eec42.JPG

 

 

Omdat je de uitgevoerde wijzigingen nog moet opslaan alvorens de BIOS af te sluiten is de optie Exit & Save Changes net datgene wat we wensen.

Klik daarom op ENTER om dit uit te voeren.

Je kunt nu de bewerking alsnog ongedaan maken door naar Cancel te gaan en dan op Enter te drukken maar dat is nu niet de bedoeling.

Standaard staat OK geselecteerd (zwarte achtergrond) en daar gaan we voor. Klik daarom op ENTER.

5a511d4e46b68_ASUSExpressGate5.thumb.JPG.6d016646de0ba60141ababa04a09dda4.JPG

 

De BIOS wordt gesloten en de pc gaat opstarten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Droske voor de toelichting :)

 

Quiera: 'k weet niet of jij je er aan gaat wagen - opletten in ieder geval want de Bios is de basis van je systeem: is je Bios niet in orde dan kan je Windows ook niet verder... !

Voorzichtig zijn dus!

Maar als je het doet zoals hierboven gezegd, hoef je niks te vrezen.

 

En als dat gelukt is, moeten we zien of we er verder mee geraken want een Windows-update onderbreken is iets dat absoluut moet vermeden worden (maar dat ondervind je nu wel ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Quiera zei:

Sorry foutje had is gedisabled inderdaad! 

Is het verleden tijd of tegenwoordige tijd? Ik begrijp niet of je nu bedoelt dat je het eerder al op Disabled had gezet of dat het nu pas op Disabled is gezet.

aangepast door droske
Me verder verduidelijkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.