Ga naar inhoud

PC crasht regelmatig


jeff48

Aanbevolen berichten

De procedures zijn niet helemaal verlopen zoals gepland maar het beoogde resultaat werd wel gehaald en dat is wat telt. :top:

 

Het probleem van de updates is nu opgelost.

Hoe staat het met de andere problemen?

Mogelijk heeft de uitvoering van de windows repair ook invloed gehad op de instellingen van Silverlight en kan je daar nu wel setting voor de updates aanpassen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kweezie W.

 

vind ik ook.

Windows Repair all in One was echt wel een schot in de roos:top:

Ondertussen een nieuwe update gekregen van Java.

 

-Bij Silverlight kan nog steeds niet kiezen voor: updates automatisch installeren, ik kan het niet aanvinken.

-Daarnet werd de pagina van facebook blanco, maar is ondertussen weer te bekijken.

-Op mijn klembord staat het icoontje: Invoerpaneel Tablet PC. Hoe dat daar terecht is gekomen is mij een raadsel. Kan ik dat weg krijgen?

-Op jullie website heb ik aangevinkt (ingelogd blijven) toch moet ik mij steeds weer inloggen.

 

-Het onderhoudscentrum maakt nog steeds melding van een probleem met de "AMD/ATI video driver:

AMD/ATI video driver is 78 keer gestopt. Laatst opgetreden op: 6/04/2016". Als ik naar de details van het bericht ga krijg ik de melding:  Tis solution could not be download. Most likely causes: Your computer was unable to download the solution at this time. Check to make sure your computer is connected to the Internet, and then try to download the solution again later.

 

-Bij het openen van Windows krijg ik ook steeds een pop-up waar ik niks aan heb. Kan ik dat verwijderen zoals wij dat hebben gedaan bij de Amazone assistent? zie knipsel.

-Zou het interessant kunnen zijn dat ik bij een volgende gelegenheid een knipsel toevoeg van de lijst programma's en onderdelen? Misschien zitten daar conflicterende programma's op?

 

Met vriendelijke groet,

Jef

 

  •  

Peter foxKnipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, jeff48 zei:

Ondertussen een nieuwe update gekregen van Java.

Mooi zo, dan is die ook weer up-to-date.

 

32 minuten geleden, jeff48 zei:

Bij Silverlight kan nog steeds niet kiezen voor: updates automatisch installeren, ik kan het niet aanvinken

Geen probleem. Normaal komen de updates van Silverlight ook binnen via de gewone windows updates.

Als je weer een melding krijgt dat silverlight verouderd is, kan je altijd nog de nieuwste versie downloaden van de site : https://www.microsoft.com/getsilverlight

Of je kan maandelijks even naar de site gaan om te controleren of er een nieuwe versie is.

 

41 minuten geleden, jeff48 zei:

Het onderhoudscentrum maakt nog steeds melding van een probleem met de "AMD/ATI video driver: ...

Klik eens op dit bericht archiveren en kijk wat daarvan het resultaat is.

 

 

Start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Een lijst met geinstalleerde programma's kan je ook maken met CCleaner

Klik aan de linkerkant op gereedschap.

Je krijgt nu normaal de lijst met alle geinstalleerde programma's.

Klik nu onderaan rechts op de knop opslaan als tekstdocument.

Sla het bestand ergens op waar je het makkelijk kan terugvinden.

Voeg dit bestand als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderhoudscentrum zegt: Er zijn geen problemen meer, toppie he.

Bij register > scan naar problemen werd geen melding gegeven om een back-up te maken.

Maar: Cleaner (verwijdering compleet)  -  register (er zijn geen fouten gevonden).

 

Ik dacht ook even aan defragmentatie maar Ik lees dat dit automatisch wordt uitgevoerd.

 

m.v.g. - Jef

Gereedschapinstall.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, jeff48 zei:

Onderhoudscentrum zegt: Er zijn geen problemen meer, toppie he.

Bij register > scan naar problemen werd geen melding gegeven om een back-up te maken.

Maar: Cleaner (verwijdering compleet)  -  register (er zijn geen fouten gevonden).

Mooi zo.

 

In de lijst met programma's zie ik ook niks abnormaal.

 

Windows zou inderdaad geregeld een defragmentatie uitvoeren maar windows gebruikt niet de meest efficiente manier.

Je kan beter een apart programma gebruiken zoals Defraggler (van Piriform).

De free versie is voldoende (ik gebruik die zelf ook).

Je moet enkel de C-schijf defragmenteren (indien nodig)

De D-schijf moet je afblijven want dat is de backup schijf om in geval van ernstige problemen terug te keren naar de fabrieksinstellingen.

 

 

22 uren geleden, jeff48 zei:

Bij het openen van Windows krijg ik ook steeds een pop-up waar ik niks aan heb.

Om wat voor popup gaat het hier?

Kan je er een afbeelding van maken en die als bijlage toevoegen aan een volgend bericht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kweezie W.

 

Ik heb Defraggler (van Piriform) gedownload en meteen een defragmentatie uitgevoerd.

Je zegt: "Je moet enkel de C-schijf defragmenteren (indien nodig)."

Wanneer is het dan nodig en gaat die Defraggler nu zelf automatisch een defragmentatie uitvoeren of dien ik dat manueel te doen?

 

Knipsel 1.

Dit is de pop-up die ik elke keer krijg als ik start met de PC.

 

Knipsel 2. en 3.

4.21  Peter Fox - ...    1.99 Mb

Ik krijg dat bestandje niet verwijderd.  knipsel 3 is de mededeling die krijg als ik op verwijderen klik

 

Knipsel 4.

Telkens ik via Windows verkenner naar bijvoorbeeld afbeeldingen ga krijg ik wel een maximaal venster maar ik moet telkens mijn cursor gebruiken (slepen) om heel de inhoud ervan te kunnen zien. Heeft dit ook te maken met de illegale software die erop staat of kan ik dat optimaliseren via een of andere instelling?

N.B. Bij het openen van Afbeeldingen krijg ik geen fout melding zoals ik die wel krijg bij het openen van een Word document (Dit exemplaar van Microsoft Office is niet geactiveerd)

 

Mvg - Jef

 

AX CARATER CYCLING.PNG

PETER FOX PROG. en ONDERDELEN.PNG

Peter FoxKnipsel.PNG

venster afbeeldingenok.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Defraggler is opgestart, moet je eerst de C-schijf selecteren (aanklikken) en dan links onderaan op de knop analyseren klikken.

Dan wordt de schijf gecontroleerd en een overzicht gemaakt.

Zo lang de fragmentatie onder de 10 % blijft, is het niet nodig om te defragmenteren.

Wil je wel defragmenteren, klik dan op de knop defragmenteer.

Met de free versie kan je dit niet plannen en zal je het zelf moeten in de gaten houden wanneer het nodig is.

 

 

De knipsels 1, 2 en 3 gaan eigenlijk over hetzelfde programma.

Het betreft een tool om meer speciale karakters te gebruiken.

Je kan de tool hier downloaden.

Probeer eerst de tool opnieuw te installeren en dan te verwijderen.

Na het verwijderen ook het register opruuimen met Ccleaner.

 

 

Wat betreft knpsel 4.

Klik in de rechter bovenhoek eens op het icoontje naast het vraagteken.

Daarmee verberg je het voorbeeldvenster.

Je kan ook het voorbeeldvenster verkleinen als je wil.

Ga met de cursor op de scheiding staan tussen de bestandslijst en het voorbeeldvenster.

Het is even zoeken tot de de cursor veranderd in een dubbele pijl links-rechts en sleep dan de scheiding naar rechts tot de gewenste plaats.

Sluit de verkenner en de volgende keer dat je de verkenner opent, zou die de scheidingslijn op de nieuwe locatie moeten weergeven.

 

 

18 uren geleden, jeff48 zei:

N.B. Bij het openen van Afbeeldingen krijg ik geen fout melding zoals ik die wel krijg bij het openen van een Word document (Dit exemplaar van Microsoft Office is niet geactiveerd)

Met welk programma bekijk je de afbeeldingen?

Als je de afbeeldingen bekijkt met de Windows Photo Viewer, dan is het normaal omdat de viewer geen onderdeel is van het office pakket maar van windows zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tool om meer speciale karakters te gebruiken is verwijderd, ook opgeruimd met CCleaner (register) :top: 

Ik krijg nu ook een volledig overzicht van mijn afbeeldingen. :top:

 

Ik neem aan dat ik de afbeeldingen bekijk met Windows. Ik zie het bij de tab help: Is dit een legitiem exemplaar van Windows?

 

Als ik foto's download vanaf mijn fotoapparaat is dat met Windows live Photo Gallery.

Ik bewerk ze om ze nadien nog eens te openen met Microsoft Office 2010 (hulpprogramma's)

Als ik deze dan nog een beetje kan aanpassen dan sla ik die op zodat die rechtstreeks naar mijn bibliotheek 'afbeeldingen' gaat.

via Windows verkenner > bibliotheek afbeeldingen > volledig overzicht nu.

Bij deze werkwijze krijg ik om evidente reden de foutmelding (illegale software) zoals ik die krijg bij het openen van Word.

 

N.B. Als ik de foto open met Windows Photo Viewer kan ik de foto niet aanpassen/bewerken.

 

Ik ben weer wat wijzer geworden. Met dank...

 

mvg - Jef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.