Ga naar inhoud

Windows 10


Amonra

Aanbevolen berichten

Nou vooruit, ik doe nog 1 poging. Het is heel goed mogelijk dat versie 2 van Mindful zijn data op een andere plaats opslaat dan versie 1 van Mindful. Jij had vroeger versie 1.2.0.0.

Een oude versie van Mindful (versie 1.2.6.0) is nog steeds te downloaden.

Verwijder eerst de versie van Mindful die nu op je nieuwe pc staat. Doe dat via Programma's en onderdelen.

 

Klik daarna op deze link: http://www.felitec.com/software-products/password-manager/faq.php

Klik dan op "I need to re-install Mindful..."

In het antwoord dat uitklapt, kies je dan voor Mindful SE version 1. (Ik heb dat net gedaan en ik blijk dan versie 1.2.6.0 binnen te krijgen. Iets jonger dan jouw originele versie, maar wel vergelijkbaar.)

Klik met de rechter muisknop op het gedownloade bestand en kies Als administrator uitvoeren.

Er zal een wachtwoord worden gevraagd. Ik neem aan dat dat hetzelfde wachtwoord is als wat jij destijds moest invoeren toen jij Mindful 1.2.0.0 installeerde. Als jij dat wachtwoord niet meer hebt, dan houd alles op en kun je de installatie afbreken.

Als jij dat wachtwoord wel hebt, dan vul je het in en ga je door met de installatie.

Nadat de installatie voltooid is, start je het programma Mindful 1.2.6.0.

Wanneer je dan een foutmelding krijgt, dan raad ik je aan om het op te geven en ofwel een papieren verjaardagskalender te kopen ofwel gebruik te gaan maken van een andere digitale verjaardagskalender.

Versie 1.2.0.0 van Mindful dateert van 11 september 2005

Versie 1.2.6.0 van Mindful dateert van 15 maart 2007

De allernieuwste versie van Mindful is versie 2.2; die versie dateert van 4 april 2009. In computertermen is dat stokoud. Het is heel goed mogelijk dat Mindful te oud is voor Windows 10.

 

Pas wanneer versie 1.2.6.0 van Mindful wel kan opstarten op je nieuwe pc kunnen we verder gaan. Ik hoor wel van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag nu eerst proberen of het programma Mindful dat je op je nieuwe pc hebt geïnstalleerd, wil opstarten.

Wanneer er na installatie van het programma een snelkoppeling op je bureaublad is geplaatst, dan dubbelklik je op die snelkoppeling om het programma te starten.

Geen snelkoppeling op het bureaublad? Dan klik je op Start en kijk je in de kolom met programma's onder de M van Mindful.

Staat het programma daar ook niet bij, dan gebruik je de Verkenner en ga je naar Windows (C:) > Program Files (x86) > Felitec > Mindful.exe.

Zie je daar niet de extensie .exe? Schakel dan het tonen van de extensies in:

In de menubalk van de Verkenner klik je op Beeld; zet dan een vinkje voor Bestandsnaamextensies:

 

58b6ec90b0ef2-Bestandsnaamextensies.PNG

 

Dat vinkje hoort daar altijd te staan. Het is niet verstandig om bestandsnaamextensies te laten verbergen.

En nu de vraag: wil Mindful opstarten op je nieuwe pc? Als alles goed gaat, dan hoor je een lege (nog niet ingevulde) kalender te krijgen.

Vertel of dat zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, je hebt een snelkoppeling naar Mindful 2 op je bureaublad staan, zie ik. Daarmee kun je dat programma starten/openen.

En dat heb je al gedaan, want de eerste afbeelding in je laatste post toont het geopende programma Mindful 2 Lite.

 

Zorg ervoor dat de harde schijf van je oude computer in het docking station zit. Zorg ervoor dat het docking station is aangesloten op je nieuwe computer en dat het docking station aan staat.

Kijk dan in de Verkenner welke schijfletter die oude harde schijf heeft gekregen. Dat zal niet schijfletter C: zijn, maar bijvoorbeeld G: of H: of een andere letter. Onthoud die schijfletter.

 

Start dan pas Mindful 2 op je nieuwe computer op.

In de menubalk van Mindful 2 klik je op File, en dan op Open.

Er verschijnt dan een venster van de Verkenner. Blader daarin naar de map [Stationsletter van de oude harde schijf] > Program Files (x86) > Felitec > Mindful.

Open die map, klik één maal op het bestand Mindful.bin om dat bestand te selecteren, en klik dan onderaan in dat venster op Openen.

 

Wacht even rustig af. Er zijn dan 2 mogelijkheden:

1. Je krijgt een foutmelding. Schrijf die foutmelding exact over en meldt hem in een volgende reactie.

2. Je verjaardagskalender wordt getoond, precies zoals je hem altijd gebruikte, dus helemaal ingevuld. Dat zou natuurlijk heel mooi zijn. Als dat zo is, dan klik je op File > Save as, en dan sla je het bestand op. Gebruik liefst de door het programma voorgestelde naam en de voorgestelde plek om het bestand op te slaan. Als je daarna de melding krijgt "Dit bestand bestaat al. Wilt u het overschrijven?", dan antwoord je met Ja. De ingevulde verjaardagskalender zal dan de lege verjaardagskalender overschrijven.

 

Ik ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat je er nu de brui aan geeft. Je bent er lang genoeg mee bezig geweest.

Wat ben je nu van plan? Ga je een van de agendatools gebruiken die droske adviseerde? Hij gaf je in een ander topic deze link: https://computertotaal.nl/artikelen/smartphone/15-gratis-agenda-tools-21148/

 

Zelf houd ik het bij een papieren verjaardagskalender die ik met balpen invul en dan in het toilet ophang. Ik deed 35 jaar met de vorige en heb een paar weken geleden net een nieuwe in gebruik genomen. Ik was een beetje uitgekeken op de platen van Ot en Sien en koos deze keer voor een kalender met afbeeldingen van schilderijen van Marius van Dokkum: http://www.kalenderwinkel.com/marius-a-men-s-world-verjaardagskalender.html

Vooral de voorplaat lijkt een beetje op mijn huishouden. :D

 

Het is natuurlijk ook mogelijk om een verjaardagskalender te maken met eigen foto's. Dat kan bijvoorbeeld met software van de Hema (die winkelketen zit toch ook in België, dacht ik): https://foto.hema.nl/kalenders-en-agendas/gedrukte-verjaardagskalender-a4/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals dank voor je hulp. Het probleem van de verjaardags calender was dat er ook meldingen opstonden die ik graag weer terug had gehad maar die nu

foetsie zijn. Had ik de lijst maar apart opgeslagen voor ik de bestanden ging overzetten dan was er geen probleem geweest. De verjaardagen kan ik wel terug vinden via Facebook en Windows contacten.

ik ga denk ik'" Rainlendar 2.6" die droske adviseerde installeren.

Ik heb nog even je hulp nodig om enkele programmas ( Freeware) met de minste risico te downloaden. zoals : Xara 3D / Cd-Covercreator / Roxio Basic.

Hierna dan de laatste handeling een RISIT log plaatsen om de rommel te verwijderen zodat ik dan met een gerust hart verder kan .

Alvast H.H Dank

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Xara 3D is leuke software. Ik heb er vroeger ook wel mee gespeeld. Dit is de website van de makers van Xara 3D: http://www.xara.com/us/downloads/xara3d/

Daar wordt echter geen gratis versie van Xara 3D aangeboden. Enkel de nieuwste versie is daar te koop: Xara 3D Maker 7, voor € 39,99.

Soms wordt echter een oudere versie van Xara 3D wel elders gratis aangeboden, bijvoorbeeld op een cd die bij een computerblad zit ingestoken. Zo kwam ik destijds aan een gratis versie van Xara 3D.

Wanneer je googelt naar een oudere freeware versie van Xara 3D, kom je al gauw bij Softonic of dergelijke downloadsites uit. Niet doen, want dan krijg je er rommel bij.

En soms lijkt het alsof je echt een freeware versie hebt gevonden, zoals op deze website: http://downloads.tomsguide.com/Xara-3D,0301-1134.html

Er staat daar heel duidelijk: license model: freeware. Ik heb de proef op de som genomen. Het bleek te gaan om versie 6. Ja, je kunt die software gratis downloaden, maar dan blijk je de software slechts 15 dagen op proef te mogen gebruiken; daarna moet je toch echt gaan betalen:

 

58ba9aa727980-Xara_3D_trial.png

 

Ik heb tot nu toe geen gratis versie van Xara 3D kunnen vinden. Soms lijkt het op, maar dan blijk je totaal andere software te downloaden.

Als je Xara 3D heel graag weer wilt gaan gebruiken, dan adviseer ik je om de nieuwste versie van die software te kopen via deze link: http://www.xara.com/us/downloads/xara3d/

 

CdCoverCreator haal je bij de maker: Thyanté Software: http://www.thyante.com/index.php?cdcovercreator

 

Roxio Basic is vermoedelijk software waarmee je cd's en dvd's kunt branden. Was die software van Roxio geïnstalleerd op je oude computer?

Kijk dan eerst of er op je nieuwe Lenovo een vergelijkbaar programma (van een ander merk) is geïnstalleerd, waarmee je waarschijnlijk hetzelfde kunt doen.

Ik zag namelijk dat op jouw Lenovo veel software van AVS is geïnstalleerd, waaronder AVS Disc Creator. Probeer dat eens; lijkt me net zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.