Ga naar inhoud

w7 update zit vast


falstring

Aanbevolen berichten

heb hier een pc met w7, die ik van een aantal ongerechtigdheden verloste. laatste updates zijn van september vorig jaar.

win update meldt: uw upgrade naar w10 is gereed / nu opnieuw opstarten.

dat opnieuw opstarten heeft geen zin, en van alles wat er de laatste tijd voorbij kwam inzake w7-update evenmin; deze melding blijft terug komen.

en als ik wil laten zoeken naar nieuwe updates volgt de mededeling: eerst klaarstaande updates installeren...

kortom: hoe kom ik van die alles blokkerende melding af??

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Vista en 7: Start een cmd-prompt. Zie 'Alle programma's / Bureau-accessoires. Klik met de rechter muisknop op 'Opdrachtprompt' en kies 'Als administrator uitvoeren'.

Type hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:
net stop bits

net stop wuauserv

rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution

net start bits

net start wuauserv

 

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even meedenken:

het is dus een Win 7 die erop staat

 

Melding:  " uw upgrade naar w10 is gereed " doet me denken dat er een begin van upgrade naar de 10 in gang gezet is/was, dat hij alle nodige (voorbereidende) bestanden ervoor binnengehaald heeft en dat windows nu zeg: terug herstarten zodat ik met de upgrade kan beginnen.

Is dit volgens jou een fake bericht of kan het toch zijn dat die upgrade in gang gezet was?

 

dit " volgt de mededeling: eerst klaarstaande updates installeren " lijkt me ook op het vorige te wijzen (dat het systeem de upgrade naar de 10 verder wil 'afmaken')

 

Als dit zou kloppen raak je van die melding af door de 'klaarstaande' upgrades te gaan verwijderen - want je wil toch de 7 houden?

(maar hoe verwijder je die ook weer... ??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding "Uw upgrade naar Windows10 is gereed" heeft maanden lang bij Windows Update gestaan en betekent volgens mij niet dat de upgrade al gestart was. Wel waren er bij veel mensen voorbereidende bestanden gedownload (6 Gb) die je kon verwijderen met Windows schijfopruiming. De melding betekent wel dat de update-situatie is blijven hangen in een lang vervlogen tijdperk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, falstring zei:

win update meldt: uw upgrade naar w10 is gereed / nu opnieuw opstarten.

 

Destijds verwijderde ik die Windows 10 update update bestanden met GWX Control Panel. De Stand-alone versie volstaat.

Gelukkig heb ik de handleiding die ik ook ooit op PCH heb geplaatst gehad zelf nog even bewaard. Op PCH heb ik ze verwijderd gehad omdat ik dacht dat ze niet meer nodig zou zijn.

Zie bijlage: GWX Control Panel_handleiding.docx

De handleiding is helaas op een vorige versie van GWX Control Panel gebaseerd maar is zeker nog bruikbaar. In de recentste versie  1.7.4.1 zijn enkele functies toegevoegd dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is gelukt!!

 

een hele tijd aan het oeroesen geweest met bovenstaande en andere op het net gevonden suggesties.

uiteindelijk (maar misschien juist omdat ik al die andere dingen al gedaan had) gaf de optie 'clear windows update cache' toch de doorslag

(na verwijderen van de mappen van software distribution leek me dat in eerste aanleg een overbodige optie....)

ieder veel dank voor het meedenken!

en deze mag van mij op slot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.