Ga naar inhoud

[OPGELOST] [DreamWeaver] Afmeting Frames


esteban²

Aanbevolen berichten

Simpel. Hoe geef ik mijn frames exacte afmetingen? Ik baseerde me eerst op de pixelbalk, maar dat blijkt niet te werken. In de cursus die ik ter handen heb, staat nergens vermeld hoe ik een exacte breedte kan instellen. Mijn linkerframe moet bijvoorbeeld exact 760 pixels breed zijn.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frames worden tegenwoordig niet meer gebruikt door vakmensen (die het eigenlijk nooit gebruikten) en hobby-ontwikkelaars die er heel wat kaas van gegeten hebben. Mits die kleine aanpassing ga ik zeker akkoord met die uitspraak. 'k Ben er mij ook van bewust dat frames achterhaald zijn, ook al zijn er immens veel sites op die manier opgebouwd. Meer nog, ik ken mensen die er ondanks het feit dat het al lang niet meer de gangbare manier is, op dit moment nog steeds geld mee verdienen.

Maar voor mensen zoals ik, die voor 't eerst Dreamweaver in handen krijgen en met een cursus het programma aanleren, word er niet vanuit gegaan dat ze (al) met div's en CSS overweg kunnen. Met mijn basis HTML-kennis zal ik er niet komen hoor. :) Vandaar mijn vraag. ;)

Ondertussen heb ik het antwoord gevonden, maar dan wel in de design-mode.

Window in de menubalk > Frames > zo komt dat onderdeel in de lijst met Panels. Wanneer je daar de hele frameset selecteerd (op de buitenste rand klikken), krijg je de Properties voor de Frameset. (linksonder op 't scherm)

In de Properties van de Frameset kan je het gewenste frame aanklikken en dan kan je bij Column Value de breedte ingeven, alsook de keuze 'pixels', 'percent' of 'relative'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.