Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Goedemiddag PC Helpforum,

Voor het werk heb ik vraag gekregen om naar een goede laptop te gaan kijken waar wij als engineers op kunnen werken.

Tot nu toe maken wij eigenlijk altijd gebruik van HP workstations. Echter is dat vanwege de vele bedrijfsbezoeken niet handig.

Voornamelijk draaien wij 3D modeleer software van Creo ellements Direct moddeling.

En wat bijbehorende modules.

De Workstations zijn opgebouwd met de volgende onderdelen.

- Intel Core i7-6700 CPU @ 3.4 ghz

- 16gb werkgeheugen

- NVIDIA Quadro M2000

Deze pc's werken eigenlijk al te langzaam voor het pakket en zijn dus niet voldoende.

Nou kwam een collega van met met het volgende aanzetten:

https://www.alternate.nl/html/product/1564264?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleShopping_Notebook&utm_term=PL6AZNAE&gclid=Cj0KCQiAtf_tBRDtARIsAIbAKe019QNv3uNBHdZta0n_OSUvh3wursBU4oLEvz2U_6iZRaWg-lz7yc4aAiKJEALw_wcB

Het grootste voordeel is hierbij dat we 2 schermen zouden hebben ( 1 voor 3D omgeving en 1 voor database etc) Echter kan je ook kiezen voor een laptop inclusief een los 2de scherm.

Het budget is maximaal 3600 euro per laptop. Echter zou het fijn zijn als we goedkoper uit komen. :D

Ik hoor graag jullie aanbevelingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die ASUS Zenbook Pro Duo is natuurlijk het neusje van de zalm momenteel.

Op 4/11/2019 om 12:07, Jasper zei:

Het grootste voordeel is hierbij dat we 2 schermen zouden hebben

Ga je dit nodig hebben bij het bezoek aan bedrijven of klanten? Deze laptop weegt al snel 2.5 kilo en dat is toch aan de zware kant.

Heb zelf niet gelijk ervaring met Creo Elements/Direct Modeling maar als ik wat op het net rondneus lijkt dit programma meer profijt uit een hoge single core snelheid te halen dan uit een hoge multi core prestaties. Dit is een erg krachtige laptop en houd er dan ook rekening mee met een beperkte accu duur.

De systeem vereisten zijn niet zo erg hoog naar wat ik heb kunnen vinden en vermoed dat jullie met erg grote bibliotheken werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Nou daar twijfelen we wel over. Op het werk en thuis is het idee dat we gewoon gebruik maken van een docking station met vaste schermen. Dan zou dus op de klus alleen het nadeel zijn dat je maar een scherm hebt (zeker wel werkbaar). Het is dus eerder een nice to have.

De accu duur is wat ons betreft niet heel spannend aangezien die het grootste deel thuis of op het werk gebruikt wordt.

Wij werken inderdaad met een grote database. En modules als FEA kosten veel van de pc/laptop

Zijn er misschien betere alternatieven die jullie weten maar dan met maar 1 scherm?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

De workstations die jullie op het werk gebruiken maken waarschijnlijk gebruik van harde schijven of maken deze gebruik van een SSD?

Welke versie van Creo Elements gebruiken jullie momenteel?

De system specs die ik heb kunnen vinden zijn de volgende -> http://support.ptc.com/WCMS/files/172325/en/System_Requirements_-_Creo_ElementsDirect_Modeling20.pdf

Die zijn niet zo indrukwekkend lijkt me :hmmmm:

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0
    2 uren geleden, Dasle zei:

De workstations die jullie op het werk gebruiken maken waarschijnlijk gebruik van harde schijven of maken deze gebruik van een SSD?

Welke versie van Creo Elements gebruiken jullie momenteel?

De system specs die ik heb kunnen vinden zijn de volgende -> http://support.ptc.com/WCMS/files/172325/en/System_Requirements_-_Creo_ElementsDirect_Modeling20.pdf

Die zijn niet zo indrukwekkend lijkt me :hmmmm:

Die maken gebruik van een SSD schijf. 

Wij gebruiken nu direct modeling 19.0 

Met model manager als database 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Een laptop die ook het bekijken waard is is de Lenovo ThinkPad P53 -> https://www.alternate.nl/Lenovo/ThinkPad-P53-(20QN0031MH)-15-6-inch-laptop/html/product/1591219?lk=23780

Het geheugen is uit te breiden tot 128GB, er kunnen in totaal 3 M.2 SSD gemonteerd worden en er zit een NVIDIA Quadro RTX 3000 in.

Deze bestaat er ook met een Quadro RTX 4000 en Quadro RTX 5000 grafische kaart.

Helaas weegt deze laptop ook 2.5 Kg Ook bestaat er een 17 inch variant van.

Had ook naar de Dell XPS 15-7590 gekeken en via reviews op YouTube lijkt het toch dat deze het wat moeilijker heeft om bij zwaardere belasting de temperaturen onder controle te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af.

Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.287
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      pg
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Roybinhoed
        Goedemiddag,

Sinds afgelopen maandag speel ik mijn games (rainbow six siege, fortnite en World of Tanks) met een veel lagere fps. Eerst dacht ik dat mijn laptop (acer aspire vx5-591g nitro) door een Windows update overal mijn intel grafische kaart op in had gesteld, maar na wat controles bleek dit niet het geval. ik heb de drivers van mijn grafische kaart opnieuw geïnstalleerd. heeft niet geholpen. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar dan via een schone installatie, weer niks. ik heb mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstelling en er vervolgens een game weer op geprobeerd te runnen. nog steeds 20 fps ipv 60 fps. Ook nog even gekeken in de Nvidia configuratie scherm maar daar was ook niks raars. Ik heb het gevoel dat mijn laptop de intel grafische kaart pakt maar dat kan ik nergens terug vinden. 

Ik heb het gevoel alsof ik iets doms over het hoofd zie maar ik kan mij niks meer bedenken.

Heeft één van jullie misschien een idee?
      • Door Kelly6695
        Laptop valt uit tijdens (snel)typen

Ik had een probleem, ontstond uit het niets. Tijdens het (snel) typen viel me laptop ineens in slaapstand. Ik wist niet waardoor het kwam en het was echt super vervelend. Gezocht in Google naar oplossingen en niets kunnen vinden (in eerste instantie). Vandaar dat ik dit bericht ook plaats want ik heb de oplossing gevonden. 

Tijdens een chatgesprek met Windows werd er gedacht aan een software probleem, we probeerde een aantal dingen maar niets hielp. Het moest dan wel een hardware probleem zijn. Ik heb nog een tijdje gezocht op Google en vond het artikel wat mij gered heeft van heel veel problemen en kosten. 

Het bleek namelijk dat ik een magnetische armband droeg wat ervoor zorgde dat de slaapstand in de laptop werd geactiveerd. Armband afgedaan en probleem opgelost!

Met dank aan: https://www.baswijdenes.com/portfolio/laptop-goes-to-sleep-while-typing/ 

Ik wilde dit graag met jullie delen.
      • Door imardvark
        Hoi, Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een oplossing voor dit probleem.

Een paar maanden terug merkte ik dat ik mijn Teredo netwerkadapter stuurprogramma miste.
        Veel tips en handleidingen gevolgd, zoals hem toevoegen via "Oude hardware toevoegen" terwijl ik in Apparaatbeheer zit. Alleen is hij daar ook niet te vinden.
        Vaak werd er ook tegen mij gezegd dat ik hem kan aanzetten via commands, alleen dat werkt ook niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor? (Ik heb hem terug zetten naar fabrieksinstellingen ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet)
      • Door joska
        Beste,

Heel regelmatig luister ik muziek via youtube, dat ging altijd goed, maar opeens loopt mijn laptop telkens vast.
        Dan hoor ik alleen nog een hardgeluid, maar geen muziek meer.
        Momenteel heb ik dit probleem tientallen keren op een dag.
        Ook veranderen diverse instellingen in Chrome van zelf.

Misschien kan iemand mij helpen.

Bijvoorbaatdank !!
      • Door Yori Van Kesteren
        Hallo

Ik heb gister avanond mijn Pc opgestard en wou foto's opzoeken op mijn Externe harde schijf (E-HDD). 
        Ik heb een E-hdd van 3 TB en ik heb pas zo'n 1,5 TB gebruikt. maar nu ik die foto's wou opzoeken kon ik de mappen niet meer in. de mappen waar de foto's instonden zijn onbekende bestanden geworden.
        Ik hoop dat iemand hier raad mee weet want al mijn foto's zijn nu weg. Het rare is dat sommige het wel nog gewoon doen en sommige niet.
        ( Alle onbekende bestanden waren mappen )

alvast bedankt.

In de bijlagen vind je een screenshot van de mappen ( bestanden ) het zijn 2 screens boven elkaar.

Gr Yori v. Kesteren 50 jr

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.