Ga naar inhoud

Engineerings Laptop


Jasper

Aanbevolen berichten

Goedemiddag PC Helpforum,

 

Voor het werk heb ik vraag gekregen om naar een goede laptop te gaan kijken waar wij als engineers op kunnen werken.

Tot nu toe maken wij eigenlijk altijd gebruik van HP workstations. Echter is dat vanwege de vele bedrijfsbezoeken niet handig.

 

Voornamelijk draaien wij 3D modeleer software van Creo ellements Direct moddeling.

En wat bijbehorende modules.

 

De Workstations zijn opgebouwd met de volgende onderdelen.

 

- Intel Core i7-6700 CPU @ 3.4 ghz

- 16gb werkgeheugen

- NVIDIA Quadro M2000

 

Deze pc's werken eigenlijk al te langzaam voor het pakket en zijn dus niet voldoende.

 

Nou kwam een collega van met met het volgende aanzetten:

 

https://www.alternate.nl/html/product/1564264?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleShopping_Notebook&utm_term=PL6AZNAE&gclid=Cj0KCQiAtf_tBRDtARIsAIbAKe019QNv3uNBHdZta0n_OSUvh3wursBU4oLEvz2U_6iZRaWg-lz7yc4aAiKJEALw_wcB

 

Het grootste voordeel is hierbij dat we 2 schermen zouden hebben ( 1 voor 3D omgeving en 1 voor database etc) Echter kan je ook kiezen voor een laptop inclusief een los 2de scherm.

 

Het budget is maximaal 3600 euro per laptop. Echter zou het fijn zijn als we goedkoper uit komen. :D

 

Ik hoor graag jullie aanbevelingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ASUS Zenbook Pro Duo is natuurlijk het neusje van de zalm momenteel.

Op 4/11/2019 om 12:07, Jasper zei:

Het grootste voordeel is hierbij dat we 2 schermen zouden hebben

Ga je dit nodig hebben bij het bezoek aan bedrijven of klanten? Deze laptop weegt al snel 2.5 kilo en dat is toch aan de zware kant.

Heb zelf niet gelijk ervaring met Creo Elements/Direct Modeling maar als ik wat op het net rondneus lijkt dit programma meer profijt uit een hoge single core snelheid te halen dan uit een hoge multi core prestaties. Dit is een erg krachtige laptop en houd er dan ook rekening mee met een beperkte accu duur.

De systeem vereisten zijn niet zo erg hoog naar wat ik heb kunnen vinden en vermoed dat jullie met erg grote bibliotheken werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar twijfelen we wel over. Op het werk en thuis is het idee dat we gewoon gebruik maken van een docking station met vaste schermen. Dan zou dus op de klus alleen het nadeel zijn dat je maar een scherm hebt (zeker wel werkbaar). Het is dus eerder een nice to have.

 

De accu duur is wat ons betreft niet heel spannend aangezien die het grootste deel thuis of op het werk gebruikt wordt.

 

Wij werken inderdaad met een grote database. En modules als FEA kosten veel van de pc/laptop

 

Zijn er misschien betere alternatieven die jullie weten maar dan met maar 1 scherm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De workstations die jullie op het werk gebruiken maken waarschijnlijk gebruik van harde schijven of maken deze gebruik van een SSD?

Welke versie van Creo Elements gebruiken jullie momenteel?

 

De system specs die ik heb kunnen vinden zijn de volgende -> http://support.ptc.com/WCMS/files/172325/en/System_Requirements_-_Creo_ElementsDirect_Modeling20.pdf

Die zijn niet zo indrukwekkend lijkt me :hmmmm:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dasle zei:

De workstations die jullie op het werk gebruiken maken waarschijnlijk gebruik van harde schijven of maken deze gebruik van een SSD?

Welke versie van Creo Elements gebruiken jullie momenteel?

 

De system specs die ik heb kunnen vinden zijn de volgende -> http://support.ptc.com/WCMS/files/172325/en/System_Requirements_-_Creo_ElementsDirect_Modeling20.pdf

Die zijn niet zo indrukwekkend lijkt me :hmmmm:

 

Die maken gebruik van een SSD schijf. 

 

Wij gebruiken nu direct modeling 19.0 

Met model manager als database 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een laptop die ook het bekijken waard is is de Lenovo ThinkPad P53 -> https://www.alternate.nl/Lenovo/ThinkPad-P53-(20QN0031MH)-15-6-inch-laptop/html/product/1591219?lk=23780

 

Het geheugen is uit te breiden tot 128GB, er kunnen in totaal 3 M.2 SSD gemonteerd worden en er zit een NVIDIA Quadro RTX 3000 in.

Deze bestaat er ook met een Quadro RTX 4000 en Quadro RTX 5000 grafische kaart.

Helaas weegt deze laptop ook 2.5 Kg Ook bestaat er een 17 inch variant van.

Had ook naar de Dell XPS 15-7590 gekeken en via reviews op YouTube lijkt het toch dat deze het wat moeilijker heeft om bij zwaardere belasting de temperaturen onder controle te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af.

Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.