Ga naar inhoud

HDMI geluid probleem na update windows 10


tolhansen

Aanbevolen berichten

Goedendag

 

Ik wil graag een ervaring delen die ik had na een windows 10 update.

 

Ik weet niet of dit binnen dit forum bekend is maar misschien heeft iemand er iets aan, ik kon het in ieder geval zo gauw niet vinden. 

 

Ik heb een wat oudere laptop Toshiba L550 Satellite met 4GB Ram van ongeveer 8 jaar oud.

 

Ik gebruik deze laptop om met behulp van een HDMI kabel series en dergelijke te kijken op mijn TV die ik heb opgenomen.

 

Nu komt het regelmatig voor dat ik na een windows 10 update ineens geen geluid meer heb via de HDMI kabel op de TV maar nog wel beeld.

 

Ook mijn Bluetooth Philips koptelefoon werkt dan ineens niet meer.

 

Voor het geluid is het voldoende om de nieuwe HDMI driver die door windows 10 is geïnstaleerd in apparaatbeheer te verwijderen hierna de laptop opnieuw op te starten, waarna de originele (Toshiba) driver weer geïnstalleerd is en het geluid weer werkt.

 

Voor de Bluetooth koptelefoon volstaat het om deze in zijn geheel te verwijderen in apparaatbeheer, hierna de laptop weer op te starten en te laten zoeken naar Bluetooth apparaten, de koptelefoon wordt opnieuw geïnstaleerd en weer werkt.

 

Ik weet niet of dit alleen voor de oudere Toshiba laptops opgaat, maar wellicht zijn er andere leden van dit forum die andere of dezelfde ervaringen hebben en willen delen.

 

Met vriendelijke groet

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.