Ga naar inhoud

Aantallen maken in draaitabel


wes1984

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

Kan iemand mij helpen om in bijgevoegd bestand het aantal unieke calls I2017… per persoon op te tellen?

Ik zou het aantal unieke incidenten per persoon moeten hebben.

bv:
persoon2 heeft 17 unieke incidenten op zn naam staan (cellen A4 tot A20)
persoon3 heeft 40 unieke incidenten op zn naam staan (cellen A22 tot A61)
enz…

hoe kan ik hiervan de totalen krijgen met een formule?

Alvast bedankt

Grtz
wes

Exhelp.be.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een formule zie ik het niet zo direct, al kan het waarschijnlijk wel.

Wat wél kan: in het blad "Overview" links een kolom invoegen (dat wordt dan kolom A) en dan via een macro links van Persoon2, Persoon3, enz. het aantal laten weergeven dat bij de betreffende personen hoort. Alleen moeten dan de items die in kolom B bij die personen horen steeds 'uitgeklapt' staan om in kolom A de aantallen op de juiste plaats te kunnen vermelden. Want als je kolom B inklapt, dan vervallen er een groot aantal rijen (vanwege de draaitabel) en staan de aantallen in kolom A dan niet meer in de juiste rij. Dus als je het geen probleem vindt om steeds alle gegevens weer te geven, dan kan ik je wel zo'n oplossing bezorgen. Je moet dan 1 keer op een knop klikken om de aantallen weer te geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.