-
Welkom op PC Helpforum
-
Leden statistieken
-
Gerelateerde inhoud
-
Door Rik123
Beste leden,
Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.
Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.
Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.
Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >
Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.
Alvast bedankt voor de moeite!
(PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)
Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx
-
Door bennieboef
Hallo Allemaal,
Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen
Hier de macro :
Option Explicit
Sub Find_DLD()
Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
Dim sSourcePath As String, currentpath As String
Dim sDestinationPath As String
Dim sFileType As String
Dim sFileType1 As String
Dim bContinue As Boolean
bContinue = True
iRow = 2
' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
sSourcePath = "S:"
sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
sFileType1 = "prd."
' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
While bContinue
If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
AckTime = 1
Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
AckTime, "Hieperdepiep", 0)
Case 1, -1
Exit Sub
End Select
Else
' CHECK IF FILES EXISTS.
If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
Else
Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False
End If
End If
iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
Wend
End Sub
Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bijlage : bestand met macro.
Controle dxf + kantprogramma.xlsm
-
Door Benjaplus
Hoi hoi,
Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.
Mijn probleem:
Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)
Alle ( ) moeten formules worden
Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel
Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""
Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001
€254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
en de andere moet vet gedrukt worden
Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.
Alvast enorm bedankt!
-
Door lv
Hallo,
Ik heb een Excelbestand met meerdere kolommen, in de eerste kolom staat het aantal, in de tweede een artikelnummer, in de andere kolommen staat informatie over dit artikelnummer.
Ik ben op zoek naar een macro waarbij de dubbelen uit kolom 2 (Artikelnummers) gevonden worden, de aantallen in kolom 1 van deze overeenkomende artikelnummers worden opgeteld en dan op 1 na, de dubbele artikelnummers verwijderd worden.
In mijn tabel zitten afbeeldingen en de volgorde is essentieel, waardoor een draaitabel niet geschikt is (voor zover ik weet). Ik ben zelf niet zo thuis in de macro's en heb nog geen goede macro kunnen ontdekken.
Iemand die mij hierbij kan helpen?
-
Door Excel dummy
Ik heb een basis excel-bestand gecreëerd bestaande uit verschillende tabs.
Per klant zal dit bestand worden aangemaakt. Graag wil ik een "extern dashboard" creëren waar ik bepaalde informatie gegroepeerd kan zien.
Liefst zou ik dit niet met bvb. een Vlookup formule doen, maar een macro creëren die ervoor zorgt dat deze informatie automatisch wordt opgevraagd op het moment dit document voor een nieuwe klant wordt aangemaakt.
Ik wil het risico vermijden dat een collega of ik vergeet om manueel de vlookup formule toe te voegen en dat de gegroepeerde gegevens niet zouden kloppen.
Heeft er iemand raad hierbij?
Alvast bedankt!
-

OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
Aanbevolen berichten