Ga naar inhoud

Google Drive in je verkenner krijgen


carambole

Aanbevolen berichten

Zoveel soorten? Naar mijn mening is er maar één voor Windows op je desktop pc of laptop.

Ga naar deze website: https://tools.google.com/dlpage/drive/index.html?hl=nl

Houd de muis boven de knop Drive downloaden en dan zie je dit:

 

58aece33ebe29-2017-02-23_12_47_44-Google

 

Klik op PC. Het bestand googledrivesync.exe wordt dan gedownload.

Klik met de rechter muisknop op dat gedownloade bestand en kies 'Als administrator uitvoeren'.

Volg de aanwijzingen en lees de toelichtingen (uitleg) die je in beeld krijgt.

Even later staat Google Drive in je Verkenner onder Snelle toegang:

 

58aeced3de978-Google_Drive_in_snelle_toe

 

Bovendien zijn er een paar snelkoppelingen op je bureaublad geplaatst:

 

58aecf7f6388b-3_snelkoppelingen_van_Goog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen had ik dat volgens het symbool gedownload, maar  dat is G-Drive . En stond bij Store .

Nogmaals zojuist mijn G-Drive geopend ,onderaan staat voor pc downloaden. Maar dat noemt gewoon Drive en staat nu idd bij mijn verkenner.

Als dat maar niet gaat vechten ,Drive & G-Drive .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je een afbeelding plaatsen van de Verkenner waarbij zowel G-Drive als Google Drive zichtbaar zijn?

Je kunt daarvoor bijvoorbeeld het knipprogramma gebruiken.

 

Google Drive kun je installeren op je smartphone, je tablet, je laptop en je desktop pc.

Wanneer je Google Drive opent (maakt niet uit op welk toestel), krijg je altijd hetzelfde te zien: je bestanden die op de servers van Google staan.

Wanneer jij op je laptop of desktop pc een bestand sleept naar Google Drive, dan wordt er een kopie van dat bestand geüpload naar de servers van Google. Je kunt dat bestand dan even later ook bekijken via Google Drive op je smartphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, twee maal 15 GB zou leuk zijn, maar die vlieger gaat niet op. Bij jou verwijzen G-Drive en Google Drive naar hetzelfde Google account. Je krijgt dus niet opeens twee keer zo veel opslagruimte. :)

 

Ik gebruik zowel externe harde schijven als USB sticks, maar wat op die sticks en die externe harde schijven staat, staat ook nog eens op de interne harde schijven van mijn pc's. En dat moet ook, want anders is het geen back-up van je bestanden.

Echt belangrijke bestanden moet je minstens 3 keer opslaan:

1. Op een interne harde schijf

2. Op een externe harde schijf

3. Op een USB stick, of in de cloud of op een externe harde schijf die je niet thuis bewaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.