Ga naar inhoud

Windows 10 wil niet meer normaal opstarten


Cargo

Aanbevolen berichten

Beste PC helpforum medewerkers,

 

Sinds gistermiddag ging mijn beeld op zwart en kan hem sindsdien niet meer normaal opstarten.

Als ik hem opstart krijg ik wel het Medion logo en eventjes het Windows 10 logo te zien, daarna gebeurt er niks meer, beeld blijft op zwart. Na drie keer op deze manier opstarten krijg ik het "herstelscherm" in beeld, alles geprobeerd, maar niks helpt, PC opnieuw instellen niet, systeemherstel niet.

Het enige wat nog wil is Windows 10 opstarten in de veilige modus, hier start ik hem nu ook steeds mee op, maar de mogelijkheden zijn beperkt, ik ben radeloos.

Toen het probleem gisteren begon had ik ook vier roze verticale strepen in beeld staan, deze zijn inmiddels wel verdwenen.

 

Een klein lichtpuntje was gisteravond laat toen Windows 10 twee keer wel normaal opstartte, maar na enige tijd begon het beeld hevig te schudden en weg was beeld weer.

 

Ik heb al vele forums afgezocht naar de oorzaak van dit probleem, maar niks helpt.

 

Hopen dat ik via dit forum een oplossing kan vinden d.m.v. jullie hulp.

 

Alvast bedankt, Cargo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welke Medion pc gaat het precies?

Ik geef een voorbeeld: Medion Akoya E6418 MD99620

Geef ook eens het MSN nummer (Art.Nr.)

Al deze gegevens vindt je terug op het label aan de achterkant van de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, maar het is niet het nummer dat ik bedoel. Maar laat dat voorlopig maar achterwege.

 

Er is iets mis met de videokaart (AMD Radeon HD6670) AMD Radeon HD 667AMDof de driver daarvan;

Windows start dus wel op in de veilige modus. Doe dan eens het volgende:

 

Klik met de rechter muisknop op START en kies Apparaatbeheer.

Dubbelklik op Beeldschermadapters.

Klik nu met de rechter muisknop op de beeldschermadapter AMD Radeon HD6670 en kies Installatie ongedaan maken.

Herstart nu de computer in de normale modus.

Windows zal bij de opstart de driver van de videokaart opnieuw trachten te installeren. De opstart kan dus iets langer duren.

Wat is het resultaat?

 

Ook nog deze vraag. Is de pc al ooit intern stofvrij gemaakt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bovenstaande optie geprobeerd, in eerste instantie ging het opstarten normaal, maar nadat Windows opgestart was viel beeld weer weg en na opnieuw opstarten zelfde probleem weer.

 

Volgens mij is de pc intern nog niet eerder stofvrij gemaakt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Cargo zei:

Volgens mij is de pc intern nog niet eerder stofvrij gemaakt.  

 

Ik raad je aan dat eens te inspecteren want één van de mogelijke oorzaken van je probleem is oververhitting van de videokaart. Wanneer een videokaart gedurende lange tijd is blottgesteld geweest aan te hoge temperaturen dan kan dat tot onherstelbare schade leiden.

Bekijk DIT filmpje eens zodat je een idee hebt van hoe men een pc stofvrij maakt. Dat echter geen klus die men in de woonkamer uitvoert zoals die brave kerel blijkbaar wel doet.

Indien je geen ervaring hebt met werken in een pc dan raad ik je aan het door een deskundige te laten uitvoeren. De grootste vijand van elektronica is niet alleen vocht maar zeker ook statische elektriciteit. Vandaar...

 

Als het probleem niet opgelost is na stofvrij maken van de pc dan is ofwel de videokaart stervende ofwel is er een probleem met de driver daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk: op 4.00 zie je hoe hij de fan (ventilator) stofvrij maakt: hierbij kan je best vb een potlood (géén metalen staafje!) tussen de bladen van de ventilator steken voor je gaat spuiten: als die vrij kan ronddraaien kan die spanning gaan opwekken en kunnen er dingen door beschadigd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het filmpje bekeken waarvan droske de link gaf. De jongen (Thom) spoot de pc's niet in de huiskamer, maar buiten schoon, maar wat me opviel dat het allemaal wel erg snel-snel moest van hem. Zo spoot hij de videokaart alleen aan de bovenkant schoon. De ventilator van de videokaart zit echter aan de onderkant (niet zichtbaar op de video). Om de ventilator van de videokaart goed schoon te kunnen maken zul je die videokaart toch echt even uit de pc moeten halen, lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.