Ga naar inhoud

printer canon MP520


nine

Aanbevolen berichten

Kan het zijn dat het al een 'ouwertje' is?  Dan heb ik slecht nieuws: blijkbaar wordt die niet voor windows 10 ondersteund:  kijk maar eens op deze pagina van Canon

 

Je kan natuurlijk proberen met de drivers van windows 8 te gebruiken - mogelijk werkt hij (beperkt) - mogelijk ook niet.  'k Zou het gewoon proberen (herstelpunt aanmaken, printer installen, uittesten en in het geval het niet lukt het herstelpunt terugzetten)

 

In principe kan je voor een programma ook werken met de compatibiliteitsmodus (en hem op de 8 instellen), maar ik vrees dat dit voor een printer niet gaat werken (maar 'k kan fout zijn)

 

enne: normaal krijg je een cd bij een printer bij (waar de installatie op staat) - heb je die niet (meer)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

(even herhalen): al een oudere printer?

 

enne: 'doet niks': betekent....  start niet op / start wel op maar valt stil / start wel op maar ik krijg een foutmelding/ ... ???

(en: je speler doet het nog wel met andere cd's / dvd's?)

(kan ook gewoon zijn omdat die dus niet meer met de 10 om kan gaan)

 

2 minuten geleden, nine zei:

kan ik via m'n laptop (daar staat de printer wel op) inscannen en het dan overbrengen naar m'n desktop,

euh.. waarover hebben we 't nu?

 

over het overbrengen van je programmabestanden (van je canon), over iets dat je wil inscannen,... ?? ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je passer, het is een beestje van zo'n 10 jaar...

 

hij draait, dat kan ik horen, dan valt hij stil en gebeurt er niks meer...

 

en die dropbox, daar bedoel ik mee (omdat ik de printer niet eens alle 3 maanden gebruik) om eventueel via de laptop (daar werkt de printer wel) documenten in te scannen, daar gaat het voornamelijk over (inscannen) en dan via dropbox over te brengen naar de desktop die ik dagelijks gebruik, de laptop af en toe...

 

hopelijk ben ik nu wat duidelijker...sorry voor het brabbelen maar ik verga van de rugpijn, heb hernia van eergisteren...weet niet waar ik het heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag nine, jouw Canon MP520 is misschien iets ouder dan de mijne: ik heb een Canon MP610. Ik kocht mijn Canon zo'n 8½ jaar geleden.

Ook voor mijn Canon kreeg ik op de website van Canon het bericht dat er geen drivers voor Windows 10 waren.

Ik heb toen de driver voor Windows 8.1 gebruikt. Die is wel beschikbaar op de website van Canon. Daarna kon ik printen, maar hoe moest ik scannen met die all-in-one? Om makkelijk te kunnen scannen heb je wat extra software nodig. Die is op diezelfde website te vinden. In de lichtgrijze balk klik je dan op Software. Onder 'Uw operating system' moet je dan weer voor Windows 8.1 kiezen. Kies dan ook de juiste bit versie: 32 bit of 64 bit.

Waarschijnlijk heb jij nu Windows 10 64 bit, maar kijk dat even na. Als dat klopt, dan heb je ook de 64 bit driver en de 64 bit software nodig.

Je hoeft niet alle aangeboden software te downloaden. Ik zou kiezen voor deze software:

1. My Printer v. 3.3.0 (voor onderhoud aan je printer en probleemoplossing)

2. MP Navigator EX v. 1.0.8 (om makkelijk te kunnen scannen)

3. Solution Menu

 

 

Je installeert eerst de driver. Je sluit de printer pas aan op de nieuwe computer, wanneer daar tijdens de installatie van de driver om gevraagd wordt.

Nadat je driver geïnstalleerd is, mag je de overige software gaan installeren.

 

Het is al weer anderhalf jaar geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik meen me te herinneren dat ik toen wel koos voor de compatibiliteitsmodus, waarbij ik koos voor Windows 8.1.

Ik kan nu gewoon weer scannen, kopiëren en printen met die scanner; precies zoals toen ik hem gebruikte onder Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1.

 

En als mij dat lukte voor mijn Canon MP610, dan is er hoop dat het ook gaan lukken voor jouw MP520.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, nine zei:

nu moet ik de printer verbinding met mijn pc verwijderen dacht ik...

 

en dan alles installeren...gebeurt dat automatisch op de c of de e schijf?

Klopt: je printer afkoppelen, installatie beginnen en terug aankoppelen als je printerinstallatieprogramma (wat een woord :) ) het je zegt.

 

Je kan je printerinstallatiebestanden (weer zo iets :) ) op èlke schijf/partitie laten zetten, maar het is aangewezen dat je het in program files (86) op je systeemschijf laat zetten.

In het begin van de installatie krijg je daar normaal de keuze voor.

Twijfel je, maak dan een screenshot en vraag uitleg - maar breek na je screenshot je installatie àf.  Wacht dan op de uitleg en begin daarna de installatie opnieuw. (dit dus, moest je twijfelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.