Ga naar inhoud

printer canon MP520


nine

Aanbevolen berichten

De printer ontkoppelen betekent dat je de USB kabel (die tussen printer en computer zit) aan een van beide kanten los maakt. Dat mag aan de kant van de computer, maar het mag ook aan de kant van de printer, als je daar makkelijker bij kunt.

Als het allebei nu moeilijk is vanwege je hernia, dan kun je beter wachten. Ik wens je in ieder geval beterschap!

Ik zet wel hieronder alvast wat informatie neer over de manier van installeren:

 

Als eerste moet je de printerdriver installeren. Die zag ik niet staan in je afbeelding. Hij heeft de volgende naam: mp520swin64101ea24.exe

Het bestand heeft een grootte van 23,6 MB. Dat is de printerdriver voor je MP520 voor Windows 8.1 64-bits.

 

58d4edb2281ba-printerdriver_voor_nine.PN

 

Het installeren van de driver (en de overige software) doe je in dit geval niet door er dubbel op te klikken. De driver en de overige software zijn immers bedoeld voor Windows 8.1 en jij hebt Windows 10.

 

Ik zou het zo doen:

Klik met de rechter muisknop op de gedownloade printerdriver met de naam mp520swin64101ea24.exe en kies in het contextmenu Eigenschappen.

In het venster Eigenschappen dat dan opent, moet je klikken op het tabblad Compatibiliteit.

Zet een vinkje voor 'Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:'

Kies daaronder voor Windows 8.

Zet ook een vinkje voor  'Dit programma als administrator uitvoeren'.

Klik daarna eerst op Toepassen en dan op OK.

 

Ik geef er even een plaatje bij waarin met cijfers staat aangegeven wat je achtereenvolgens moet doen in het venster Eigenschappen:

 

58d4f099a434b-Eigenschappen_van_mp520swi

 

Nadat je op OK hebt geklikt, zal het venster Eigenschappen verdwijnen. Klik dan opnieuw met de rechter muisknop op het bestand mp520swin64101ea24.exe, maar kies deze keer Als administrator uitvoeren.

Dan zal de installatie van de driver van start gaan. Tijdens de installatie van de driver zal je gevraagd worden om de printer aan te zetten en aan te sluiten aan je computer. Doe dat pas op dat moment.

 

Als de driver goed geïnstalleerd is, mag je de overige software gaan installeren. De printer mag dan aangesloten blijven. De installatie van de software doe je op dezelfde manier als bij de driver: dus eerst de compatibiliteitsmodus instellen, en daarna Als administrator uitvoeren.

 

Ja, het is even een hoop gedoe, maar als alles goed verloopt, dan zijn deze werkzaamheden eenmalig.

 

Voor nu: doe het vooral rustig aan. Ik leef met je mee, want ik weet wat rugklachten zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wist niet wat rugklachten waren, maar nu wel en dat alles met een lapke op te pakken om op de schouw te leggen...

 

wat de uitleg betreft, die is klaar en duidelijjk, als ik de printer mag afsluiten is dat inderdaad makkelijker...

 

bedankt voor alles, ik ga eerst dat laatste stukje zoeken en downloaden en dan als het me lukt aan de slag...

 

liefs

 

nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

grappig hé...is nog van vroeger...maar ik ben echt wreed content met jullie goede raad...zo lijkt het poepsimpel maar daar zit meer achter...

 

bedankt voor alle hulp van jullie allebei...

 

en nu weer wat platte rust...

 

groetjes,

 

nine

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.