Ga naar inhoud

CPU fan draait onregelmatig en PC valt soms uit ???


stevenboom

Aanbevolen berichten

Beste forumbezoekers,

 

Mijn Pc valt sinds korte gewoon soms uit zonder enige foutmelding.

Ik hoorde ook dat mijn PC minder geluid maakt, dus ik keek eens terwijl die aan stond en zag dat mijn CPU fan steeds wanneer die sneller wil gaan draaien weer stiller gaat draaien dan weer sneller stiller enz .... zonder ophouden ..... ??? ...

 

mijn PC =

AMD_FX(tm)-4130_Quad-Core_Processor

NVIDIA GeForce GTX 750 Ti

 

Wat kan hier het probleem zijn ?

 

Alvast bedankt hoor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Dasle zei:

Heb je al eens een andere fan aangesloten op de plaats waar je CPU fan is ingeplugd?

 

Neen nog niet , heb wel de processor volledig uit mekaar gehaald , stofvrij gemaakt en weer gemonteerd , het is véééél beter , maar de fan maakt draait nu lager gewoon en dan plots maakt ie een gek geluid terwijl die weer vertraagd ... maar de computer valt nu niet meer stil dus temperatuur is niet meer zo extreem .... nou wat je extreem noemt natuurlijk .... bij browsen haalt ie 42-48°C .....  als ik een gewoon progje open en ondertussen ook de browser heb opstaan loopt ie op tot 70°C

Bij gamen ... FIFA 17  79°-89°C    .....    is dat OK nog of niet ?  Ik heb hem nog niet boven de 90° zien gaan nu .

Maar ik vind persoonlijk bij gamen 85° ook al te hoog hoor ... of niet ?

 

ik ga maandag nieuwe koelpasta tussensmeren en zoals je zegt morgen even een andere fan proberen

Kand dat kwaad als ik een fan van een totaal ander type op aansluit en laat loshangen gewoon om te testen of die anders draait ..... of kan ik zo iets naar de knoppen maken ... want dit type fan heb ik niet in huis rondslingeren we enkele oude fans van oudere pc'tjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, falstring zei:

het is normaal dat een temperatuurgestuurde fan  'onregelmatig' loopt.

dat ie lawaai maakt: de ene maakt meer lawaai dan de andere, maar dat kan duiden op slijtage.

en overigens: het is nogal onverstandig en boel weer in elkaar te zetten zonder meteen volgens de regels van de kunst koelpasta aan te brengen...!!!

 

de koelpasta gaat er vandaag tussen !! toch bedankt !!

en het is de fan die defect was dus !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎1‎/‎04‎/‎2017 om 14:54, Dasle zei:

Heb je al eens een andere fan aangesloten op de plaats waar je CPU fan is ingeplugd?

 

 

Ik heb er een fan in geplaatst van een ander type dat eigenlijk niet fit , maar goed , de connector was wel dezelfde dus heb die aangesloten die draait dus echt volle kracht .... cpu temp draait nu op 35°C max bij surfen bij gamen rond de 50 das dus een zot goed verschil .... bedankt hoor .

Je hebt me de goeie tip gegeven .... vandaag andere fan bestellen en zoals  Falstring aangaf koelpasta er weer tussen en het bakkie kan weer knallen !

 

TOP !!!

 

Ik laat je zeker nog iets weten als alles echt volledig in orde is gemonteerd en gekleefd ...tot dan .... en nog es bedankt allemaal !

snelle hulp topforum met topbezoekers dus ook he ;p

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat ik zo'n fan apart kan kopen ...  dit is de koeler die ik heb op mijn AMD_FX(tm)-4130_Quad-Core_Processor

 9hjqj9.jpg

Deze fan is dus naar de haaien , hopelijk kan ik dat apart kopen !!!  straks naar Codima ,  is pas open deze namiddag .... 

 

 

Ik heb nog een vraagje , er zit nu dus een fan in van een totaal ander type .... die blijft gewoon volle bak draaien ... is dat normaal  ? 

Van zodra ik de PC opzet tot ik hem afzet , draait die fan volle bak !

 

Ben ik niet beter met een totaal nieuwe (betere) koeler ???  zo ja ? iemand een aanrader ???

 

groetjes !

 

 

aangepast door stevenboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.