Ga naar inhoud

Zacht geluid


bernard

Aanbevolen berichten

Hallo , wij zijn op vakantie en hebben onze laptop mee. Wij hebben windows 10 

Nu is het zo , dat er op deze camping ( in Nederland ) voor iedere laptop een Euro moet worden betaald 

Dus de laptop van mijn vrouw wordt even niet gebruikt  zuinige Nederlanders !!!)

Maar het probleem is , dat we wat programma.s samen willen bekijken , maar het geluid is zo zacht , dat we er allebei bijna met onze koppies 

In het apparaat moeten zitten willen we alles mee krijgen

 

Nu heb ik al bij configuratiescherm > geluid   gekeken , maar volgens mij is dat wel goed .

 

Hebben jullie een andere oplossing 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende:

Stap 1:
stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
Combineer [windowstoets & r] > typ: control sysdm.cpl,,3 > Klik op Instellingen bij Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten.
Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.


Stap 2:

  • Combineer [windowstoets] & r → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dorado , ik ben bang dat je mijn technische kunnen iets te hoog hebt ingeschat

Je begint met stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit ik heb geen idee hoe ik dit doe

Dan de combinatie windowstoets & 8  , hier komt bij mij Picasa naar voren

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat virtuele geheugenverhaal is wellicht iets te zwaar om mee te beginnen.

we weten niet wat je al probeerde, dus eerst dit.

er zijn verschillende mogelijkheden om de geluidssterkte te beheersen op een laptop:

- rechtsonder in de systemtray door te klikken op het luidsprekersymbooltje en dan de regelaar in stellen

- in het programma wat je gebruikt zal ongetwijfeld ook een optie zitten om de geluidssterkte te regelen 

- speciale knopjes en/of combi-toetsen (fn-toets en een van de functietoetsen) op de laptop zelf.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het luidsprekersymbooltje rechtsonder in de balk stond op 94 %

Die staat nu op 100 %

En verder ieder programma wat ik bekijk , kan ik inderdaad de geluidsterkte wijzigen , dat deed ik al .

Maar wat bedoel je met speciale knopjes en/of combi toetsen (fn -toetsen wat van de functie toetsen )

 

Dan is het ook nog zo , dat ik ( ik kijk dus Horizon Go ) dat het geluid van SBS 6 veel zwakker is als van Nederland 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er uit ,

Het is inderdaad zo dat je bij de luidsprekersymbool in verborgen pictogrammen ook het geluid kunt bedienen .

En dat scheelt een stuk ,

Dus ik ben tevreden met dit resultaat .

Wat mij betreft mag dit afgesloten worden .

En bedankt voor de hulp uiteraard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.