Ga naar inhoud

CCleaner Registry


xWeZeLx

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb Registry Cleaner gedaan van CCleaner en ook een back-up gemaakt.
Is het aan te raden om CCleaner's Registry Cleaner te doen?
Zo niet, is het dan van belang om de backup te doen, moet je dit gewoon open doen of...?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Registry Cleaner van CCleaner is erg betrouwbaar en mag je op geregelde tijdstippen zeker eens laten runnen. Als je de scan gedaan hebt, mag je de gevonden fouten herstellen.

 

Het is geen slecht idee om een backup (tijdelijk) op te slaan, mocht er toch iets mislopen. Maar de kans dat dit gebeurd met de standaardinstellingen van CCleaner is uiterst miniem. En als er na de werking met Registry Cleaner geen merkbare problemen zijn, kan je de backup verwijderen (wordt meestal opgeslagen bij "Mijn Documenten").

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad nog nooit problemen gehad met het opschonen van het register met CCleaner. Ook doe ik altijd een back-up.

Om zeker te zijn dat dit geen kwaad kan had ik het toch maar eerst even gevraagd voor ik het op mijn nieuwe laptop doe.
U zegt standaard instellingen? Bij het Registry staat alles aangevinkt, dus vermoed ik dat dit zo mag blijven?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, xWeZeLx zei:

Om zeker te zijn dat dit geen kwaad kan had ik het toch maar eerst even gevraagd voor ik het op mijn nieuwe laptop doe.
U zegt standaard instellingen? Bij het Registry staat alles aangevinkt, dus vermoed ik dat dit zo mag blijven?

 

Zowel bij de gewone cleaning, als bij de registercleaning steeds de standaardinstellingen gebruiken. Dat is méér dan voldoende om een fijne opruiming van overtollige bestanden en registeringangen te verzekeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, xWeZeLx zei:

Kan het trouwens kwaad om de back-up open te doen?
Ik heb nog nooit een back-up nodig gehad, vandaar deze vraag.
Hoe werkt het ook eigenlijk?

 

Het kan geen kwaad om deze open te doen, maar de verwijderde items worden dan teruggeplaatst op de locaties waar ze vandaan komen. En dat is - in normale omstandigheden - uiteraard niet de bedoeling, vermits CCleaner juist dient om deze te verwijderen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Back-up kan je best opslaan in een map, die je vóór je CCleaner het register laat opruimen, aanmaakt in je map "Documenten".

 

ScreenShot005.jpg.972c264b96b8b958c8409c58cf7ce4f0.jpg

 

Na de scan van het register krijg je dan de mogelijkheid om die back-up op te slaan.

Klik steeds en altijd op "Ja".

 

Je moet dan éénmalig naar de op voorhand aangemaakte map navigeren >> klik op "Openen" >> en vervolgens op "Opslaan".

Je back-up zal nu in de map "CCleaner Back-up" staan en heeft als de extensie .reg.

Dit bestand openen heeft géén zin, bij aanklikken krijg je de mogelijkheid om alles terug te zetten ..... (cfr. het antwoord van Kape).

 

ScreenShot007.jpg.ff3e0cee4fbf8e418c07223b6eb550d4.jpg

 

Best om te weten is dat: nadat je éénmaal verwezen hebt naar de map "CCleaner Back-up" (lees hierboven) je dat de volgende keer niet meer moet doen!

Je zal merken nadat je op "Ja" hebt geklikt om op te slaan, automatisch de map "CCleaner Back-up" zal aangeboden worden.

 

Ben je een beetje vertrouwd met de Engelse taal?

Ja?

Dan kan je via deze link alles eens nalezen.

 

Tot slot hier een volledige handleiding van CCleaner.

 

ScreenShot006.jpg.a4c9d4e008751a5bde608ca3b79a9882.jpg

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.