Ga naar inhoud

Kan bestand niet verwijderen


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een bestand op mijn computer (Windows 7) staan met naam eindigend op .p3d

 

Ik vermoed dat het om een tekening gaat gemaakt met een oud tekenprogramma.

 

Ik kan het bestand niet openen, niet verwijderen, niet verplaatsen, niet hernoemen enz. 

Na 2 seconden meldt de computer: reageert niet.

 

Hoe krijg ik het weg?

 

Dank bij voorbaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok, met deze info kan ik weinig voor je doen.

Wil je volgende uitvoeren?
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
IF EXIST "%UserProfile%\desktop\log.txt" DEL "%UserProfile%\desktop\log.txt"
FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('DIR /s /ad /b C:\*.p3d,D:\*.p3d') DO ECHO %%I>"%UserProfile%\desktop\log.txt"
START NOTEPAD "%UserProfile%\desktop\log.txt"


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:search.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → search.batAls administrator uitvoeren

 

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, dorado zei:

Ok, met deze info kan ik weinig voor je doen.

Wil je volgende uitvoeren?
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
IF EXIST "%UserProfile%\desktop\log.txt" DEL "%UserProfile%\desktop\log.txt"
FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('DIR /s /ad /b C:\*.p3d,D:\*.p3d') DO ECHO %%I>"%UserProfile%\desktop\log.txt"
START NOTEPAD "%UserProfile%\desktop\log.txt"


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:search.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → search.batAls administrator uitvoeren

 

 

Dit heb ik nu uitegevoerd. (Maar als opslaan als type stond er eerder Alle Bestanden ipv Alle bestanden (*.*) )

Ik ben dan bij documenten met de muiswijzer op het bestand search gegaan, rechtsgeklikt en vervolgens administrator uitvoeren, maar dat geeft als resultaat en volledig zwarte pagina (zie bijlage).

Is dit normaal?

Ik heb nogmaals geprobeerd om het p3d document te verwijderen, maar het lukt nog steeds niet.

 

 

 

screenshot1.JPG

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

het ging me niet zozeer om fileviewer, maar om het peak 3d program zelf.

dat vind je http://peak3d.software.informer.com/1.1/  downloaden via de groene knop rechtsboven met de tekst 'trusted download 1,1, mb.'

heb het even voor proef geïnstalleerd en geen gekke dingen gezien.

daarmee zou je het bestand moeten kunnen openen, en wellicht dat na opnieuw wegschrijven je het wel kan verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, dorado zei:

In de instructie staat dat je 't bestand search.bat moet noemen, welk je vervolgens rechtsklikt en dan Als administrator uitvoeren klikt.

Ik heb het inderdaad onder die naam opgeslagen,  met name search.bat ingetikt voor bestandsnaam, maar daarna zag ik dat enkel nog maar search staat als naam van document. Toch blijkt het onder bestandstype als bat te zijn opgeslaan. Zie bijlagen.

screenshot3.JPG.8add5a110e7c819b211bfc725a06ee79.JPGscreenshot4.JPG.522b2e791f6bad80321b3900cfbcf0c3.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, falstring zei:

het ging me niet zozeer om fileviewer, maar om het peak 3d program zelf.

dat vind je http://peak3d.software.informer.com/1.1/  downloaden via de groene knop rechtsboven met de tekst 'trusted download 1,1, mb.'

heb het even voor proef geïnstalleerd en geen gekke dingen gezien.

daarmee zou je het bestand moeten kunnen openen, en wellicht dat na opnieuw wegschrijven je het wel kan verwijderen.

Ik heb dit nu gedownload, en als ik nu mijn document wil openen zie ik wel zo'n standaard scherm van het tekenprogramma (vermoed ik) maar daar blijft het bij, want de computer zegt dan "reageert niet". Zie bijlage (links boven op screenshot).

 

Let wel, ik hoef niet noodzakelijk het document te willen openen, ik wil het weg krijgen.

 

 

screenshot2.thumb.JPG.31af4a7695cf3b402d0eec153990203d.JPGie

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht is dan het betreffende bestand op je pc corrupt.

als het programma weer reageert, maak dan een kleine wijziging op het scherm en probeer dan via 'file/ opslaan als' het bestand op je pc te overschrijven.

als dat lukt zal daarna verwijderen geen probleem meer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.