Ga naar inhoud

Hijackthis log geen toegang tot internet


Aanbevolen berichten

50 minuten geleden, abbs zei:

Hallo,

 

Je had een probleem gehad met je batterij toch, heb je daar een nieuwe voor gekocht?

Haal je batterij er eens uit sluit je stroom snoer aan en kijk dan nog eens of de laptop uitvalt tijdens het scannen.

Baterij is er al uit en en steekt permanent met het snoer in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wat je nu als eerste moet doen (indien nodig) is een back-up maken van al je belangrijke bestanden, foto's, mail enz.

Doe daarna:

 

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en update het bestand naar
http://imgdumper.nl
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Meldt of er problemen gevonden dan wel gerepareerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn manieren om dit op te lossen maar daarvoor heb je een internetverbinding nodig.

Het probleem dat gevonden werd door sfc staat volledig los van de netwerkverbindingen.

 

Op 7-8-2017 om 20:42, JoeriDM zei:

ik zie dat ik ben verbonden met het internet maar als ik een pagina probeer te laden krijg ik de melding dat ik geen toegang heb. dit is onafhankelijk van browser en of ik ben verbonden via wifi of lan.

Op welke manier zie je dat je verbonden bent met internet?

 

 

Ga naar Start - Alle programma's - Bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter. Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Dan typ je ping 8.8.8.8 > c:\ping.txt en druk enter. Let op de spatie na ping en voor en na de >.

Voeg de bestanden ipconfig.txt en ping.txt als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De IP adressen van de verbindingen beginnen met 169 en dat is een teken dat ze de DHCP server (die de ip adressen verdeelt) niet kunnen vinden.

 

Je hebt blijkbaar nog andere toestellen waarmee je op internet kan, anders zou je hier niet kunnen reageren.

Als er nog een pc bij is, kan je dan op dat toestel ook de voorgaande instructies uitvoeren?

Je moet wel eerst verbinden met hetzelfde netwerk als de laptop met het probleem.

Dan kunnen we beide resultaten vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

De IP adressen van de verbindingen beginnen met 169 en dat is een teken dat ze de DHCP server (die de ip adressen verdeelt) niet kunnen vinden.

 

Je hebt blijkbaar nog andere toestellen waarmee je op internet kan, anders zou je hier niet kunnen reageren.

Als er nog een pc bij is, kan je dan op dat toestel ook de voorgaande instructies uitvoeren?

Je moet wel eerst verbinden met hetzelfde netwerk als de laptop met het probleem.

Dan kunnen we beide resultaten vergelijken.

 

ipconfig.txt

ping.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.