Ga naar inhoud

blauw scherm met de melding: “Kernel security check failure”


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Er zullen zeker alle aangebrachte instellingen in Windows 10 en de geïnstalleerde apps verloren gaan. Maak voor de zekerheid wel altijd een back-up van uw belangrijke gegevens, dit om gewoonweg zekerheid te hebben dat uw persoonlijke bestanden daadwerkelijk veilig zijn. Er kan namelijk altijd iets misgaan tijdens zo'n proces waardoor u alsnog uw bestanden kunt kwijtraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, STYLUS3530 zei:

indien ik dit doe blijven dan al mijn programma's en data aanwezig

In zijn voorlaatste bericht schreef Dorado: " n dat geval is een herinstallatie met behoud van instellingen of Windows 10 opnieuw in te stellen nodig "

Doe je een ' herinstallatie met behoud van instellingen', dan behoudt jij je instellingen en programma's (maar wordt je windows-zelf volledig vernieuwd - afgezien natuurlijk van die eigen instellingen)

Doe je een 'Windows 10 opnieuw in te stellen'  (lees: een volledige nieuwe installatie van Windows waarbij Windows vanaf nul opnieuw wordt geïnstallleerd, zónder de reeds geïnstalleerde programma's - zoals men meestal zegt: een clean install) : dàn ben je dus je windowsinstellingen en je programma's wèl kwijt.

 

Aan jou de keuze (en zelf zou ik dit doen via Media Creation Tool op een usb-stick)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste oplossing is dus nieuwe installatie

 

Ik wil nu natuurlijk back-up maken van mijn gegevens,; maar vooral van mijn Outlook 2013 e-mails, natuurlijk is dit bijna onmogelijk als de PC zich zelf telkens opnieuw opstart, bestaat er een tool, waarmee ik in een soort van veilige modus de files kan kopieren, zodat ik mijn data niet kwijt ben, het liefste natuurlijk automatisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al je mailgegevens staan in één (groot) pst-bestand.

 

Waar vind je het? >>> http://office-oplossingen.nl/waar-staat-het-pst-bestand-van-outlook/

 

Als je dit bestand in veilige modus veilig ergens anders kopieert (voor de veiligheid misschien op 2 verschillende plaatsen en NIET op de partitie/schijf waar jij je nieuwe windows op gaat zetten!) , dan je windows vernieuwt en nadien (na de herinstallatie van je Office) het terug naar zijn oorspronkelijke (*) plaats kopieert, dan heb je alles terug zoals op het ogenblik dat jij die kopie maakte.  (alles = mailadressen, je ontvangen,verzonden,... mails, je bijlagen, je ... - enfin: alles dus)

 

(*) en zelfs dat hoeft eigenlijk niet: als jij (zoals ik) liever hebt dat dit bestand op een andere partitie staat, dan zet je het gewoon waar je wil. Je verwijdert dan het gloednieuwe pst-bestand (van na je office-installatie) en je start Outlook op. Die protesteert, want hij kan die (gewiste) pst niet meer vinden en vraagt je wààr hij hem moet zoeken. Via browsen toon je hem dan de weg waar je (oude) pst staat en hij is er mee weg...  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hello Folks,

 

Eerst en vooral kunnen jullie me een goed back-up programma aanraden, waarmee ik op eenvoudige manier mijn HD van de Laptop kan klonen, voor indien er iets mis gaat, het liefste freeware

 

Ik heb nog steeds mijn PC niet opnieuw ingesteld omdat ik mijn serienummer van office 2013 niet bij de hand heb en het belangrijkste voor mij is toch dat op deze computer mijn office 2013 blijft werken. Ik heb nog een tweede PC waarop ik een werkende schoolversie van office 2016 heb draaien, is het mogelijk om deze pst-file hierop te installeren, zodat ik dan voortaan mijn mails op de andere PC kan bekijken. Ik heb de pst -file al eens gekopieerd van office 2013 en wil deze nu in office 2016 installeren.

 

Als ik Office 2016 voor de eerste keer opstart krijg ik de melding dat ik een account moet instellen, ik wil dit echter niet doen, omdat ik dan misschien deels mijn mails kwijt ben die in de tussentijd binnenkomen. Ik had ook al gekeken of er een .pst-file aanwezig was op de pc met office 2016, zodat ik deze kon vervangen door de mijne, maar er is nog geen aangemaakt denk ik. Ik vermoed dat hij pas word aangemaakt zodra ik mijn account instel en net dit wil ik niet. Heeft er iemand een oplossing?

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, STYLUS3530 zei:

Eerst en vooral kunnen jullie me een goed back-up programma aanraden, waarmee ik op eenvoudige manier mijn HD van de Laptop kan klonen, voor indien er iets mis gaat, het liefste freeware

EaseUs Backup and repair (dit is de freeware, gebruik ik zelf ook)

 

Belangrijk: maak ook direct een rescuedisk van het programma aan - dan heb je ze later direct bij de hand

 

Installeren en kiezen voor Systembackup (zie je bovenaan wel staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-8-2017 om 11:10, Passer zei:

Doe je een ' herinstallatie met behoud van instellingen', dan behoudt jij je instellingen en programma's (maar wordt je windows-zelf volledig vernieuwd - afgezien natuurlijk van die eigen instellingen)

Het is toch wel enigszins ander hoor.

Microsoft geeft er hier duidelijkheid over: https://support.microsoft.com/nl-be/help/12415/windows-10-recovery-options

Je kunt daar o.a. het volgende lezen:

59adbb9147440_PCHscreenschots010.thumb.jpg.c7fa6f5aa3bc61bd352d283a7d267421.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.