Ga naar inhoud

blauw scherm met de melding: “Kernel security check failure”


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, droske zei:

Het is toch wel enigszins ander hoor.

Ik denk dat we het over twee verschillende mogelijkheden hebben: ik bedoelde het werken met Media Creation Tool (en daarvoor geldt mijn toelichting wel), en jij bedoelt een hersteloperatie zoals windows ze voorstelt. (en daar klopt jouw toelichting dan wel)

Maar wel goed dat je het even toelichtte zodat TS de correcte oplossing kan kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, droske zei:

Het is toch wel enigszins ander hoor.

Dat dacht ik een tijdje geleden ook, droske. Ik vond toen diezelfde informatie van Microsoft die jij nu ook laat zien en ik snapte niet wat Passer bedoelde. Microsoft laat daar echter een mogelijkheid achterwege: Windows 10 installeren met behoud van alle bestanden én alle zelf geïnstalleerde programma's. Voorwaarde is dat Windows al geïnstalleerd is op de computer. Passer adviseerde mij dat in dit door mij gestarte topic: https://www.pc-helpforum.be/topic/67470-windows-update-werkt-niet-goed/

In deze post uitte ik -net als jij nu- mijn twijfels hierover: https://www.pc-helpforum.be/topic/67470-windows-update-werkt-niet-goed/?do=findComment&comment=530454

 

Ik heb toch uitgevoerd wat Passer adviseerde:

  • Met het Media Creation Tool een USB stick met Windows 10 aanmaken.
  • Let op: de pc moet je daarna gewoon opstarten, dus niet de pc opstarten van de USB stick!
  • Ga met de Verkenner naar de USB stick en open die.
  • Rechter muisklik op Setup.exe > Uitvoeren als administrator.
  • Daarna kun je keuzes maken. Geef aan dat er tijdens de installatie naar updates mag worden gezocht. Kies voor Windows 10 installeren én Persoonlijke bestanden en apps behouden.
  • Je krijgt dan een overzicht van de keuzes die je gemaakt hebt. Dat moet er zo uit zien:

 

59ae5726ba2c3-2017-08-18_16_31_20-Window

 

Ik heb dat zo uitgevoerd. En na afloop was Windows 10 geheel gerepareerd. Alle problemen die ik eerder had (o.a. een niet goed werkende Windows Update) waren verdwenen. Windows 10 was meteen voorzien van de allernieuwste updates. Bovendien waren niet alleen al mijn persoonlijke bestanden, maar ook al mijn programma's behouden gebleven.

Waar komt deze manier van installeren op neer? In feite voer je dan een upgrade van Windows 10 uit. Net zoals we 2 jaar geleden een gratis upgrade uitvoerden van Windows 7 (of 8.1) naar Windows 10. Ook toen bleven immers alle bestanden én programma's behouden.

Nu voerde ik op deze manier een upgrade uit van Windows 10 versie 1703 naar Windows 10 versie 1703. Alleen was na afloop wel het buildnummer gewijzigd. Ik had de allernieuwste build.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik zeg niet dat jij ernaast zat in je vorige bericht. Ik probeerde enkel een aanvulling op jouw bericht te geven.

Door Windows 10 te installeren met behulp van die USB stick, terwijl je de installatie start vanuit een draaiende Windows 10, wordt Windows 10 geheel vernieuwd.

Het is dan geen verse installatie (waarbij je alles kwijt raakt), maar het proces is identiek aan een upgrade. Het proces loopt exact zo als bij iedere grote update (de Anniversary update; de Creators update): alle Windows bestanden worden gecontroleerd en zo nodig vervangen door nieuwe bestanden.

En ook nu zul je zien dat de pc verschillende malen opnieuw wordt opgestart.

 

Hoe je deze manier nu moet noemen? Tja, volgens Windows is het een installatie van Windows 10, maar in feite voer je een upgrade uit, waardoor Windows 10 hersteld wordt, wanneer er fouten in zitten.

In mijn geval was het een uitstekende manier om een aantal fouten in Windows 10 te repareren die ik er op andere manieren maar niet uit kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, porrelaar zei:

Nee, ik zeg niet dat jij ernaast zat in je vorige bericht.

Zó zwaar had ik het ook niet bedoeld hoor Porrelaar - 't was me niet als verwijt overgekomen, integendeel.

 

18 minuten geleden, porrelaar zei:

Hoe je deze manier nu moet noemen?

Mijn eerste idee was dan ook: ik heb van een 'Hersteloperatie' gesproken en die term is mogelijk voorbehouden aan euh... de 'klassieke hersteloperatie' van Windows.  (en ik heb die dus ook gebruikt voor het werken via MCT) - en dus heb ik die term mogelijk fout gebruikt in dit geval.... ?

 

En idd: (je weet het al :) ) 't is een handige methode om vage fouten kwijt te raken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.