Ga naar inhoud

Mac Afee proefversie verloopt op niewe laptop. Wat kiezen?


jpdt

Aanbevolen berichten

Ik heb een kleine maand geleden een nieuwe laptop moeten aanschaffen . Origineel is de proefversie van de virusscanner Mac Afee geinstalleerd voor één maand er op geinstalleerd evenals Windows Defender  .

De proefversie van Mac Afee verloop binnen 5 dagen en ik krijg steeds de vraag een betalende versie aan te schaffen . ( zie knipsels )

1 )Is dit nodig of biedt Windows Defender voldoende veiligheid ?

Op mijn vorige laptop was de gratis versie van AVG geinstalleerd aangevuld met een aangekochte licentie  "AVG PC TUNE UP" geldig voor 2 jaar vanaf  19/05/2017  , dus .. normaal nog lang geldig indien ik deze opnieuw kan installeren . Doe ik er goed aan deze AVG virusscanner en licentie nog te installeren als dit kan op een nieuwe PC ? 

2)Wat is de beste optie inzake beveiling ?  Heb weinig zin om nutteloze kosten te maken . 

Hartelijk dank.  

image.thumb.png.b4558807d496513b24bf48882a76f472.png

 

image.thumb.png.a708fb878e7c644909021e71a697e22b.png   

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Hier zijn veel meningen over, wil je betaald of een gratis scanner?
Als je voor een gratis scanner zou kiezen zitten deze nu in de top:
1. Kaspersky Free Antivirus Uitleg.
2. Avira Free Antivirus Uitleg.

 

Nadeel is van een gratis scanner dat je regelmatig reclame- krijgt (met Kaspersky weet ik nog niet hoe erg omdat hij net op de markt is).

 

Dan een betaalde Antivirus daar heb je zoveel keus in waarbij je ook kan kiezen met Firewall er bij in.
Maar voor een thuis gebruiker is een gratis AV met de Firewall al genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus niet zo dat wanneer de proefversie van" Mac Afee " verloop de beveiliging door deze van " Windows Defender " wordt overgenomen en deze voldoende is . Alles staat hier wel aangevinkt alsook de vermelding " uw apparaat wordt beveiligd " ! !!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jpdt zei:

Het is dus niet zo dat wanneer de proefversie van" Mac Afee " verloop de beveiliging door deze van " Windows Defender " wordt overgenomen en deze voldoende is . Alles staat hier wel aangevinkt alsook de vermelding " uw apparaat wordt beveiligd " ! !!! 

Als je Windows Defender zou willen gaan gebruiken (is ook een optie) is het wel beter om McAfee geheel van je pc te verwijderen.

Hij staat aan zoals je zegt maar om een conflict tegen te gaan tussen virusscanners is het beter om één te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaspersky free geeft weinig pop-ups. Soms een melding in je windowspop-upvenster om je aan te moedigen hun Kaspersky Secure Connection te gebruiken.
Overigens is AVG free ook een goede scanner. Die geeft echter wél voortdurend pop-ups.

(AVG is overgenomen door Avast en gebruikt nu de Avast engine.)

Verder beschermt Kaspersky free ook tegen phishing.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.