Ga naar inhoud

windows 10 32bit (x86) naar 64 bit


mrvonz

Aanbevolen berichten

hallo een tijdje geleden heb ik een eigen pc gebouwd maar ik heb nooit een andere windows gekocht en dezelfde hardeschrijven.

ik heb wel 2 ram sticks van 4GB maar daar werkt maar 3 ram van aangezien het een 32bit besturingssysteem is.

ik wil me windows update naar 64bit hoe kan ik dat het beste doen?

aangepast door mrvonz
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie btw!

 

maar ik heb dit al geprobeerd en ik heb een beetje onderzoek gedaan en ik kwam ergens tegen dat een x86 32bit systeem niet geupdated kan worden

dus vroeg ik me af of ik een heel nieuw windows 10 code moet kopen of dat ik alleen iets hoef aantepassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet geen nieuwe code kopen: eenmaal je de 10 hebt, is de 'code' bij windows en op je eigen systeem opgeslagen.

Bij een nieuwe install wordt daarnaar gezocht (en jij had de 10 al - dus ook gevonden) en de installatie kan gewoon verder.

 

Als je natuurlijk bereid bent voor een 'clean install' (volledig nieuwe installatie, ook van je progs en zo) - dan is er geen probleem.

(maak dan vooraf wel backups van je mailprog, van je favorieten enz...)

 

Wil je volledig veilig spelen dan maak je nu eerst een kloon / (systeem)backup van je systeemschijf - dan kan je nadien nog altijd terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je windows 10 reeds op je computer staan had ( dat mag geüpdate zijn vanaf de 7,8 of 8.1) dan hoef je géén code meer in te vullen.

Je code van de 7 gaat daar zelfs niet bij werken.

8 uren geleden, Passer zei:

eenmaal je de 10 hebt, is de 'code' bij Windows en op je eigen systeem opgeslagen.

Bij een nieuwe install wordt daarnaar gezocht  en die wordt automatisch door Windows gevonden en de installatie gaat dan gewoon verder.

(even stukjes duidelijker gemaakt)

 

Wil je het met Media Creation Tool doen, lees dan dit hier (<klik!) vanaf "Wat heb je nodig"

 

Wil je een korte versie van deze tekst:

a. download  het hulpprogramma (via de link die daar staat)

b. Als de installatie van het programma klaar is ga je (in windows, in verkenner dus) naar de stick en je zet de setup.exe in gang (dubbelklikken, uitvoeren)

c. daarna moet je even opletten als je bij de keuze van de blauwe tekst aankomt (zie tekst in die link hierboven)

 

eigenlijk is het niet meer dan dit...

 

Mrvonz,

 

achteraf dacht ik nog: hij/zij moet wel opletten dat niet opnieuw de 32-versie geïnstalleerd wordt.

Daarom nog - als achtergrond en begeleiding- deze link: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10/

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.