Ga naar inhoud

ongewenst openen van verkenner


vicvanhouche
 Delen

Aanbevolen berichten

Werk met windows 10, met automatische updates en browser edge.

Sinds enkele dagen wordt mijn verkenner soms geopend zonder dat ik daar opdracht voor geef ! Het opent steeds op de zelfde : pc -> externe harde schijf. Meestal gebeurt het als ik met mijn browser bezig ben !

Is daar een verklaring voor en een oplossing om het te voorkomen ?

Groeten 

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je begeleiden bij de malware opruiming.

 

Om te beginnen mag je AVG PC TuneUp verwijderen.

Dergelijke tools zorgen soms voor meer problemen dan ze oplossen.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

Verplaats het bestand FRST64.exe van de map C:\Users\Home\Dropbox\Downloads\FRST-OlderVersion naar je bureaublad.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand ook op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweeeie Wabbit

Na verwijdering van AVG PC Tune-up en de verplaatsing van FRST64.exe naar bureaublad en download van Fixlist.txt. Dubbel klik op FRST.exe  dan scannen ,op bureaublad verscheen : FRST.txt en Addition.txt . dan klik op Fixing en dit gaf  Fixlog.txt.  De drie .txt bestanden hier als bijlagen.

Groeten

Victor

FRST.txt

Addition.txt

Fixlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende stap.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Rechtsklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse en Nederlandstalige versie)
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Opruimen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel tot heden nog geen verbetering vast !

Hebt je met de logs aanwijzingen iets gevonden die betrekking kunnen hebben met de problemen :

- ongewenst openen van verkenner met steeds de zelfde map, zijnde F:/ Lacie (mijn externe schijf) ! onderwerp van deze melding. Dit is 2x voorgekomen tijdens de AdwCleaner bewerking.

- Verkenner, het netwerk (bevattend computer A en computer B ) kan op een van de twee niet ontvouwd worden ! Dit wisselt regelmatig om, enkele dagen bij A dan weer enkele dagen bij B. Bij deze niet ontvouwd kan worden, kan wel mits in de adresbalk de naam van de computer in te voeren geopend worden ! Dit probleem reeds gemeld aan Microsoft community en Microsoft customer support en op hun aanvraag aan Microsoft Feedback-Hub. Maar nog steeds geen oplossing gekregen !

- dagelijks ontvangst van een bericht van Microsoft Account : Ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij het Microsoft-account vi*****@outlook.com  dit zowel op mijn telenet als mijn outlook (Exchange) account ! Dit werd ook gemeld aan Microsoft community en customer support. Hun voorstel was wijzigen van de accounts wachtwoorden. Heb dit gedaan voor mijn telenet maar voor het exchange account lukt het me niet het wachtwoord aan te passen ! Zij hebben er me ook niet mee kunnen helpen !

Groeten

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.