Ga naar inhoud

ongewenst openen van verkenner


vicvanhouche

Aanbevolen berichten

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

  • Vervang het bestand fixlist.txt op je bureaublad door het nieuwe bestand in bijlage.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heb 3 browsers : Microsoft Edge als standaard ingesteld, Google Chrome en Mozilla Firefox die ik uitzonderlijk gebruik ! Of het zich ook voordoet bij deze 2 laatsten weet ik niet! Vermoed wel dat de problemen begonnen zijn na een cumulatieve update van windows 10, maar de welke weet ik niet. De laatste maanden zijn er verschillende geweest !

 

Groeten

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-9-2017 om 14:59, vicvanhouche zei:

Sinds enkele dagen wordt mijn verkenner soms geopend zonder dat ik daar opdracht voor geef ! Het opent steeds op de zelfde : pc -> externe harde schijf. Meestal gebeurt het als ik met mijn browser bezig ben !

Is daar een verklaring voor en een oplossing om het te voorkomen ?

Ik probeer even mee te denken. Het is altijd een venster van de Verkenner waarin de inhoud van de externe harde schijf wordt getoond.

Vraag: is dit een kleine (2½ inch) harde schijf zonder eigen voeding of is dit een grote (3½ inch) harde schijf met eigen voeding?

Ik vraag dat omdat het mogelijk zou kunnen zijn dat bij een 2½ inch schijf (zonder eigen voeding) de USB poort soms even te weinig voeding levert waardoor de verbinding tussen externe harde schijf en de pc verbroken wordt. Wanneer de verbinding weer hersteld wordt, kan automatisch een venster van de Verkenner worden geopend wanneer jij voor die instelling gekozen hebt.

 

Klik op Start > Instellingen > Apparaten. Klik dan in de linker kolom op Automatisch afspelen.

In het rechter paneel moet je gaan kijken wat er staat onder Verwisselbaar station.

Ik vermoed dat daar nu staat: Map en bestanden weergeven (Verkenner).

Klik daarop en kies dan: Geen actie ondernemen.

 

Wanneer je daarna niet meer spontaan die Verkenner vensters krijgt, is het probleem natuurlijk niet opgelost. Dit is alleen maar symptoombestrijding. Maar je weet dan wel in welke hoek je het moet gaan zoeken.

Zet de instelling dan weer op Map en bestanden weergeven (Verkenner) en ga verder zoeken naar een oorzaak/oplossing.

Bij een 2½ inch externe harde schijf zou ik eerst een andere USB poort proberen. Helpt dat niet, dan een andere USB kabel of een USB-Y-kabel, waardoor de externe harde schijf dubbel zoveel voeding krijgt vanuit de pc. Die USB-Y kabels heb je in de versie USB 2.0 en in de versie USB 3.0. (De onderstreepte woorden zijn links, klik erop...)

Bij een 3½ inch externe harde schijf ook eerst een andere USB poort proberen (de poort kan immers wat beschadigd zijn, waardoor de verbinding niet perfect is) en als dat niet helpt een andere USB kabel.

 

Ten slotte: Een externe harde schijf is in feite een doosje waarin een harde schijf zit, samen met wat elektronica (SATA naar USB). Het kan zijn dat dat stukje elektronica het aan het begeven is, waardoor de verbinding tussen pc en externe harde schijf soms even uitvalt. Maar dat is het laatste waar ik nu aan denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Porrelaar

Dank voor het meedenken

Werk inderdaad met een 2.1/2 inch (een Lacie) met een korte kabeltje USB2 met een USB2 tussenkabel (ca 60cm) aangesloten op een laptop (ASUS) in een USB3 poort.  Als eerste stap de tussenkabel verwijderd en wacht nu af of dit het probleem oplost !

Want als ik goed begrijp zou de fout ook kunnen zitten in de externe Lacie schijf of in de USB 3 poort van de laptop ? Het zijn dan wel hard-ware gebonden problemen ? Deze staan dan los van de andere problemen die ik met de verkenner heb ? zoals het soms niet dan wel uitvouwbaar zijn van het netwerk in de verkenner !

Groeten

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verwijderen van de USB verlengkabel is een goede eerste stap.

Als ik in de juiste (hardwarematige) richting zoek naar een verklaring voor wat jij in je startpost noemde, namelijk een verbinding die af en toe verbroken en snel daarna weer hersteld wordt, dan staat dat inderdaad los van andere problemen die jij met de verkenner hebt.

Ik heb mijn vermoeden (of mogelijke oorzaak) geuit, omdat er naar mijn mening nog niet in die richting gedacht was.

33 minuten geleden, vicvanhouche zei:

zoals het soms niet dan wel uitvouwbaar zijn van het netwerk in de verkenner !

Daar kan ik niets over zeggen. Ik heb hier meerdere computers staan, maar ik heb netwerkdetectie uitgeschakeld, waardoor Netwerk in de verkenner bij mij nooit uitvouwbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.