Ga naar inhoud

Icoon hardware verwijderen is verdwenen


ed97

Aanbevolen berichten

Rechtsonder in de taakbalk is het icoontje "hardware veilig verwijderen" verdwenen.

Vervelend want uit veiligheidsredenen moet ik nu laptop afsluiten om hardware te verwijderen.
Bij taakbalk instellingen staat de knop wel aan maar het tekentje zelf in het grijze vak ontbreekt.

1.JPG.1c5e462134f7355342a47a1f202e08f1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet, dit icoon staat er normaal altijd en heeft er ook altijd gestaan dit is trouwens ook het geval op mijn desktop waar alles normaal werkt.
Ook als er niets extern is aangesloten kan men de interne schijven zien.
Maar goed onafhankelijk hiervan, ook als er iets aangesloten is via USB of kaartlezer is er niets te zien.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wordt dat pictogram pas zichtbaar wanneer je op de naar boven gerichte pijl klikt, die pal links van de pictogrammen in het systeemvak staat. Had je dat al geprobeerd:

 

59db7012f1009-Hardware_veilig_verwijdere

 

Wanneer je dan wél het pictogram 'Hardware veilig verwijderen' ziet, dan moet je er nog even niet op klikken. Wanneer je dat pictogram voortaan direct in het systeemvak wilt zien, dan trek je dat pictogram met ingedrukte muisknop naar beneden zodat het in het systeemvak terecht komt:

 

59db714bb692a-Hardware_veilig_verwijdere

---------------------

P.S. ik heb hier 4 computers staan, die draaien op Windows 10, zowel desktops als laptops. Op al die computers is het pictogram 'Hardware veilig verwijderen' alleen zichtbaar wanneer er een USB stick of externe harde schijf is aangesloten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, porrelaar zei:

 

---------------------

P.S. ik heb hier 4 computers staan, die draaien op Windows 10, zowel desktops als laptops. Op al die computers is het pictogram 'Hardware veilig verwijderen' alleen zichtbaar wanneer er een USB stick of externe harde schijf is aangesloten...

Dat is bij mij ook, welke versie van Windows 10 gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost
Ik heb éénmaal in de verkenner rechts geklikt op de usb-stick en daarna op verwijderen (dit is eigenlijk dezelfde functie als via de taakbalk).
Bij de lijst van te selecteren pictogrammen is onderstaande balkje erbij gekomen (wat het ook moge betekenen) en alles werkt normaal.
 

2.JPG.ee4af6074530acd6c53dcd04919d88d3.JPG
 

Bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt een enkele keer voor te komen dat het pictogram 'Hardware veilig verwijderen' niet zichtbaar is wanneer je wel een USB stick of externe harde schijf hebt ingeplugd.

Overkomt dat jou vaker, dan heeft Leo Notenboom een oplossing (of eigenlijk work around) voor je: https://askleo.com/safely_remove_hardware_where_did_the_icon_go_how_do_i_safely_remove_hardware_without_it/

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ed97 zei:

Ik heb éénmaal in de verkenner rechts geklikt op de usb-stick en daarna op verwijderen

Je zult Uitwerpen bedoelen in plaats van Verwijderen, neem ik aan?

 

Zelf maak ik ook vaak gebruik van die mogelijkheid. Het komt wel eens voor dat ik de melding krijg dat het apparaat in gebruik is wanneer ik op het pictogram 'Hardware veilig verwijderen' klik. Ook wanneer ik zeker weet dat geen enkel bestand dat op die stick staat, geopend is op dat moment. Wanneer ik dan de Verkenner open en na een rechtsklik op het USB apparaat op Uitwerpen klik, dan krijg ik wel de melding "Hardware kan veilig worden verwijderd". Rara?

 

55 minuten geleden, ed97 zei:

De actie die ik gedaan heb lijkt mij (onbewust) een vereenvoudigde oplossing t.o.v. de work around in uw link.

Dat klopt zeker, maar Leo Notenboom geeft als extraatje ook nog de mogelijkheid om zelf een snelkoppeling te maken.

Wanneer je tevreden bent met Uitwerpen via de Verkenner, dan kun je het hierbij laten.

 

Tenslotte: over het nut of de noodzaak van 'Hardware veilig verwijderen', zie o.a. dit artikel: http://www.zdnet.be/tips/176019/veilig-verwijderen-en-windows-10/

De standaard instelling in Windows 10 is dat je het pictogram 'Hardware veilig verwijderen' niet hoeft te gebruiken. Ik heb het even gecheckt in mijn Windows 10 Home 64 bit:

 

59db87c95d0ca-veilig_verwijderen_hoeft_n

 

Maar ik ben sinds Windows XP zo gewend aan het gebruik van het pictogram 'Hardware veilig verwijderen' dat ik het nu nog steeds doe... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.