Ga naar inhoud

Icoon hardware verwijderen is verdwenen


ed97

Aanbevolen berichten

- Oeps, Uitwerpen natuurlijk  
- Voor alle duidelijkheid: "Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen" werkt nu ook terug via de taakbalk en dit, zoals gezegd, na éénmaal uit te werpen via de verkenner.
  Windows heeft door deze actie blijkbaar zichzelf herstelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb het eens allemaal getest zoals ed het heeft gedaan en ik wilde het toch nog even melden wat mijn bevindingen waren.
Ik gebruik een USB-Hub.
Manier 1.

 

a). Daar plaats ik een USB-Stick in, dan gaat er een lampje op mijn USB-Hub en op mijn USB-stick branden (zo zie ik dat ze actief zijn) ook komt dan rechts onder het icoon van een aangesloten USB appaart zo als afbeelding te staan.
59db714bb692a-Hardware_veilig_verwijdere

 

b). Doe ik de USB-stick via de verkenner verwijderen door rechts erop te klikken en dan kiezen voor Uitwerpen dan krijg je de melding dat je hem veilig kan verwijderen met het bijbehorende geluid. Maar de lampjes van zowel de USB-Hub als de USB-stick blijven branden (raar).
Ook is de USB-stick nog te zien onder "Apparaten en printers". (klik op Start > klik Instellingen > klik Apparaten > klik rechts boven op "Apparaten en printers".)

 

 

Manier 2.

 

a). Plaats ik de USB-stick in de USB-Hub dan gaat er een lampje op mijn USB-Hub en op mijn USB-stick branden ook komt dan rechts onder het icoon van een aangesloten USB appaart zo als afbeelding te staan.
59db714bb692a-Hardware_veilig_verwijdere

 

b). Doe ik nu rechtsonder waar het icoon staat, rechts op het icoon klikken van de USB en dan kiezen voor "Mass Storage Drevice Uitwerpen" kiezen dan krijg je de melding dat je hem veilig kan verwijderen met het bijbehorende geluid. En dan zijn wel de lampjes van zowel de USB-Hub als de USB-stick uit.
Ook is de USB-stick niet meer te zien onder "Apparaten en printers" Dus nu weet ik 100 % dat de USB poort is afgesloten en ik de USB-stick veilig kan verwijderen.

 

 

Dus mijn conclusie is dat het via de verkenner niet 100% veilig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.