Ga naar inhoud

U Block Origin en Privacy Badger gelijktijdig gebruiken zinvol ?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, ik gebruik Chrome als standaard browser sinds enkele weken. Voor mijn privacy en reclame te ontwijken gebruik ik beide extensies. Is dit zinvol of is er een extensie die beide taken beter doet ?  Adguard bv ? Ik probeer wel de snelheid van de browser zo weinig mogelijk te vertragen met extensies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak niks uit dat je alle twee gebruik.

Tegenwoordig zien veel site dat je adblocker gebruikt en dan is het misschien een voordeel dat je meerdere gebruikt zodat je 1 kan uitschakelen.

Privacy Badger is een zelflerende versie.

Het zijn zeker geen zware programma.

Zelf gebruik ik van avira + adblocker en bij Linux U block Origon.

Ze zijn allemaal prima hulpmiddelen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt gelijk. Blijkbaar werken die twee naast elkaar en wat meer is,  Privacy Badger ondektsoms nog volgers op websites die U Block Origin niet ziet.  Dus houden zo:-) . Precies nog een degelijk programma ontdekt maar dan voor Windows 10 spionage. W10 Privacy. Bedankt voor je reactie :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adblocker blokkeert enkel de vele link in uw browser zoals pop-up venster, reclame in youtube enz.

Dat heeft niks te maken met Windows 10 want dat geld voor alle Windows, LInux, Mac enz. .

Privacy in Windows 10 = vergeet dat maar want op dat gebied had je al een akkoord gegeven door Windows 10 te installeren.

Je kan haast onmogelijk Privacy weghouden.

 

Ik geef een voorbeeld:

Je wilt op internet aankopen en dan moet je bestellen en betalen.

Dat zou onmogelijk zijn als je Privacy niet voor een deel laat vallen.

Zou jij laten vallen als betalen zo gemakkelijk is?

 

Dat geld ook voor smartphones:

Je kan nu contactloos betalen zonder bankkaart in veel winkels door gewoon met uw smartphones tegen toestel te plaatsen en dan gaat dat automatisch van uw bankrekening onder de 20 euro en boven de twintig euro dient je nog code in te geven.

Om dat te kunnen doen moet je heel wat Privacy laten vallen maar bijna iedereen zal het aanvaarden (of moeten).

Maar in de toekomst en dat is heel binnenkort kan je gewoon winkelen en buiten gaan zonder naar de kassa te moeten.

Je moet dan Privacy en vertrouwen geven.

Dan zal men perfect weten waar je allemaal koopt en waar je de goedkoopste koopt en dan maak men persoonlijk reclame voor u.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde wel niet dat je U Block Origin, Privacy Badger en W10 Privacy met elkaar kunt vergelijken. De eerste twee zijn inderdaad om te surfen zeg maar als extensie in je browser. W 10 privacy is natuurlijk om Windows zelf wat minder te kunnen laten spioneren. Je hebt natuurlijk gelijk dat we onze privacy uiteindelijk zullen moeten opgeven omdat het inderdaad stilletjes aan onbegonnen werk wordt. ik dacht wel dat W 10 Privacy toch dikwijls aangeraden wordt op veiligheidsforums. Ten andere, als je Chrome of Firefox gebruikt zit er al een merkelijk verschil in het voordeel van Firefox. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden heb ik uBlock Origin en de Privacy Badger lange tijd samen gebruikt. Dus, het kàn wel. Maar of het zinvol is?

 

Ik zou deze vraag eerder stellen waar het Ghostery en de Privacy Badger samen betreft. Die lijken naar mijn bescheiden mening wel op elkaar. Ik herinner mij dat met name de Privacy Badger nog wel eens functionaliteiten op webpagina's verstoort. En Ghostery lijkt vertragend te werken.

 

Om deze genoemde redenen beperk ik mijzelf tegenwoordig tot uBlock Origin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Privacy Badger werkt inderdaad vertragend. Houdt blijkbaar wel meer tegen dan U Block Origin. Heeft natuurlijk een betere methode om trackers tegen te gaan. Jammer dat er geen blocker inzit tegen advertenties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar wat gebeurt er bij U als ge Privacy Badger installeert. Bij mij vindt die nog trackers die U Block niet vind. Komt gewoon volgens mij door betere werkwijze (komt ook van EFF)59e654c16ae11_ScreenShot10-17-17at08_54PM.thumb.PNG.34ec09b3d77e69575d6abadad8b4a420.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.